Mitä teidän kissat tekee jos aamupala myöhästyy?
:)
Kommentit (37)
Se on tottunut siihen, että "aamupala" tulee sitten kun joku herää, se voi tulla aamukahdeksalta tai vaikka yhdeltä päivällä, se nukkuu siihen asti.
Pyörivät jaloissa, niin että niihin meinaa kompastua. Pakkohan se on sitten antaa ruokaa, että rauhoittuvat.
Kääntää kylkeä.
Ei se usein edes huomaa, kun ruoka laitetaan, vaan tallustelee jossakin vaiheessa vierestä ja ilmeisesti haistaa ruoan. Sillä on suurempi kiire mouruta itsensä parvekkeelle heti aamusta.
Se herättää itse kuuden-seiskan aikaan kävelemällä ympäriinsä ja pureskelemalla ja nuolemalla kaikkea. Pakko herätä silloin ja antaa ruoka ja mennä sit takasin nukkumaan.
Jos on mitään roskaa lattialla, ne rupeaa teatraalisesti syömään niitä.
Kissalle on kuivaruokaa aina tarjolla. Märkäruuasta syö vaan kastikkeet.
Tulevat sänkyy puskemaan ja kehräämään. Toinen marssii suoraan yli tarvittaessa ja jestas, että osaakin semmoisen ihan normaalipainoisen kollin pienet jalat tuntua terävästi tissillä, kun se tulee rintakehälle nuuhkimaan naamaa, että "herääs nyt mamma, meillä on märkäruoka lopussa!"
Kuivaruokaa niilläkin on koko ajan saatavilla.
Jos mulla menee liian kauan ruokaa laittaessa niin jaloissa pyöriminen loppuu ja rouva näykkäisee säärestä
Lihava kissa tulee naaman viereen ja hengähtää (ja se henki haisee), nopeastihan siinä herää antamaan ruokaa.
Pienempi ei ole moksiskaan.
Pyörii jaloissa, jos vihje ei mene perille riittävän nopeasti niin kellahtaa jalan viereen maate ja ottaa kynsillä ja hampailla kiinni jalasta. Toki niin hellästi ettei jää jälkiä. Siinä kohden on viimeistään tarjoilu pelannut. Eli ei tietoa mitä yrittäisi seuraavaksi.
Rupeaa vittuilemaan ja heittää kaikki kirjat hyllystä maahan. Kusee muroihin jne jne..
Kissa ei pidä meillä ruoan suhteen meteliä, mutta koira antaa kuulua.
Huutaa, kiipeilee tasoilla ja pudottelee tavaroita, raapii ovea tai sänkyä. Ja tätä siis tapahtuu pitkin yötä 1,5-2 h välein. Viime yönä kokeilin ajastaa ruokinta-automaatilla kaksi annosta raksuja, mutta seniorikissani kuulo on ilmeisesti heikentynyt sen verran ettei se kuullut raksujen ropinaa. Toinen kissa säntäsi keittiöön siinä missä vanhempi kissa jatkoi huutamista. Lopulta minun piti siis silti nousta itse laittamaan sille raksuja nenän eteen 😅
Meillä oikeastaan ainoa syy aamupalan myöhästymiselle voi olla se, että huoltojoukot nukkuvat liian pitkään, koska heräämisen jälkeen homma alkaa aina sillä, että kissat saavat ruoan. Huoltojoukkojen liiallinen nukkuminen sitten aiheuttaa sen, että nuorempi kissa kaivautuu peiton alle jalkopäästä ja alkaa nakertaa isovarvasta, vanhempi samaan aikaan asettuu rinnan päälle ja alkaa tökkiä tassulla naamaan.
Tuijottaa. Herkkäunisena olen opettanut kissoilleni, että nukkuessani minua ei saa häiritä. Istuvat sitten rivissä tuijottamassa. Kun alan heräilemään niin tuo "rakkain lapseni" tulee sänkyyn ja lähes poikkeuksetta alkaa järsimään hiiren johtoa (sänkyni/sohvani on tv:tä vastapäätä) vaikka aiheesta on käyty keskustelut satoja kertoja.
Ei mitään tai sitten se vakio eli teroitellaan vähän kynsiä...