Ristiäisten tarjottavat
Meillä on tulossa ristiäiset kesän aikana ja mietin nyt tarjottavia sinne. Vieraita on tulossa kymmenen, pappi mukaan laskettuna, ei lapsia vieraissa.
Olen ajatellut tällaisia tarjottavia;
Cocktailpiirakat ja munavoi
Lihapasteijat
Kinkkupiirakka, lohipiirakka tai tonnikalapiirakka
Täytekakku
Kahvia, teetä ja mehua
Pari keksilaatua
Pitäisikö olla vielä jotain vai riittävätkö nuo? En halua pöytää liian täyteen ja huhkia koko päivää keittiössä. Voileipäkakku ei tee kauppaansa suvussamme, joten sitä ei kannata ehdottaa. Ja tarjottavista ei välttämättä löydy kaikille syötävää, kun muutama sukulainen on hyvin nirso, ei ole kyse allergioista vaan ihan yleisestä nirsoudesta. Mutta pitääkö minun ottaa tämä huomioon ja hankkia heille jotakin "omaa" syötävää?
Kommentit (184)
Monet ravintolat hoitavat mielellään yksityistilaisuuksia tällä hetkellä. Ihan kivaa vaihtelua vieraillekin ainaiselta voileipäkakulta ja riiipiirakoilta.
Ei keksejä vaan lusikkaleipiä. Ei kinkkupiirakka vaan piirakat ja munavoi riittää. Hyvä täytekakku.
Henkell Trockenia oltava pöydässä.
Nirsolle sukulaiselle Kotipizzasta kinkku ananas pizza.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuossa on kovin raskas kokonaisuus. Onko tulossa vieraita pitemmältä, tarvitaanko siksi noin tuhti kattaus?
Mikäli kevyempi kattaus riittäisi, tekisin vain pari suolaista ja pari makeaa lajia. Siis suolainen piirakka ja vaikka täytettyjä palttoonnappeja ja makeaksi kakun lisäksi vaikka jotkut hyvät pikkuleivät. Keksit ovat jotenkin liian arkisia, sopivat paremmin yllätysvieraille tai lastenkutsuille.Ihan ot.
Mitä eroa on pikkuleivillä ja kekseillä?
Olen aina luullut että ovat sama asia.Pikkuleipiä voidaan leipoa itsekin, keksit ostetaan yleensä valmiina.
Meillä päin keksit ovat suolaisia ja niitä tarjotaan esimerkiksi juustojen kanssa tai ihan sellaisenaan (tuc-keksit yms) ja pikkuleivät sitten makeita.
Aha. No meilläpäin ei, keksit on mitä vaan keksejä ja pikkuleivät ehkä vähän hienompia keksejä. Suolakeksit on suolakeksejä ja voileipäkeksit voileipäkeksejä.
Vierailija kirjoitti:
Konsultoi Sannaa
Tällä tapaukselle on vaikka kuinka monta omaa ketjua olemassa. Miksi tätä pitää siis tunkea ja tuputtaa joka ketjuun vaikka ketjun aiheella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Jos haluat keskustella juuri tästä aiheesta, mene sitä käsitteleviin keskusteluihin.
Karjalanpaisti ja perunat on ehdoton ristiäisruoka. Kirkosta tultua ensin jotain hiukopalaa...sitten karjalanpaistia perunoiden kanssa...kahvin kanssa makeat sekä suolaiset täytekakut...Loppujen lopuksi vois harkita vakavissaan vaikka grilliherkkuja...
Itse laittaisin edes pakkaseen varalle jotain gluteenotinta ja vegaanista
Jotain hedelmää ja marjaa mukaan, vaikka viinirypäleitä. Tuo raikkautta ja terveellisyyttä tuohon settiin.
Lusikkaleipiä, tuulihattuja suolaisella että makealla täytteellä, minipizzoja jos jaksat väkertää... Kaikki voi tehdä etukäteen, lusikkaleivät täytetään vasta ede iltana, tuulihatut juuri ennen tarjoilua. Lisäksi lohipiirakka ja täytekakku. Tämä vain ideoiksi.
Jos lapsivieraita on tulossa niin keksit katoavat taatusti pöydästä. Harvalle lapselle maistuu kakku mutta keksit kylläkin. Ja lapsilla on erilainen keksimaku mitä aikuisilla. Ei tarvitse turhaan alkaa kekseillä hienostelemaan.
Minulle kelpaisi tarjottavat tuollaisenaan. On hyvä että on eri sortteja suolaista tarjolla. Ainoa mikä kiinnitti oman huomioni, kuten muuta muukin huomasi että se kasvistarjottava? Nirsoilijoitten joukossa on varmasti niitä joille ei löydy liha/kala-akselilta mitään syötävää. Kasvispiiras yhdeksi vaihtoehdoksi? Kyllä kahvipöytään voi sopia pasta- tai riisipohjainen salaattikin. Olisi ruokaisa ja silti kevyt vaihtoehto.
Keksiä? Kuka enää syö niitä?
Piirakat ja munavoi?
Täytekakku, yök.
Karjalanpaisti muhimaan uuniin jo viideltä aamulla miedolla lämmöllä. Pappikin nuuhkii jo kaukaa että onpa ristiäistalossa maittavat murkinat.
Voileipäkeksipöytä on vaivaton, jokainen voi koota päälliset itse, Kallen mätitahnaa, kurkkuja, Gotler-makkaraa
Pyydä nirsoilijoita lähettämään lista siitä mitä haluavat syödä, lapsesi ristiäisissä ja liittämään 50-100 euroa rahaa mukaan.. Ehkä käy niin ettei erikoiskattauksia tarvitakaan?
Täällä monet liputtavat voileipien puolesta mutta jos leipä on tarkoitus syödä kädestä.niin veikkaan että päälliset luiskahtelee juhlakolttujen helmoihin. Jos katetaan haarukat + veitset niin eri juttu,
Vierailija kirjoitti:
Monet ravintolat hoitavat mielellään yksityistilaisuuksia tällä hetkellä. Ihan kivaa vaihtelua vieraillekin ainaiselta voileipäkakulta ja riiipiirakoilta.
No ei minulla kyllä mummuna syötävät olleet mielessä, kun lapsenlapsen lastejuhlassa olin.
Itse asiassa en muista yhdestäkään kastejuhlasta tarjottavis, missä olen ollut. Ja meillä on suuri suku, joten olen ollut todella monissa kaste-, rippu- ja yojuhlissa
Yksissä juhlissa oli voileipäpöytä, jossa leipä ja tarjottavat olivat erikseen, ja itse kukin otti leivälle mitä halusi. Makeana oli sitten pelkkä täytekakku. Minusta oli ihan onnistunut järjestely.