No niin, nyt taas niitä soveliaita mökkituliaisehdotuksia!
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Mariekeksejä. Cream cracker-voileipäkeksejä. Juhlamokka. Vielä mariannekarkkeja tai niitä kettukarkkeja. Savett kosteuspyyhkeitä. Vessapaperia myös. Hyttyskarkotteita tai offia.
Enää tuosta ei puutu kuin taskulämmin kossupullo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ainakaan saunakiulua kukaan tarvitsee.
Just saunakiulu on hyvä tuliainen, ja siinä Sunlight saippuaa ja Erittäin hieno suomalainen shampoo. Sitten voi viedä peflettejä, niin saa ainakin vieras itselleen uuden, käyttämättömän pefletin.
Älkää ainakaan kasvomaskeja viekö ja kaikki vaan sinne samoille lauteille puuskuttamaan. Lähikontaktissa 20 m2 mökillä hyvät tuliaiset saattavat jättää emännälle lähtemättömät muistot!
Kuinka monta kiulua ajattelit yhteen saunaan tarvittavan?
Näitä lukiessa tuntuu tosi hyvältä, ettei ole tullut vielä yhtään kutsua kenenkään mökille.
Juhlamokkaa, grillihiiliä, sammutuspeite, hyönteisansa, saunakiulu KÄÄK!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ainakaan saunakiulua kukaan tarvitsee.
Just saunakiulu on hyvä tuliainen, ja siinä Sunlight saippuaa ja Erittäin hieno suomalainen shampoo. Sitten voi viedä peflettejä, niin saa ainakin vieras itselleen uuden, käyttämättömän pefletin.
Älkää ainakaan kasvomaskeja viekö ja kaikki vaan sinne samoille lauteille puuskuttamaan. Lähikontaktissa 20 m2 mökillä hyvät tuliaiset saattavat jättää emännälle lähtemättömät muistot!
Kuinka monta kiulua ajattelit yhteen saunaan tarvittavan?
Se oli sarkasmia.
RAHAA! koska tätä palstaa lukiessa olen tullut johtopäätöksen ,että kun menee mihinkään juhliin, oli sitten kyseessä rippijuhla, ylioppilasjuhla tai häät niin kaikki haluaa sitä RAHAA.Kaikki muu on krääsää ja menee kirpparille myyntiin.
Vie siis rahaa sopiva pinkka ,jotta korvaatte ne kuuluiset ruokailukustannukset.
Ruoka ja juoma vaan on parhaita tuliaisia. Ei me ainakaan olla koko kesää mökillä, ihan turha tuoda sinne jotain kukkia kuihtumaan. Eipä tule usein kynttilöitäkään poltettua. Sellainen on parasta minkä voi heti käyttää pois.
Mun kaveri kertoi saaneensa mökkiruliaiseksi lahjakortin Lidliin. Oli oikein tyytyväinen. Ehkä se oli vihje mulle tulevista tuliaisista.
Mulle kelpaisi tuo talouspaperi/ vessapaperi. Myös biohajoavat astianpesuaine, saippuapullo tai shampoot olisivat ihan jees. Serverit ja kertakäyttöiset astiat kelpaa myös. Ja olut ja viini.
Ristikolehti tms., joku pieneen tilaan menevä peli.
Itse arvostan sitä, että vieraat (kutsutut) kysyy etukäteen mitä voi tuoda. Saunatuoksut sun muut kylpyhunajat on niin turhaa tavaraa kuin olla voi ja kun niitä säilykkeitä ei juurikaan syödä kun mökillä on jääkaappipakastin ja saadaan ihan tuorettakin ruokaa niin ovat vaan kaapin tukkona. Sama kesäkassi joka vuosi pehmenee kaapissa kun ei oikein keksejä syödä.
Myöskään vessa- tai talouspapereita ei ole tilaa säilyttää määräänsä enempää ja pidetään kyllä itse huoli siitä etteivät kesken lopu.
Jos jokin tuliainen on ihan pakko tuoda niin just joku mansikka-amppeli tai vastaava kukkahärpäke jonka saa pihalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tosiaan hirveän paljon mökistä. Jollekin mökille voisi alkukesästä viedä ison satsin uusia perunoita ja mansikoita, kirsikoita, tomaatteja, salaatteja - jos voi olettaa ettei siellä omaa satoa vielä ole. Syötävät ovat muutenkin hyviä tuliaisia, kun ruokaa kuitenkin kuluu joka seurueessa. Mutta mieluummin jotakin vähän parempaa kuin juhlamokka -kategoriaa. Ja oletettavasti tunnet isäntäväelle, joten tiedät minkä tyyppistä sapuskaa heillä kuluu: vietkö tryffeleitä vai Hiillosmakkaraa.
Mitä vikaa Juhla-Mokassa muka on? Tietty sen verran pitää tietää, että ei vie suodatinkahvia paikkaan, jossa vaan kahvipannu. Kannattaa aina vielä pannukahvia, jollei ole varma. Se käy keittimeenkin. -sivusta
No onhan se ala-arvoisen huonoa kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Hiirenloukkuja ja pari juustoa
Juustot käy muuten, mutta ei hiirenloukkuihin. Paras syötti on suklaa taikka maapähkinälevite.
Vanha likainen eteisen matto olisi sopiva. Ei erottuisi erityisesti muusta sisustuksesta.
On hyvä ja kysyy isäntäväeltä. Me emme ole he.
Itse en halua krääsää. Ruoka ja juoma käy, samoin vessapaperi, lautasliinat, grillattavat ja sinappi (joka aina loppuu väärään aikaan).
No jos ajatuksena on istua iltaa ja juoda, niin silloin voi viedä ainakin vaikka hanapakkauksen paria eri valkkaria ja kenties pullon jotain väkevää. Kylkeen vielä jotain naposteltavaa tai makkarapaketti. Aamua varten voi viedä pari tölkkiä tuoremehua, vissyä/limua ja paketin buranaa.
Vessapaperikin on aina tarpeen.
Ja nuo kaikki (makkaraa ja tuoremehua lukuunottamatta) on sellaisia, ettei ne happane jos ei heti käytä, mutta käyttöä on ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vanha likainen eteisen matto olisi sopiva. Ei erottuisi erityisesti muusta sisustuksesta.
😂 ja omat pyyhkeet pesemättöminä. Mökillä menee vielä vuosia.
Jaa, no kyllä meille vieraat on aina olleet tervetulleita, tuliaisilla ja ilman. Eikä meille koskaan mitään yllärivieraita tule. Jos sanomme että tulkaa joskus käymään mökillä niin se myös tarkoittaa sitä.