Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vartija kaupassa.

Vierailija
30.05.2021 |

Ja kyllä me seuraamme teidän asiakkaiden touhuja kameroista livenä. Jos aiheutatte hävikkiä, harmia ja näpistelette niin puutumme siihen heti. Tämä on meidän työtämme josta saamme palkkaa. Aina olette vinkumassa miten "kyttäämme". Kyllä, se on meidän työtä. Jos jätätte jotain tuotteita pilaantumaan niin pitäisikö meidän katsoa "läpi sormien". Koittakaa ymmärtää, että olemme vain ihmisiä siinä missä tekin.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko paininut paljon romanien kanssa?

Osallistutko 5.6. Oikeus Hengittää-mielenosoitukseen romanien tueksi?

Toivottavasti. Vartijoiden olisi hyvä osoittaa solidaarisuutta romaneille tässä kestämättömässä tilanteessa.

Juu. Varkaiden oikeudet on turvattava. Kamalaa jos vartijat eivät anna varkaiden tehdä työtään. <3

Vierailija
22/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa harjaannuttaa sitä silmää jolla tunnistelette potentiaalisia varkaita. Kyllä se teilläkin pistäisi vihaksi, jos ette olisi koskaan varastaneet ja vartija silti huohottaa niskan takana ja tulee vielä kassalle kyttäämään, että varmasti maksaa. En edes kuulu vähemmistöihin ja olen muutoinkin tavallisen näköinen.

Kerro nyt, miltä se potentiaalinen varas näyttää? Niinpä. Ei ole mitään selkeitä tuntomerkkejä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa harjaannuttaa sitä silmää jolla tunnistelette potentiaalisia varkaita. Kyllä se teilläkin pistäisi vihaksi, jos ette olisi koskaan varastaneet ja vartija silti huohottaa niskan takana ja tulee vielä kassalle kyttäämään, että varmasti maksaa. En edes kuulu vähemmistöihin ja olen muutoinkin tavallisen näköinen.

Vartijat ovat tyhmiä. Laitetaan yks tai kaks stereotypisesti epäilyttävän näköstä ja epäilyttävästi käyttäytyvää tyyppiä kauppaan jossa vaan yks vartija. Sit kiinnitetään sen huomio. Sit ku vartija on koukussa niin muut tulee varkaisiin. Joskus ei tarvi ees laittaa omaa hämypossea kauppaan kun romanilauma painelee sopivasti sisään. Pentuna tuli kikkailtua. Enää ei jaksa.

Vierailija
24/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, minua saa tarkkailla aivan vapaasti. Se on vartijoiden työtä, ja kunnioitan sitä. Eiväthän he tunne minua, eivätkä voi mitenkään tietää, varastanko vai enkö. Ei liene olemassa mitään standardi-ihmistä, johon myymälävarkaat mahtuisivat. Minä en varasta, enkä hyväksy sitä kuin korkeintaan jossain sellaisissa maissa, joissa nälänhätä on todellista, joka sekin on todella epäreilua kauppiasta kohtaan.

Katsotaan sitten kun jauhohyllyn vieressä ravaa edestakaisin vartija, ettet vaan varasta 0,79 euron jauhopussia. Näin Lidlissä.

Vierailija
25/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, minua saa tarkkailla aivan vapaasti. Se on vartijoiden työtä, ja kunnioitan sitä. Eiväthän he tunne minua, eivätkä voi mitenkään tietää, varastanko vai enkö. Ei liene olemassa mitään standardi-ihmistä, johon myymälävarkaat mahtuisivat. Minä en varasta, enkä hyväksy sitä kuin korkeintaan jossain sellaisissa maissa, joissa nälänhätä on todellista, joka sekin on todella epäreilua kauppiasta kohtaan.

Minua ainakin ahdistaa tuollanen kyttääminen, koska en ole varas ja muutenkin jännittää sos.tilanteiden pelon takia kaupassa asiointi. Niin sitten joku körmy vielä kyttää vieressä ja näkee ostoksetkin mitä ostan. Ja joo, ei niitä varmasti ne kiinnosta, mutta joskus voi olla intiimejä ostoksia ja ei halua niihin ylimäärästä huomiota. Jotkut vartijat on yli-innokkaita ja käyttävät valtaansa kiusatakseen ihmisiä. Onneksi yleensä ei kytätä.

Vierailija
26/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa toivon.

Vierailija
27/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko paininut paljon romanien kanssa?

Osallistutko 5.6. Oikeus Hengittää-mielenosoitukseen romanien tueksi?

En ole paininut vielä yhdenkään ihmisien kanssa.

Romanit eivät olekaan ihmisiä.

Osaatko jotenkin avata mihin mielipiteesi perustuu? Vai oletetaanko vaan että olet hieman tyhmä.

