Sähköpyörä, mitä järkeä pyörässä joka kuluttaa luonnonvaroja?
Jos ei jaksa polkea pyörää, miksi ostaa pyörää ollenkaan.
Ihan kuin maailma tarvitsis lisää sähkövempaimia.
Kommentit (149)
Elämä kuluttaa luonnonvaroja. Mitä järkeä on elää, kun se kuluttaa luonnonvaroja?
Vierailija kirjoitti:
Luonnonvaroista en tiedä, mutta ne jotka ostaa noita "kuntoilun" takia on kyllä täysiä pellejä.
No sekin vielä.
Ei noita muut ostakaan kuin hölmöt, joilla on liikaa rahaa.
On kyllä yksi tyrhimmista keksinnöistä kautta aikoin.
Sitävastoin polkuoylrä on yksi parhaista.
Mikseivät vain osta mopoa?
Jahs. Päivän sähköpyöräposmellus. Jatkakaa toki.
Luomupyöräily muuten lisää energiankulutusta. Ruoantuotanto aiheuttaa merkittäviä ympäristöhaittoja ja hiilidioksidipäästöjä. Lisäksi kunto kohenee, jolloin ihminen elää pidempään ja siten ehtii kuluttaa luonnonvaroja enemmän.
Kuluttaa luultavasti enemmän luonnonvaroja kuin normipyöräily, toisaalta huomattavasti vähemmän kuin polttomoottoriautoilu.
Onhan tuo sähköavustus varsin näppärä monessakin tilanteessa.
No, minäpä ostin ja täytyy sanoa etten tavallisella pyörällä viitsi 100km päivässä polkea, mutta sähköpyörällä se on helppo juttu. Ei se sähköpyöräkään ilman polkemista kulje eli jos yritän mahdollisimman paljon hyödyntää moottoria, niin akku kestää ehk 20-30km, mutta polkemalla reippaasti jopa sen 100km, mielellään kyllä saisi akun kesto olla 150-200km/päivä. Ja teille sähköpyöriä inhoaville voin myöskin sanoa ettette minun polvillani polkisi yhtään mihinkään, ei ole nimittäin ainuttakaan ehjää paikkaa.
Muuten, miksi luonnonvaroja ei saisi kuluttaa????
Vertaat väärään asiaan.
Sähköpyörä työmatkalla on vaihtoehto autolle, ei pelkällä lihasvoimalla käyvälle liikenteelle tai julkisille.
Sen liikuttaminen kuluttaa huomattavasti vähemmän energiaa kuin auton, se saastuttaa vähemmän, meluaa vähemmän, vie vähemmän tilaa.
Taivaan lahja. Vuosikymmeniin en löytänyt liikuntamuotoa.
Nyt ylitän liikuntasuositukset viisinkertaisesti. Sinne jäivät sokeri- ja verenpainetaudit ja 64 kiloa.
Nautin lähes joka päivä.
Miksi suurin osa tarvitsisi sähköpyörää? Se tosiaan kuluttaa luonnonvaroja. Akut vaativat metalleja ja sähköä kuluu. Vaatii myös varaosia ja korjauksia enemmän, koska osat kuluvat sähköisessä väännössä nopeammin. Esim ketjut ja rattaat, niitä saa vaihtaa tiheästi uusiin. Jos akku on tyhjä, on painava sähköpyörä raskaampi polkea kuin kevyempi tavallinen.
Ymmärrän sähköpyörän suosittelemisen erityisryhmille. Esim. sairaiden, lihasheikkoudesta kärsivien, vanhusten ja vammaisten, jotta he voivat pyöräillä sähkön avulla siinä missä muutkin. Jos terve, heikko tai normaalikuntoinen ihminen kokee voimattomuutta, kun lähtee polkemaan, niin lupaan, että kunto kohenee muutamassa viikossa niin, että ei enää heikota.
