Luonnonkosmetiikan suosikkituotteitanne?
Kommentit (34)
Mossalla ja Madaralla on hyviä tuotteita sekaiholle tai rasvaiselle iholle, jos joku sellaisen ongelman kanssa painii.
Madaralta löytyy ohuita päivävoiteita useampia. Madara SOS Rose Jelly seerumi sopii pelkäksi päivävoiteeksi itselleni kesäisin. Myös molemmilta löytyy todella hyvät AHA-kuorintanaamiot.
Uusin löytöni on Patykan uudet aurinkovoiteet kasvoille (spf 30 ja 50). Sopivat myös rasvaiselle iholle, levittyvät hyvin ja eivät jätä kasvoja rasvaisiksi. Myöskään kasvot eivät jää valkoiseksi, vaikka onkin fysikaalinen filtteri kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Uusin löytöni on Patykan uudet aurinkovoiteet kasvoille (spf 30 ja 50). Sopivat myös rasvaiselle iholle, levittyvät hyvin ja eivät jätä kasvoja rasvaisiksi. Myöskään kasvot eivät jää valkoiseksi, vaikka onkin fysikaalinen filtteri kyseessä.
Kumpi näistä on parempi vai onko mainittavaa eroa? Ostin viime kesänä Mossan sävytetyn aurinkovoiteen kasvoille ja se on aivan liian öljyistä mulle. Myös Madaran city cc kokeiltu ja siinä sama juttu. Patyka kiinnostaa, mutta pelkään, että menee taas rahat hukkaan..
Patyka kasvovoiteet ja puhdistustuotteet.
Whamisa Double Rich Lotion-kosteusvoide.
Bruns Products shampoo, hoitoaine ja muotoiluvoide.
Juice Beauty kuorinnat ja naamiot.
Ekopharman ihonhoitotuotteet, Madaran kosteusvoiteet, Flown hyaluroniseerumi, PureBeautyn kasvovedet, Novexpertin C-vitamiiniboosteri, Joikin vartalonkuorinnat ja suklaanaamio, Laponien kasvoöljy ja puhdistusvoide. Nämä nyt ainakin tulee mieleen ja käytän säännöllisesti.
- Atopikin Sensitive-kasvovesi
- Jauhemaiset mineraalimeikkivoiteet (Lily Lolo ja Everyday Minerals ainakin)
- Bybi Beautyn Day Defence -päivävoide (ei korvaa aurinkovoidetta, mutta muuten hyvä)
- Laveran Fresh & Balance -shampoo
- Madaran Nourish & Repair -hoitoaine
Geisha sheivaussaippuat on todella hyviä ja erittäin riittoisia. Tarvii kylläkin partasudin kunnollisen vaahdon aikaansaamiseksi.
Fiini naturallyn tassuvoide. Sillä paranee ihan kaikki haavat ja ihottumat niin itseltä kuin koiraltakin.
Atopik hydrate seerumi pelasti talvella kuivan ihon yhdessä saman sarjan hyaloronivoiteen kanssa.
Ekopharman sarjat ja atopik sarja.
Nyt on kasvovoiteena santen granaattiomen yövoide. Muuten tosi hyvä, mutta tuoksu on ällöttävän voimakas ja makea.
Mulla kuiva ja atooppinen iho.
Vierailija kirjoitti:
Dr. Hauschan Regenerate-sarjan anti-age-tuotteet huippuhyviä. Neils Yardin putsareissa ja voiteissa myös itselleni sopivia (vaativa kuiva 50-kymppinen iho). Laveralla ja Weledalla myös hyviä tuotteita (tarkistan tuotteet). Ainakin Weledan suihkutuotteet. Juuri mainittu Organics hyvä, mm. kuorinnat ja shampoot. Frantsilan ruusuvoide. Urterkramin vartalovoiteet. Osa palashampoista monilta merkeiltä. Hyvä luonnonkosmetiikka on todella hyvää mutta esim. todella hoitavia hoitsikoita en ole löytänyt.
Weledan rosmariini hiusvesi on ihan paras - sitä kun siveli päänahkaan ja hiuksiin, loppui hiusten putoilu tukkuina siihen.
Vierailija kirjoitti:
Atopik-sarjan tuotteet ovat hyviä epäpuhtaalle, couperosaan taipuvaiselle iholleni. Tuoksu on mieto ja koostumus hoitava mutta ei rasvainen. Kasvovesi varsinkin on hyvä. Kosteuttaa ja napakoittaa ihon pintaa. Myydään apteekeissa. Suosittelen.
Atopikin tuotteet ja varsinkin kasvovesi ollut myös mun suosikkeja. On vielä suomalaista luonnonkosmetiikkaa. Valitettavasti menivät muuttamaan kasvoveden koostumusta ja nyt täytyy etsiä uusi kasvovesi. Tämä uuden koostumuksen kasvovesi ei kosteuta ihoa yhtä hyvin, vaan on alkanut taas esiintyä pintakuivuutta, josta pääsin tämän alkuperäisen kasvoveden avulla eroon. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Whamisa deep rich toner
Tää on mun all-time-favourite. Kun aloitin tän käytön, jokatalviset naaman kuivuusongelmat loppui saman tien.
Bybiltä on käytössä kaksi silmänympärysvoidetta, puhdistusöljy, yövoide, päivävoide ja päivävoide suojakertoimella 30. Ihana sarja <3
Madaralla paras kasvojen kuorintavoide - tykkään rakeisesta koostumuksesta.
Kyttään aina House of Organicin, Jolien tai Biodellysin tarjouksia ja tilaan silloin.
Emma K. kirjoitti:
Pesen kasvoni keräämälläni aamuisella kastevedellä. Erityisesti poimulehdeltä (Alchemilla spp.) kerätyt aamuiset kastevedet ovat parhainta.
Luonnonkosmetiikkaa ei pidä ostaa kaupasta.
Kerrankin olen samaa mieltä Emma K. oon kanssa. Luomu luomuna, ei kaupasta.
Famo pala shampoot ja hoitoaine pala.
Mulla on hattara ja pörrö, olen tykännyt.
Valmistaja vissiin Naantalissa