No niin, nyt taas niitä soveliaita mökkituliaisehdotuksia!
Kommentit (83)
Melkein joka mökiltä löytyy jotain säilykkeitä. Niitä saa aika fiinissäkin muodossa, ei pelkästään hernerokkaa. On poronlihaa ja mitä lie mätiä sun muuta. Ja jos ei miellytä, voivat antaa eteenpäin viemisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ottaisin vastaan kulutustuotteita. Talouspaperia, vessapaperia, kahvia, teetä, tulitikkuja jne. Sellasta mikä ei jää hautomiksi nurkkiin pyörimään.
Minä en. Haluan käyttää niitä talous ym papereita joista minulla on hyviä kokemuksia, ja juon kahvipapukoneella keitettyä kahvia, joten jää Costa RIcat ja muut suodatin systeemit käyttämättä. Teen suhteen en ole snobi, mutta aika monet ovat eikä Liptonit kaikille enää maistu. Jos et tiedä, mitä merkkejä käytän, tai mitä vaatimuksia noille tuotteille asetan ,niin parempi kun et tuo mitään .
Uuuu, ei voi käyttää väärän merkkistä talouspaperia!
Riippuu tosiaan hirveän paljon mökistä. Jollekin mökille voisi alkukesästä viedä ison satsin uusia perunoita ja mansikoita, kirsikoita, tomaatteja, salaatteja - jos voi olettaa ettei siellä omaa satoa vielä ole. Syötävät ovat muutenkin hyviä tuliaisia, kun ruokaa kuitenkin kuluu joka seurueessa. Mutta mieluummin jotakin vähän parempaa kuin juhlamokka -kategoriaa. Ja oletettavasti tunnet isäntäväelle, joten tiedät minkä tyyppistä sapuskaa heillä kuluu: vietkö tryffeleitä vai Hiillosmakkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ottaisin vastaan kulutustuotteita. Talouspaperia, vessapaperia, kahvia, teetä, tulitikkuja jne. Sellasta mikä ei jää hautomiksi nurkkiin pyörimään.
Minä en. Haluan käyttää niitä talous ym papereita joista minulla on hyviä kokemuksia, ja juon kahvipapukoneella keitettyä kahvia, joten jää Costa RIcat ja muut suodatin systeemit käyttämättä. Teen suhteen en ole snobi, mutta aika monet ovat eikä Liptonit kaikille enää maistu. Jos et tiedä, mitä merkkejä käytän, tai mitä vaatimuksia noille tuotteille asetan ,niin parempi kun et tuo mitään .
Miten usein sä kutsut mökillesi sellaisia ihmisiä, jotka ei tunne sua yhtään?
Kyllä mä ainakin tiedän, että mun yksi kaveri juo mitä tahansa kahvia, merkillä ei väliä, kaikki kelpaa. Ja toisaalta mun sisko on hirveän snobi kahvinsa ja ruokien suhteen, mutta nekin olen oppinut, mitä kannattaa viedä.
Tuskin ainakaan saunakiulua kukaan tarvitsee.
Mikä vika kahvipaketissa ja kekseissä on? Jotain säilyvää juttua, esim. rinkelipussi
Vierailija kirjoitti:
Oisko sellainen hyönteishotelli kiva? Mm. Tokmannilla ja Clas Ohlsonilla myynnissä. Kovin trendikäs tuntuu nyt olevan.
Kaverin mökille olen vienyt aina kahvia ja vessapaperia+talouspaperia (ruokien ja juomien lisäksi). Myös iltapäivälehdet ja Hesarin kun on huonot nettiyhteydet.
No ainakin tikasta se hyönteishotelli on oikein kiva. Tai tikalle se on hotellin ravintola 😄😄😄
Vierailija kirjoitti:
Ai ihan ulkomailta opittu tapa, ohhoh nyt meillä on keskuudessamme kultturelli matkustellut av-mamma. No esim kynttilöitä uskaltaa viedä varmaan niin sinne kelolinnaan kuin sähköttömään rotiskoon? Ai niin mut ei voikaan kun on mainittu av:n vinkkiketjussa :(
Ei tainnut huumori tuossa ulkomailla opitussa avautua, sori siitä. Olen muuten 50-kymppinen mies, tosi ruma AV mammaksi. En ole muuten matkustellut, vaan asunut poissa Suomesta about 15 vuotta, joka sekään ei minua kultturelliksi tee sinällään. Kynttilät on varmaan oikein hyvä idea sinällään.
Joka ikinen tänne kirjoitteleva on av-mamma, sukupuoleen katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tosiaan hirveän paljon mökistä. Jollekin mökille voisi alkukesästä viedä ison satsin uusia perunoita ja mansikoita, kirsikoita, tomaatteja, salaatteja - jos voi olettaa ettei siellä omaa satoa vielä ole. Syötävät ovat muutenkin hyviä tuliaisia, kun ruokaa kuitenkin kuluu joka seurueessa. Mutta mieluummin jotakin vähän parempaa kuin juhlamokka -kategoriaa. Ja oletettavasti tunnet isäntäväelle, joten tiedät minkä tyyppistä sapuskaa heillä kuluu: vietkö tryffeleitä vai Hiillosmakkaraa.
Mitä vikaa Juhla-Mokassa muka on? Tietty sen verran pitää tietää, että ei vie suodatinkahvia paikkaan, jossa vaan kahvipannu. Kannattaa aina vielä pannukahvia, jollei ole varma. Se käy keittimeenkin. -sivusta
Minä olisin kaikkein iloisin, jos meidän mökille tuotaisiin tuliaisiksi herkkuja: mansikoita, jäätelöä, kakkua, leivoksia, keksejä... Tai pizzoja. Koska ne on aina loppu 😃
En halua halkoja enkä koriste-esineitä. En myöskään ilahtuisi saunahunajista tai -tuoksuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko sellainen hyönteishotelli kiva? Mm. Tokmannilla ja Clas Ohlsonilla myynnissä. Kovin trendikäs tuntuu nyt olevan.
Kaverin mökille olen vienyt aina kahvia ja vessapaperia+talouspaperia (ruokien ja juomien lisäksi). Myös iltapäivälehdet ja Hesarin kun on huonot nettiyhteydet.
No ainakin tikasta se hyönteishotelli on oikein kiva. Tai tikalle se on hotellin ravintola 😄😄😄
Hyönteishotelli on kiva tapauksissa, joissa mökki on kaupungissa. Naureskelin just eilen kaupassa, että olispa järkiostos kun pihalla lato ja halkokasoja ja vanhoja puita ja pieni metsikkö. On hotellia hyönteisille
Älkää viekö mitään ylimääräistä typerää krääsää, kun säilytystilat on muutenkin pienet.
Mansikka-amppeli tai jokin muu kesäkukka on hyvä vieminen.
Palo- tai häkävaroitin, tai sammutuspeitto, ei ihan tavalliset tuliaiset. Itse tykkään saada villasukat, oli vuodenaika mikä tahansa. Meren rannalla voi olla hyvinkin tuulista ja kylmää kesästä riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Luitko aloituksen?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ainakaan saunakiulua kukaan tarvitsee.
Just saunakiulu on hyvä tuliainen, ja siinä Sunlight saippuaa ja Erittäin hieno suomalainen shampoo. Sitten voi viedä peflettejä, niin saa ainakin vieras itselleen uuden, käyttämättömän pefletin.
Älkää ainakaan kasvomaskeja viekö ja kaikki vaan sinne samoille lauteille puuskuttamaan. Lähikontaktissa 20 m2 mökillä hyvät tuliaiset saattavat jättää emännälle lähtemättömät muistot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ihan ulkomailta opittu tapa, ohhoh nyt meillä on keskuudessamme kultturelli matkustellut av-mamma. No esim kynttilöitä uskaltaa viedä varmaan niin sinne kelolinnaan kuin sähköttömään rotiskoon? Ai niin mut ei voikaan kun on mainittu av:n vinkkiketjussa :(
Ei tainnut huumori tuossa ulkomailla opitussa avautua, sori siitä. Olen muuten 50-kymppinen mies, tosi ruma AV mammaksi. En ole muuten matkustellut, vaan asunut poissa Suomesta about 15 vuotta, joka sekään ei minua kultturelliksi tee sinällään. Kynttilät on varmaan oikein hyvä idea sinällään.
Joka ikinen tänne kirjoitteleva on av-mamma, sukupuoleen katsomatta.
Hahahaa, ja piste. Heti huomasi, että av-palstan mummokalsari siellä kirjoittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa Juhla-Mokassa muka on? Tietty sen verran pitää tietää, että ei vie suodatinkahvia paikkaan, jossa vaan kahvipannu. Kannattaa aina vielä pannukahvia, jollei ole varma. Se käy keittimeenkin. -sivusta
Se vika juhlamokassa on, että sitä ei pidä viedä tuliaiseksi kenellekään jonka ei taatusti tiedä siitä tykkäävän.
Ja niitä ihmisiä on oikeasti aika vähän joiden mielestä juhlamokka on aidosti parasta kahvia mitä saatavilla on.
Hiliillä grillaavalle grillihiiliä säkillinen. Ne kun tuntuu olevan aina lopussa ja unohtuu kauppareissulla ostaa.
Mariekeksejä. Cream cracker-voileipäkeksejä. Juhlamokka. Vielä mariannekarkkeja tai niitä kettukarkkeja. Savett kosteuspyyhkeitä. Vessapaperia myös. Hyttyskarkotteita tai offia.
Jos kutsutaan kahville/ syömään jonkun mökille, niin ei kai siinä kummoisia tuliaisia tarvita?
Vai onko tässä tarkoitus viedä jotain näön vuoksi ja sitten lomailla toisten mökillä ilmaiseksi? Itse en kyllä kutsu koskaan ketään yökylään, paitsi ihan lähisukulaiset ja ehkä parhaan kaverin. Muiden toivon poistuvan kahvien jälkeen ja etsivän majoituksen vaikka hotellista.