Jaah, en minä sellaisella tee mitään. Täällä kun ei edes pyörätietä ole ja tienpiennarta hyvällä lykyllä ehkä 20 cm ja raskas liikenne. Eikä tarvetta pyöräillä naapurikuntaan "kahville" johonkin rupuiseen kuppilaan. Kuntoilua olen harrastanut ilman pyörää viimeiset 20 vuotta.
Muuttaa pakkopullan nautinnoksi ;-) Tutkitusti tehokasta liikuntaa. Itsekin todennan mittareilla päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suurin osa tarvitsisi sähköpyörää? Se tosiaan kuluttaa luonnonvaroja. Akut vaativat metalleja ja sähköä kuluu. Vaatii myös varaosia ja korjauksia enemmän, koska osat kuluvat sähköisessä väännössä nopeammin. Esim ketjut ja rattaat, niitä saa vaihtaa tiheästi uusiin. Jos akku on tyhjä, on painava sähköpyörä raskaampi polkea kuin kevyempi tavallinen.
Ymmärrän sähköpyörän suosittelemisen erityisryhmille. Esim. sairaiden, lihasheikkoudesta kärsivien, vanhusten ja vammaisten, jotta he voivat pyöräillä sähkön avulla siinä missä muutkin. Jos terve, heikko tai normaalikuntoinen ihminen kokee voimattomuutta, kun lähtee polkemaan, niin lupaan, että kunto kohenee muutamassa viikossa niin, että ei enää heikota.
Eipä sitä nakövammaisena sähköpyörällä mitään tee. Jo sähköautot ovat meille vaarallisia kun hädin tuskin kuulee koko auton tulevan, eikä kuskeista voi olla varma ymmärtääkö olla ajamatta toisen ihmisen päälle.
Ehkä sun kannattais lopettaa itse luonnonvarojen kulutus.
Hapen kulutuksen lopetat.
Vierailija kirjoitti:
No, minäpä ostin ja täytyy sanoa etten tavallisella pyörällä viitsi 100km päivässä polkea, mutta sähköpyörällä se on helppo juttu. Ei se sähköpyöräkään ilman polkemista kulje eli jos yritän mahdollisimman paljon hyödyntää moottoria, niin akku kestää ehk 20-30km, mutta polkemalla reippaasti jopa sen 100km, mielellään kyllä saisi akun kesto olla 150-200km/päivä. Ja teille sähköpyöriä inhoaville voin myöskin sanoa ettette minun polvillani polkisi yhtään mihinkään, ei ole nimittäin ainuttakaan ehjää paikkaa.
Eli siis sulle ihan sähkömopo/-skootteri olisi ollut se oikea valinta, kun kerran et viitsi polkea.
Vierailija kirjoitti:
Vertaat väärään asiaan.
Sähköpyörä työmatkalla on vaihtoehto autolle, ei pelkällä lihasvoimalla käyvälle liikenteelle tai julkisille.
Sen liikuttaminen kuluttaa huomattavasti vähemmän energiaa kuin auton, se saastuttaa vähemmän, meluaa vähemmän, vie vähemmän tilaa.
En minä tuota tajunnut. Tämä kuulostaa ihan ok syyltä kyllä.
MUTTA tuskinpa kovin moni tekee sähköpyörällä työmatkoja, joten aika marginaalisyy.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaa pakkopullan nautinnoksi ;-) Tutkitusti tehokasta liikuntaa. Itsekin todennan mittareilla päivittäin.
Tehokasta liikuntaa on pyöräily ilman sähköä. Siis se perinteinen, katsos, missä pitää käyttää ihan niitä omia lihaksia. Ja nimenomaan käyttää, eikä esittää käyttävänsä.
Piipero kuluttaa luonnonvaroja. Piiperolle on vain yksi vaihtoehto. Tekotapoja on monia. Köysi?
Luonnonvaroista en tiedä, mutta ne jotka ostaa noita "kuntoilun" takia on kyllä täysiä pellejä.