Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarjoatte rippi- tai ylioppilasjuhlissa?

Vierailija
31.05.2021 |

Mitä tarjoatte rippi- tai ylioppilasjuhlissa? Paljonko vieraita? Teettekö itse kaiken vai tilaatteko osan tai ehkä kaiken valmiina?

Meillä toiset rippijuhlat tulossa. Edellisiin tehtiin kaikki itse, mutta nyt tilanne on sellainen, että on tilattava suurin osa valmiina. Vieraita kutsutaan noin 40. Tilaamme kakun ja voileipäkakun valmiina. Sukulainen haluaa leipoa keksit, olisimme voineet nekin ostaa. Mietin, pitääkö tarjota lisäksi vielä jotakin, esim. salaattia ja jotain makeaa lisäksi? Kakut tilaamme niin, että kaksi 20 hengen kakkua kumpaakin, makeaa ja voileipäkakkua. Toinen makeista kakuista on gluteeniton, toinen voileipäkakku kasvis+gluteeniton.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhlissahan tarjoilut tulevat kirkon puolelta?

Vierailija
22/25 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tarjottavaa on vähänlaisesti, jos on pitkämatkalaisia. Voileipäkakun palakoko kannattaa tarkastaa. Meillä se loppui jo alkuvaiheessa yo-juhlia. Pitopalvelu oli varannut sentin palan syöjää kohti. Päivänsankari jäi ilman ja muistaa mainita aina, että sieltä ei ainakaan tilata mitään.

Keliaakikkona en olisi innostunut kasvisversiosta, mutta jostakin on tingittävä. 

Meillä ei varsinaisia pitkämatkalaisia ole. Pisimmältä tulevilla on tunnin matka, ja nyt kun kirkkoon ei pääse kuin lähipiiri koronan takia, kaikki vieraat tulevat suoraan juhliin. Edellisissä rippijuhlissa meillä olikin matka ja kahden tunnin rippikirkko huomioitu tarjoiluissa. 

Mietin itsekin, että onko tuo voileipäkakkujen määrä vähän nafti. Pitäisiköhän tilata kolmas voileipäkakku, vai tehdä sitten itse edellisiltana vielä joku suolainen piirakka? 

Onko kokemusta makeista kakuista, miten riittävä 20 hengen kakku on sitten 20 hengelle? Olisiko makeaakin syytä varata enemmän kuin kaksi 20 hengen kakkua? Nämä määrät ovat pitopalvelun ilmoittamia, suurin kakku (sekä makea että voileipä) jonka tekevät on 20 hengen kakku. 

Osa kritisoi voileipäkakkuja kasaritarjottavina ym. Voileipäkakku on nimenomaan rippinuoren toive, joten se toteutetaan. Viime vuosina ei ole juhlissa juuri voileipäkakkuja ollut, mutta viime vuonna olimme juhlissa, joissa sitä oli tarjolla, ja nuoremme haluaa omiin juhliinsa voileipäkakkua. 

Juhliin tulee yksi keliaakikko, jonka tiedän syövän mieluummin kasviskakkua, joten huomioimme tämän. Kasvissyöjiä ylipäänsä suvussamme on paljon. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nykypäivänä enää ymmärrä tuota, että pitää olla ruoka kun on tulossa pitkänmatkalaisia.

Ruokapaikkoja on nykyään niin paljon teiden varsilla, että voi pysähtyä syömään jos on nälkä.

Mä asun kaukana mun sukulaisista ja kun tulee juhlakutsuja niin en odota ruokatarjoilua. Pysähdyn matkalla syömään jos nälkä yllättää.

Vierailija
24/25 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistetut potut folionyyteissä valmiina. Voisi olla paria eri lajiketta.

Riisi ei ole tulevaisuutta.

Vierailija
25/25 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli rippijuhlissa "ruoka" ja kahvit. Tarjolla oli lohi ja paahtopaistisalaattia, patonkia, juustoja, viinirypäleitä ja levitteitä. Eli kevyt lounassalaatti. Kahvilla oli valkosuklaalimejuustokakkua, raparperipiirakkaa, suklaakääretorttua, keksejä. Lisäksi kahvia, teetä, viiniä ja mehuja. Makeita jäi paljon, koska oli ollut ruoka. 

Nyt ylppärit ja suunnitelma elää vielä tälläkin viikolla, kun en osaa päättää. Ylppäreissä ei voi oikein olla kahta kattausta, kun koronan vuoksi tulevat ryhmissä ja aikaa on vähemmän. 

Tarjoan kinkkuvoileipäkakkua, lohi ja siikasaaristolaisleipiä ja juustosarvia, leipäjuustoa ja viinirypäleitä. Skumppaa ja viiniä. Lakka-kakkua, valkosuklaavadelmajuustokakkua ja taas sitä raparperipiirakkaa, koska resepti on ihan jäätävän hyvä. Lisäksi on vielä erilaisia suklaita. Onhan tossa tarjottavaa, mutta toisaalta myös valinnan varaa. Nelikymppisissä tarjoilun järjesti pitopalvelu ja ruoka loppui kesken, se oli todella noloa sekä todella ärsyttävää. Mieluummin liikaa kuin liian vähän. Itse aion nuo kaikki tehdä, mutta tykkään puuhastella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän