Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna olen virallisesti TK eläkeläinen.

Vierailija
31.05.2021 |

Tänään on viimeinen päivä kuntoutustuella ja huomisesta alkaen olen eläkeläinen. Muutosta elämään se ei tuo. Arki jatkuu samanlaisena . Kerrankin saan viettää kesän täysin rauhassa . Viime kesänä etsin työkokeilupaikkaa ja odottelin aikaa lääkärille kuntoutustuen jatkoa varten ja jännitti meneekö läpi. Mutta nyt ei tarvii hätäillä mistään. Saan viettää kesän ihan rauhassa. Pää ei kestänyt työelämän menossa ja tuli suht vakavia psyykkisiä ongelmia. Eläke helpottaa

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi? Onko eläke parempi raha kuin saikku? Mitä kaikkea kokeiltiin ennen eläkettä?

Vierailija
2/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäsi? Onko eläke parempi raha kuin saikku? Mitä kaikkea kokeiltiin ennen eläkettä?

Olen kohta 40 v. Eläke on huomattavasti parempi kuin Saikku. Ennen eläkepäätöstä kokeiltiin lääkehoitoa ja oli työkokeilu kahdesti. Kun ei ollut Kelan kautta niin prosessi oli kevyempi. Työkokeilut epäonnistui. Keskeytti kummankin alle kk jälkeen. Kuntoutustuella olin viisi vuotta ja TK eläkepäätös tuli vakuutusyhtiöstä viikossa ja eläkekortti seuraavalla viikolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus sul on

Vierailija
4/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näyttelit itsesi eläkkeelle? Anna vinkkejä meille muillekin, niin päästään mekin eläkkeelle etuajassa.

Vierailija
5/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman alle nelikymppisenä jäin minäkin. Ei muuta kuin hyvää kesää kaikinpuolin.

Vierailija
6/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pitääkö onnitella vai pahoitella? Vakava sairaus on varmasti takana ja monenlaista ikävää. Kuulostat kuitenkin ilahtuneelta, että saat olla kesän rauhassa. Saatko kuitenkin hoitoa sairauteesi vai loppuvatko ne nyt, kun olet eläkkeellä? Toivon, ettet jää oman onnesi nojaan, vaan hae hoitoa tarpeidesi mukaan ja mene ihmisten pariin. Mukavaa kesää toivottaen.

Vierailija
7/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainahan eläkkeeltä on mahdollista palata työelämään. Hyvää kesää ja muutenkin kaikkea hyvää, kiva, ettei tarvitse stressata kuntoutustuen jatkumisista.

Vierailija
8/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin kanssa 1.6. muutamia vuosia sitten. Onnittelut ja mukavia päiviä!

Vierailija
9/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin eläkekahvit. Parhaat kupit ja servietit pöytään. Tuoreet baakelsit haet leipomosta heti aamulla. Toki voit ostaa esim pakaste prinsessakakun jääkaappiin jo tänään.

Vierailija
10/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen, että tulee mätkyjä. Moni eläkkeellejäänyt on niitä saanut, kun verotoimistossa ei osata laskea tuloja. Itselleni lähetettiin lappu, että veroprosentti on joku aivan säälittävä 5% tms ja korotin sen itse varmaan tuplasti ylemmäs, niin silti oli siinä ja siinä ettei tullut jälkiveroja.

Vierailija
11/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, onnekas. Olen ollut työkkärin pyörityksessä ja sairasloma kierteellä jo kohta 16 vuotta. Lääkärin mielestä minun olisi ollut parasta vain siirtyä eläkkeelle ja kirjoitti siitä lausunnon, mutta Kela oli eri mieltä. Huomenna loppuu taas sairasloma ja jätin jo yhteydenottopyynnön te-toimistolle. Saa nähdä mitä keksivät tällä kertaa. Jostain pajasta oli viime kerralla puhetta.

Vierailija
12/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Kyllä se kuitenkin elämää helpottaa, kun ei tarvitse koko ajan stressata. Oikein mainiota kesää! <3

t. Lähes samassa tilanteessa ollut

Vierailija
13/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 43v ja ollut pari vuotta mt-eläkkeellä. Sitä ennen yhdeksän vuotta kuntoutustuella. Ihan yhtäkkiä yllätyksenä vain tuli eläkepäätös, kun kuntoutustuen jatkoa haettiin. Kela päätti, että nyt tuo akka on toivoton tapaus ja laitetaan pysyvästi eläkkeelle. Olin aivan äimän käkenä, kun en osannut yhtään odottaa. No, helpotti ettei tarvitse enää juosta joka vuosi lääkärissä todistelemassa työkyvyttömyyttään ja jännittää meneekö hakemus läpi. Mutta, kyllä minua suoraan sanottuna vähän hävettää olla eläkkeellä. En koskaan sano sitä kellekään.

Vierailija
14/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen, että tulee mätkyjä. Moni eläkkeellejäänyt on niitä saanut, kun verotoimistossa ei osata laskea tuloja. Itselleni lähetettiin lappu, että veroprosentti on joku aivan säälittävä 5% tms ja korotin sen itse varmaan tuplasti ylemmäs, niin silti oli siinä ja siinä ettei tullut jälkiveroja.

Kai nyt jokainen osaa itse laskea oman veroprosenttinsa?

En ole kai koskaan astunut jalallani verotoimistoon.

Vierailija
15/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan, tuo helpottaa tilannetta, mutta helposti jämähtää neljän seinän sisään! Myös kaverit helposti kaikkoavat ympäriltä.

Itse ajauduin tk-eläkkeelle 34-vuotiaana. Sitä ennen kuntoutustukea 3 vuotta ja välissä taisi olla myös jakso työkyvyttömänä työnhakijana. Näitä ennen viiden vuoden aikana aikamoista saikkuilua. Oireet alkoi jo lapsena väkivaltaisesta kaltoinkohtelusta johtuen, mutta pinnistelin niin paljon kuin pystyin, normaalielämässä siis. Lopulta sitten romahdin. Olispa saanut jo lapsena apua. Onneksi kuitenkin ehdin olla töissä, niin saan sellaiset 99 % eläkkeestä työeläkeyhtiöltä ja sen verran, että jotenkin pärjää.

Vierailija
16/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä nyt joka elämäänsä vattuuntunut ja katkera jaskaa alapeukuttaa selviytymistarinoita. Taitais olla aikamoinen yllätys että millasta tää on, jos omalle kohdalle sattuisi.

Vierailija
17/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kesää ap:lle!

Olen itse tk-eläkkeellä jo 30 vuotta. En jaksanut työelämää.

Tähän voisi tottua. 😉

Vierailija
18/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sairaus sul on

Pää pipi.

Vierailija
19/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hienoa, että "pääsit" meidän työssäkäyvien kustannettavaksi!

Hieno juttu, olen niiiin todella onnellinen puolestasi. Hauskoja sohvalla-makuu-päiviä!

Ja muista tulla valittamaan, kuinka rahat eivät riitä.

Vierailija
20/28 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuuuuuuutista!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän