En jaksa tätä elämää enää.
Mikään ei ikinä muutu. Olen avun piirissä, ollut jo kohta 3 vuotta, enkä silti parannu masennuksestani. En pysty käymään koulussa, kun näen siellä entisiä koulukiusaajiani. Mun vanhemmat ei usko, kun kerron mitä mun setä pakottaa mut tekemään. Luulin että masennuksesta voisi parantua, mutta näköjään ei.
Kommentit (34)
Kyllä muuttuu. Olin itse hirveässä suossa viimeiset kuusi vuotta ja niin vain onni kääntyi ihan muutama kuukausi sitten! Älä luovuta! Voimia toivotan sinulle koko sydämestäni ❤
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
14
Kyllä asiat parantuu. Mene jutskaamaan jonnekin vaikka terveyskeskukseen. Ne ohjaa sut eteenpäin, mutta sä tuut näkyväksi. Hyvää jatkoa ja ihan oikeasti, mene terkkariin. Elämänsä päättäminen ei oikein kannata, kun olet vielä noin nuorikin. Mä oon rypenyt myös syvällä, mutta aloin päästä pinnalle. En kuvitellut mitään Tuhkimo-tarinaa, vaan ihan rauhallista tavallista elämää ja elän sitä nyt. Kaiva itsestään sisu ja sitkeys. Niin mäkin tein.
Halauksia Sulle!
Tuo setäasia. Kerro jollekin, vaikka psykiatrillesi siitä,jos vanhemmat eivät usko!
En minäkään. Yrintän muuttaa elämää, mutta ei se muutu.
Opiskelin, en silti saanut töitä.
100x tänä vuonna yrittänyt laihduttaa, edelleen olen BMI 39
Sinun kannattaa ehdottomasti kertoa setäasiasta kenelle tahansa koulu-, sosiaalialan tai terveyspuolen työntekijälle. Esim. Kouluterveydenhoitajalle tai kuraattorille. Tämä on tärkeää.
Lasten ja nuorten kriisipuhelin nro 116 111 kannattaa soittaa tuonne ja kertoa ehdottomasti sedästäsi jollekin ammatti-ihmiselle!
Kriisipuhelin soittoajat ma-pe klo 14-20 ja la-su klo 17-20
Voimia sulle ap, asiat varmasti vielä järjestyy tavalla tai toisella vaikka ei nyt siltä tunnu <3
Tämä ei todellakaan ole paras paikka kysyä neuvoa, koska valitettavasti tältä palstalta löytyy myös todella pahantahtoisia ihmisiä.
Olet hirveän nuori vielä, vasta lapsi, ja sinulla on koko elämä edessäsi, vaikka tällä hetkellä sinusta ei tunnu siltä. Olet selvästi kokenut kamalia asioita. Todella traumaattisistakin kokemuksista voi kuitenkin päästä eteenpäin hyvään elämään. Rivien välistä pystyn lukemaan mistä setäasiassa on kyse. Tarvitset ehdottomasti apua ja setäsi on laitettava vastuuseen teoistaan. Jos koet, että sinulla ei ole elämässäsi sellaista luotettavaa aikuista jolle puhua, niin esimerkiksi täältä on mahdollista saada apua siihen miten tätä asiaa voisi nyt alkaa hoitaa:
https://www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/lasten-ja-nuorten-puhelin/
https://www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/lasten-ja-nuorten-puhelin/kok…
Älä ap välitä noista parista ilkeästä trol lista tässä ketjussa, kunhan aukovat päätään...Olen itsekin käynyt läpi masennuksen ja yrittänyt itse murhaa ja luulin, etten koskaan voisi selvitä erinäisistä asioista, taustalla myös vuosia jatkunutta kiusaamista jne. Mutta lopulta selvisin hengissä ja nykyään jo aikuisena elän ihan ok elämää.
Masennus ei ole lopullista ja siitä voi parantua, vaikka toivo olisi jo mennyt. Myös sinä ap voit selviytyä <3 Todella tärkeää olisi, että voisit jollekin luotettavalle taholle puhua tuosta setäasiasta
Itsekin luen rivien välistä, mistä setäasiassa on kyse...Rohkaisen ap sinua kertomaan asiasta rehellisesti nuorten chatissa/tukipuhelimessa, siellä sinut otetaan tosissaan ja voit vaikka nimettömänä kertoa, mitä on tapahtunut. Olet tärkeä ja arvokas, älä luovuta, asioilla on lopulta tapana järjestyä <3
Setäasiasta sinun on puhuttava. Mitä pidempään pidät asian sisälläsi niin sitä pidempään niitä ei saa ratkaistua.
Missä tilanteessa olet tekemisissä setäsi kanssa ja miksi?
Ap selvästikin ketjun aihe ruokkii tuota yhtä trol lia joten suosittelen, että otat pikimmiten yhteyttä nuortennettiin ja sitä kautta pääset luottamuksellisesti keskustelemaan tilanteestasi. Kaikki kääntyy vielä hyväksi varmasti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ratkaisu. Päätä päiväsi. Kukaan ei jää sinua kaipaamaan. Jos luulet täältä saavasi tukea niin haista huilu. Naiset on aina masentuneita ja hysteerisiä
vois xd
No mitä täällä vielä iniset? Kuule elämässä ei kaikki mene aina niin kuin haluaa. Ei sinua todellisuudessa kukaan kaipaa jos vanhemmat tuota luokkaa ja koulussakin hylkiö eli älä hae huomiota av palstalla vaan tee se millä uhkailet. jos uskallat. et kummintaan
Voi voi onko pikku jon nella paha mieli, oliko koulussa huono päivä? Yrittääkö jon ne saada jostain syystä ketjun poistatettua? Onko ikää mittarissa 12 vai 13? Tiedoksesi olet sää littävä kun kiusaat viatonta ihmistä täällä
Hemmetti kun nuo uli laudan jon net yrittää poistatella näitä ketjuja...Eikö mo.de voisi antaa bannit edes väliaikaisesti näille?
Vierailija kirjoitti:
Aina on lupa luovuttaa.
mm, jos ilta jatkuu tätä menoa nii varmaa luovutanki. sanokaa mua vaa huomionhakuseks, ei se haittaa, mut en varmaa kauaa tuu enää elämään.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen teini-ikä. Menee ohi, kun kasvat.
Eli sun mielestä teini-ikään kuuluu mm. viiltely, itsemurhayritys, oman kehon vihaaminen niin paaljon et näännyttää ittensä nälkään? Sori mut alkaa jo ärsyttämään tällaset kommentit koska kuulen samaa mun omilta vanhemmilta
Ap, jätä nämä koko maailmaa vihaavat y lilaudan paskiaiset omaan alhaiseen arvoonsa. Minkälainen "ihminen" katsoo asiakseen ilkkua itsetuhoiselle lapselle?
vois xd