Vierailija
28/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisten ihmisten ei tarvitse pelätä vartijoita tai rehellisiä ihmisiä ei haittaa, vaikka joka kerta olisi tusina vartijoita seuraamassa ostosten tekoa, sillä rehellisellä ihmisillä ei ole mitään salattavaa.

Vierailija
29/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa toivon.

Suurin osa vartijoista on ulkomailta tulleita, joten heidän käsityksensä ihmisistä perustuu sota-alueen tilaan. Kannattaako näitä ihan varmasti ottaa vartijoiksi, kun he aiheuttavat vaaratilanteita asiakkaille?

Vierailija
30/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa toivon.

Suurin osa vartijoista on ulkomailta tulleita, joten heidän käsityksensä ihmisistä perustuu sota-alueen tilaan. Kannattaako näitä ihan varmasti ottaa vartijoiksi, kun he aiheuttavat vaaratilanteita asiakkaille?

Itse en tunne ainuttakaan ulkomaalaistaustaista vartijaa. Eikun yksi kollega on puoliksi saksalainen.

-vartija-

Vierailija
31/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisten ihmisten ei tarvitse pelätä vartijoita tai rehellisiä ihmisiä ei haittaa, vaikka joka kerta olisi tusina vartijoita seuraamassa ostosten tekoa, sillä rehellisellä ihmisillä ei ole mitään salattavaa.

Jos samat ryhmät ovat yliedustettuina raiskauksissa niin todellakin rehellisen ihmisen on syytä pelätä näitä.

Vierailija
32/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa toivon.

Itse en tunne ainuttakaan ulkomaalaistaustaista vartijaa. Eikun yksi kollega on puoliksi saksalainen.

-vartija-

Lähes kaikki ovat Helsingissä. Erityisesti saksalaisessa ruokakaupassa.

Vierailija
33/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua pelotakaan eikä mitään salattavaa ole, mutta ihan periaatteessa ärsyttää tämä kauppiaiden ajattelutapa, että jokainen asiakas on lähtökohtaisesti potentiaalinen myymälävaras. 

Vierailija
34/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitti. Kukaan ei tykkää aiheettomasta varkaaksi epäilystä oman ulkoisen habituksen takia. Kaikilla ei ole varaa näyttää rikkaalta. Ei se silti tarkoita että on varas!

Vierailija
35/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joka kerta, kun astelet kauppaan ja saat perääsi niskaasi hengittävän vartijan, niin kyllä se pidemmän päälle alkaa nakertaa hyvinvointia ja uskoa itseensä. Vain sen takia, kun olet vähän erinäköinen kuin muut. Miettiikä tätä.

Vierailija
36/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää ne patukkanne siellä housuissa!

Vierailija
37/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa toivon.

-vartija-

Vartijan ammatti sopiikin saksalaiselle luonteelle hyvin. Saksalaiset vahtivat muiden tekemisiä innokkaasti.

Vierailija
38/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Sukulaiseni on naimisissa Poliisin kanssa on kyllä jo eläkkeellä, kun on ylittänyt sen iän, jolloin jää eläkkeelle, sitten taas serkkuni tyttö valmistuu poliisiksi , kouluksverini on poliisi vielä on hänellä työikää , pappani oli myös poliisi, mutta minä en eikä äitinikään ollut poliisi se katkea , sitten siihen no mitä mä tälläistä kirjoitan ? No siksi , koska kummastakin ammatista aina jotakin maristaan miten he käyttää,? Tä ? Hekin tekee töitään pitävät järjestystä yllä niin kun te vartijat kun hyvä kun teitä on töissä ..

Itse en tiedä oisko se vartijan työ ollut minullekin sopiva ?.

Minä kyllä Arvostan kumpaakin ja oikeastaan jokainen työ on arvokas .Semppiä vaan.😁

Vierailija
39/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ajatelleet että vartijoista voi olla apua myös, jos joku esim. häiriköi tai heiluu puukon kanssa  (kamapäissään tai ilman)? Eivät he ole siellä kaupassa pelkästään varkaiden varalta.

Vierailija
40/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ajatelleet että vartijoista voi olla apua myös, jos joku esim. häiriköi tai heiluu puukon kanssa  (kamapäissään tai ilman)? Eivät he ole siellä kaupassa pelkästään varkaiden varalta.

Vartijoilla ei ole velvollisuutta menää väliin noissa tilanteissa. Vartijat ovat siviilejä. Vuonna 2007 Porvoossa puukottaja puukotti satunnaisen ihmisen Citymarketissa. Vartijat eivät puuttuneet. Samoin vuonna 2009 Espoossa t a p e t t  i i n asiakkaita. Vartijat eivät puuttuneet tapahtumiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän