Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, nyt taas niitä soveliaita mökkituliaisehdotuksia!

Vierailija
30.05.2021 |

Ei ruokaa. Tai juomaa.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halkoja.

Vierailija
2/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilä, saunatarvikkeita, jokin kiva kesärunokirja, edellyttäen että asukkaat yleensä harrastavat lukemista.

Jos mökillä ei ole omaa metsää mistä saa omat sauna-ja takkapuut, niin sellaisia kassillinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunatuoksuja, vartalovoiteita, shampoota yms. saunakiulussa

Vierailija
4/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi hyvä tajuta, että nykyisin Suomalaisten mökit ovat aika erilaisia paikkoja. On 400 neliön kelolinnoja, joissa on kaikki mukavuudet ja vieläkin niitä sähköttömiä ja vesijohdottomia rotiskoita.  Joten tuliaiset tulisi sovittaa ensinnäkin vastaanottajien mukaan ja heidän makunsa ja tarpeensa huomioiden ja sitten on hyvä ottaa huomioon paikka. Luksushuvilaan on turha viedä Tokmannin saunasettiä tai mauttomia polyesterikankaita kun taasen sähköttömään mökkiin ei kannata uutta leivänpaahdinta raahata. 

Sellainen uusi hauska tapa, jonka olen oppinut ulkomailta on se, että kysyn vastaanottajalta etukäteen mikä olisi kiva, mille olisi tarvetta ja mitä ei haluta missään tapauksessa. Tai sitten arvaan ottaen huomioon nuo yllämainitut asiat. Vältän mitään geneeristä lahjaa, jota joku on suositellut jossain keskustelupalstalla, koska tuskin se sopii juuri sille mökille jonne minä olen menossa. 

Vierailija
5/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin vastaan kulutustuotteita. Talouspaperia, vessapaperia, kahvia, teetä, tulitikkuja jne. Sellasta mikä ei jää hautomiksi nurkkiin pyörimään.

Vierailija
6/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti Juhla Mokkaa. Klassikko.

Vierailija
7/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötavaraa. Halkoja, sytykkeitä, vessapaperia, hyttyskarkottimia.

Vierailija
8/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olisi hyvä tajuta, että nykyisin Suomalaisten mökit ovat aika erilaisia paikkoja. On 400 neliön kelolinnoja, joissa on kaikki mukavuudet ja vieläkin niitä sähköttömiä ja vesijohdottomia rotiskoita.  Joten tuliaiset tulisi sovittaa ensinnäkin vastaanottajien mukaan ja heidän makunsa ja tarpeensa huomioiden ja sitten on hyvä ottaa huomioon paikka. Luksushuvilaan on turha viedä Tokmannin saunasettiä tai mauttomia polyesterikankaita kun taasen sähköttömään mökkiin ei kannata uutta leivänpaahdinta raahata. 

Sellainen uusi hauska tapa, jonka olen oppinut ulkomailta on se, että kysyn vastaanottajalta etukäteen mikä olisi kiva, mille olisi tarvetta ja mitä ei haluta missään tapauksessa. Tai sitten arvaan ottaen huomioon nuo yllämainitut asiat. Vältän mitään geneeristä lahjaa, jota joku on suositellut jossain keskustelupalstalla, koska tuskin se sopii juuri sille mökille jonne minä olen menossa. 

Yhdenkään Suomalaisen mökillä en ole käynyt. Olikohan Kari Suomalaisella hyvä kesämökki?

Vierailija
9/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ihan ulkomailta opittu tapa, ohhoh nyt meillä on keskuudessamme kultturelli matkustellut av-mamma. No esim kynttilöitä uskaltaa viedä varmaan niin sinne kelolinnaan kuin sähköttömään rotiskoon? Ai niin mut ei voikaan kun on mainittu av:n vinkkiketjussa :(

Vierailija
10/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin vastaan kulutustuotteita. Talouspaperia, vessapaperia, kahvia, teetä, tulitikkuja jne. Sellasta mikä ei jää hautomiksi nurkkiin pyörimään.

Minä en. Haluan käyttää niitä talous ym papereita joista minulla on hyviä kokemuksia, ja juon kahvipapukoneella keitettyä kahvia, joten jää Costa RIcat ja muut suodatin systeemit käyttämättä. Teen suhteen en ole snobi, mutta aika monet ovat eikä Liptonit kaikille enää maistu. Jos et tiedä, mitä merkkejä käytän, tai mitä vaatimuksia noille tuotteille asetan ,niin parempi kun et tuo mitään .

Vierailija
11/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ihan ulkomailta opittu tapa, ohhoh nyt meillä on keskuudessamme kultturelli matkustellut av-mamma. No esim kynttilöitä uskaltaa viedä varmaan niin sinne kelolinnaan kuin sähköttömään rotiskoon? Ai niin mut ei voikaan kun on mainittu av:n vinkkiketjussa :([/quote]

Ei tainnut huumori tuossa ulkomailla opitussa avautua, sori siitä. Olen muuten 50-kymppinen mies, tosi ruma AV mammaksi. En ole muuten matkustellut, vaan asunut poissa Suomesta about 15 vuotta, joka sekään ei minua kultturelliksi tee sinällään. Kynttilät on varmaan oikein hyvä idea sinällään. 

Vierailija
12/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötavaralle ääni täältäkin. Harva oikeasti nyt haluaa mitään krääsää. Puutarhailijoille veisin jotain kasveja tai kukkia tai niihin liittyvää.

Vierailija
13/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paketti Juhla Mokkaa. Klassikko.

Juuri niin. Ja jos oikein höveliksi heittäytyy, niin kesäkassi keksejä siihen päälle. Vaihtoehtoisesti lenkkimakkara ja muutama olut saunaa varten. Näillä tuliaisilla voi sitten ainakin viikon lojua täysihoidossa hyvällä omatunnolla.

Vierailija
14/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla voidaan ehdotella erilaisia tuliaisideoita erilaisille mökeille ja huviloille. Ei näitä tarvitse niin geneerisesti ottaa, vaan poimia just se hyvä, mikä sopii itselle, tai siis sinne mökille/huvilalle/kartanoon, minne on menossa kyläilemään.

Mistä tällainen käsitys, ettemme tajua, että kesänviettopaikkoja on laidasta laitaan? Miksi tulla tänne opettamaan, katsot vaan ehdotykset, ja jos ei sopivaa löydy, kilautat omasta mielestäsi fiksuimmille.

Ja ainahan voi tarkentaa ehdotuskriteerejä.

Mä olen muuten kysellyt jo vuosia, kun menen kylään, että mitäs tuon tullessa? Kesäisin on aina melkein pyydetty mansikoita jne.

Vierailija
15/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tuliainen on, että jätät menemättä.

Vierailija
16/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaa kuoharia.

Vierailija
17/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikko, saunatuoksu ja Sunlight palasaippua käärittyinä sellofaaniin. Mökin omistaja piilottaa nämäkin tuliaiset sinne alakaapin jemmapiiloon kahdenkymmenen muun saunatuoksun joukkoon.

Vierailija
18/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sellainen hyönteishotelli kiva? Mm. Tokmannilla ja Clas Ohlsonilla myynnissä. Kovin trendikäs tuntuu nyt olevan. 

Kaverin mökille olen vienyt aina kahvia ja vessapaperia+talouspaperia (ruokien ja juomien lisäksi). Myös iltapäivälehdet ja Hesarin kun on huonot nettiyhteydet. 

Vierailija
19/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käy mökillä kylässä kaksi ystävää, kumpikin erikseen.

He älyävät onneksi tuoda omat viininsä ja siiderinsä ja yhden tuliaispullonkin, lisäksi tuovat just jonkun kynttilän tai muun joutavan, mitä ei tarvitsisi tuoda.

Vierailija
20/83 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän saarimökille saa tuoda kanisterillisen juomavettä ja paalillisen vessapaperia sekä jos aikoo olla yötä ottaa mukaan omat lakanat tai tuo kertakäyttöiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi