En jaksa tätä elämää enää.
Mikään ei ikinä muutu. Olen avun piirissä, ollut jo kohta 3 vuotta, enkä silti parannu masennuksestani. En pysty käymään koulussa, kun näen siellä entisiä koulukiusaajiani. Mun vanhemmat ei usko, kun kerron mitä mun setä pakottaa mut tekemään. Luulin että masennuksesta voisi parantua, mutta näköjään ei.
Kommentit (34)
Onko sinulla muita diagnooseja? Mietin vaan itsesi takia saat parhaan mahdollisen hoidon
Hei sinä rohkea aloittaja, koita jaksaa vielä. Meitä on täällä monta, jotka tuntee sun tuskan ja haluaa sulle parempaa huomista. Koita jaksaa vielä sen verran, että kerrot tilanteestasi jollekin ammattilaiselle. Asioilla on taipumus järjestyä ja uskon vahvasti, että ne järjestyy myös sun kohdalla parhain päin. Voimia sulle <3
Voitko kertoa mitä se setäsi pakottaa sinut tekemään? Olisi helpompi ottaa kantaa.
Hei, ap oletko kunnossa? Oletko saanut kerrottua sedästäsi jollekin?
Vierailija kirjoitti:
Hei, ap oletko kunnossa? Oletko saanut kerrottua sedästäsi jollekin?
Oon mä kai ihan kunnossa. En mä oo pystynyt kertomaan kellekään mun sedästä. En halua sotkea mun vanhempien ja sedän välejä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo setäasia. Kerro jollekin, vaikka psykiatrillesi siitä,jos vanhemmat eivät usko!
Terveydenhoitajalle, jos tää ei ole provo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen teini-ikä. Menee ohi, kun kasvat.
Eli sun mielestä teini-ikään kuuluu mm. viiltely, itsemurhayritys, oman kehon vihaaminen niin paaljon et näännyttää ittensä nälkään? Sori mut alkaa jo ärsyttämään tällaset kommentit koska kuulen samaa mun omilta vanhemmilta
Viiltely on huomion hakua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen teini-ikä. Menee ohi, kun kasvat.
Eli sun mielestä teini-ikään kuuluu mm. viiltely, itsemurhayritys, oman kehon vihaaminen niin paaljon et näännyttää ittensä nälkään? Sori mut alkaa jo ärsyttämään tällaset kommentit koska kuulen samaa mun omilta vanhemmilta
Viiltely on huomion hakua
Voi olla, mutta sillonkin se on hätähuuto. Ei kukaan hae huomiota tuolla tavalla, jos ei voi jollain tavalla pahoin. Yleensä viiltely on kuitenkin henkisen pahan olon purkamista fyysisesti.
Onneksi ap luovutti jo. Hautajaisetkin meni ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ap luovutti jo. Hautajaisetkin meni ihan hyvin.
Sairas. Ota huomioon että ap on lapsi.
Hei, oletko kertonut tuosta setäasiasta jollekin muille aikuiselle kuin vanhemmille? Siis ammattilaiselle, kuten kouluterkalle, psykologille, kuraattorille, ihan suoraan soittanut terveyskeskukseen? Ensimmäisellä sivulla oli myös linkkejä nuortennetin puhelimiin, laitan linkit tähän uudestaan:
https://www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/lasten-ja-nuorten-puhelin/
https://www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/lasten-ja-nuorten-puhelin/kok…
Kriisipuhelinkin päivystää vuorokauden ympäri, sen numero on 09 2525 0111.
Sano jooko ihan suoraan myös noista itsetuhoisista ajatuksista, yritä päästä vaikka nuorisopsykiatriselle osastolle. Olet ihan hirveässä tilanteessa enkä yhtään ihmettele sitä, että nyt tuntuu siltä ettei mikään parane ikinä, mutta kyllä se paranee. Mä olin todella masentunut 10-vuotiaasta 16-vuotiaaksi asti, mutta sitten alkoi helpottaa. Tuossa iässä aivot ja elämäntilanne kehittyvät vielä, hyvä elämä tulevaisuudessa on ihan mahdollista eikä mitään ole menetetty.
Kun sanot ammattilaisille ettet pysty opiskelemaan kiusaamisen takia ja haluat vaihtaa koulua, niin myös tuo saadaan järjestymään (vaikka tietenkin kiusaajien pitäisi vaihtaa paikkaa eikä sinun, koska he tässä tekevät väärin).
Kaikkein tärkeintä olisi kuitenkin kertoa sedästäsi ammattilaisille ja tehdä hänestä rikosilmoitus. Hän on rikollinen ja hirviö, sinä et ole tehnyt mitään väärää. Olet tärkeä, vaikka ei siltä tunnu.