Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sushi-häpeä, neuvoja kaivataan!

Vierailija
31.05.2021 |

Suoraan asiaan: neuvoja miten oppia syömään sushia ja nauttimaan siitä?

Asun nykyään helsingissä akateemisessa työssä, mutta olen ihan duunariperheestä maaseudulta joten en ikinä oppinut syömään mitään hienostuneita ruokia. Pari kertaa olen kokeillut kiinalaisen raflan noutopöydästä ja yökkimisrefleksit vaan iskenyt päälle.

Hävettää olla näin juntti, en osaa edes syömäpuikkoja kunnolla käyttää. Työkaverit käy välillä lounas-susheilla ja multa alkaa tekosyyt loppua miksen pysty liittymään seuraan :(

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syödä väkisin jotain, mistä ei ollenkaan pidä? Ei se ole hienoa, vain noloa.

Vierailija
42/59 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, en vaan osaa. Toinen vaikeus on kahvilassa käynti kun tarjolla on vain expressoa ja muuta hienostelukahvia ja osaan itse juoda vain pannukahvia.

"Expressoa"... Se on espresso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puikotko jännittää? Kyllä siellä on myös haarukoita saatavilla. Ja muilta osin ei mitään hätää, suomalaiset syö muutenkin sushia ihan päin helvettiä.

ja mä syön ne ihan sormin, niin kuin japanilaiset itsekkin. se on katuruoka siellä päin

Ei todellakaan ole katuruoka. Japanissa ei ole katuruokaa, koska siellä ei syödä kadulla eikä myöskään juoda kahvia kävellessä.

https://www.google.com/search?q=street+food+in+tokyo+japan&rlz=1C1GCEA_…

toi on sitten vissin ihan vaan kangastus?

Onhan noita kuvan mukaisia paikkoja joissa voi istua syömään ja erinäisillä festivaaleilla kyllä saa ruokaa kojuista. Eri konsepti kuitenkin kuin monissa muissa Aasian maissa.

Vierailija
44/59 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sushi nyt vaan on pahaa. Riisi on mautonta, soija yököttää, tulisesta en tykkää. Samalla rahalla saa kunnon maukasta ruokaa.

Jos riisi on mautonta, on huonoa sushia. Eri asia jos ei muuten tykkää.

Vierailija
45/59 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

teeskentely, kulissit ja tekosyiden keksiminen on raskasta. onnea valitsemallasi tiellä.

itse sanon suoraan, jos en pidä jostain ruuasta. siinä on tietenkin omat ongelmansa, eikä se välttämättä ole parempi tapa toimia.

Vierailija
46/59 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, en vaan osaa. Toinen vaikeus on kahvilassa käynti kun tarjolla on vain expressoa ja muuta hienostelukahvia ja osaan itse juoda vain pannukahvia.

Espressohan nimenomaan on peruskahvi. Se valmistetaan todella kovalla paineella sen sijaan, että vettä noruteltaisiin ilman painetta porojen läpi. Jos on liian aromikasta, pyydä Americano eli espresso jonka seassa on kuumaa vettä. Sekin on parempaa kuin suodatinkahvi. Ja pannukahvejakin saa kahviloista, tilaa pressokahvi tai cafe au lait.

Vierailija
47/59 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menee näyttävästi vilkkaaseen kauppakeskukseen ja paikkaan jossa puikkloja käytetään, saat taka-aasin pois perästä mm. siten että laitat puikot ristiin ja ryhdyt käyttämään haarukka-lusikko -systeemiä. se tehoaa.

sen jälkeen voi käydä aidossa paikassa ilman että kopio-aasia käyskentelee peräässä.

Vierailija
48/59 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puikotko jännittää? Kyllä siellä on myös haarukoita saatavilla. Ja muilta osin ei mitään hätää, suomalaiset syö muutenkin sushia ihan päin helvettiä.

Kuka syö sushia haarukalla? :D Sitä syödään Japanissakin käsin.

Minä syön sushia haarukalla ja veitsellä, ja v*tut välitän, mitä joku siitä ajattelee. Sormin en syö, se on inhottavaa.

Vierailija
49/59 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö sushia haarukalla? :D Sitä syödään Japanissakin käsin.

Minä syön sushia haarukalla ja veitsellä, ja v*tut välitän, mitä joku siitä ajattelee. Sormin en syö, se on inhottavaa.

onhan se, jos ei pese käsiään

Vierailija
50/59 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen etelä-helsinkiläinen hopealusikka perseessä syntynyt juppi ja rakastan sushia, japanilaista ruokaa yleensäkin. Ja juon kahvini aina nimenomaan espressona.

Mutta ei tulisi kyllä mieleenkään olettaa että kaikki söisivät raakaa kalaa tai tavattoman vahvanmakuista kahvia. Kun duuniporukan kanssa mennään ulos syömään, valitaan joku suht neutraali paikka josta kaikki tykkää. Eikö?

Miltä tuntui syntyä hopealusikka persiissä, mistään muistikuvia?

Vierailija
51/59 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin akateemisena syntyperäisenä helsinkiläisenä kannustaisin kertomaan suoraan että et tiedä miten sushia syödään mutta haluaisit oppia. En tarkoita tätä pahalla, mutta olen varma että työkaverisi ovat kyllä tiedostaneet taustasi ja ovat kyllä kannustavia. Kyllä se perhetausta paistaa läpi pienistä yksityiskohdista.

Jos olisit mun työpaikalla niin olisin kyllä tosi kannustava. Pystyn samaistuun erilaisiin ihmisiin, ja on kiva välillä vähän nollata omat aivot ja jutella jotain maanläheisempään. Yleensä työläistaustaisilla ihmisillä on elämänmakuista tarinaa kerrottavana, kunhan ei lipeä miksikään rivoiksi jutuiksi. Jos joku lähtisi mun kanssa sushilounaille niin ihan mielellään vastavuoroisesti voisin lähteä syömään kebabit tai muuta grilliruokaa lounaaksi. Iso tsemppipeukku virtuaalisesti :)

Hei sinä akateeminen syntyperäinen helsinkiläinen! En ole Ap, mutta olisi kiva tavata vaikka kahvin merkeissä, niin voisin opettaa sinulle oikeinkirjoitusta. Häiritsee erittäin paljon kirjoitusvirheesi. 

Milloin sinulle sopisi?

Terveisin,  vain peruskoulun käynyt keski-ikäinen nainen. 

Vierailija
52/59 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset syö veitsellä ja haarukalla? Niin useimmat tekevät.

Vierailija
53/59 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ympäristöhaitat vaatisivat kieltämään riisin ja kolmannen lapsen.

Vierailija
54/59 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin akateemisena syntyperäisenä helsinkiläisenä kannustaisin kertomaan suoraan että et tiedä miten sushia syödään mutta haluaisit oppia. En tarkoita tätä pahalla, mutta olen varma että työkaverisi ovat kyllä tiedostaneet taustasi ja ovat kyllä kannustavia. Kyllä se perhetausta paistaa läpi pienistä yksityiskohdista.

Jos olisit mun työpaikalla niin olisin kyllä tosi kannustava. Pystyn samaistuun erilaisiin ihmisiin, ja on kiva välillä vähän nollata omat aivot ja jutella jotain maanläheisempään. Yleensä työläistaustaisilla ihmisillä on elämänmakuista tarinaa kerrottavana, kunhan ei lipeä miksikään rivoiksi jutuiksi. Jos joku lähtisi mun kanssa sushilounaille niin ihan mielellään vastavuoroisesti voisin lähteä syömään kebabit tai muuta grilliruokaa lounaaksi. Iso tsemppipeukku virtuaalisesti :)

Voi kuinka oletkin upea ja mahtava ihminen, lankeamme eteesi!!!

Vierailija
55/59 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että hyite. En tykkää.

Vierailija
56/59 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det är inte gott. På väg hem kan man i förbifarten ta svängdörrar med halka, innan man går o handlar mat för att laga, när man kommer hem.

Men det är ju glest i finland med ställen där man får god raggarballe, o inte är det så lätt med halkan heller.

Riktiga japanska sushiställen får man här söka med ljus o lykta.

Vierailija
57/59 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi arvon helsinkiläiselle työläistaustainen akateemikko, kelpaisiko se, vaikka puoliso onkin korealainen?

Voi kuinka oletkin upea ja mahtava ihminen, lankeamme eteesi!!!

Vierailija
58/59 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kasvissushia, yleensä tuota myydään aina kalasushin rinnalla.

Vierailija
59/59 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en oikein ymmärrä tätä asennetta, että espressot, cappuccinot ja sun muut olisivat jotenkin hienostelukahveja. Mielestäni ne ovat vain erilailla valmistettuja ja eri makuisia kahvia ja todella yleisiä nykypäivänä. Toiset tykkää enemmän pannukahvin mausta ja ja toiset taas jostain erikoiskahvin mausta ei siinä sen kummempaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi