Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyyteni päättyi, ja tuttava laittoi oudon viestin, liittyen rahaan

Vierailija
30.05.2021 |

Miten suhtautuisitte tällaiseen?

Kun pitkäaikainen työttömyyteni vihdoin nyt päättyi, niin eräs ihminen laittoi viestin minulle: "Nyt kun sulla on rahaa, niin lähdetkö syömään mun kans siihen uuteen x-ravintolaan?"

En taida lähteä. Ei jumalauta, miten moukka joku ihminen voi olla... Alkoi ihan vituttaa.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö sulla sitten nyt ole rahaa?

Vierailija
2/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko joskus pyytänyt ja olet vedonnut ettei ole rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä outoa siinä on. Voihan vastata ettei ole vieläkään ylimääräistä rahaa kun on tärkeimpiä menoja. 

Vierailija
4/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tuossa?

Kun itse olin työttömänä, niin kaveri maanitteli baariin ja hän sanoi, että vieläpä tarjoaa mulle. Mua ei vain silloin huvittanut lähteä. Ei ollut rahasta kiinni.

Vierailija
5/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka kallis paikka on kyseessä? Etkä voi tilata itsellesi jotain edullista?

Vierailija
6/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan kaveruus/ystävyys/tuttavuus poikki, kun kehtasi pyytää sua syömään ravintolaan.

Vierailija
7/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun sulla on rahaa niin voit käydä tuhlaamassa ne nopeasti niin olet taas samassa pisteessä kuin ennen työllistymistä. Tyypillinen kädestä suuhun eläjän ajatuksen juoksu. Itse alkaisin säästämään.

Vierailija
8/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tossa nyt on? Tyyppi vaan kutsuu ulos tuulettumaan kun sulla ei enää ole niin tiukkaa. Ehkä se haluaa juhlistaa sun uutta työpaikkaa. Miksi aina pitää kyseenalaistaa ihmisten tarkoitusperät.

Vierailija
9/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä tossa nyt on? Tyyppi vaan kutsuu ulos tuulettumaan kun sulla ei enää ole niin tiukkaa. Ehkä se haluaa juhlistaa sun uutta työpaikkaa. Miksi aina pitää kyseenalaistaa ihmisten tarkoitusperät.

No eikö tuo teidän mielestä ole loukkaava töksäytys "nyt kun sulla on rahaa". Piti oikein korostaa että olen ollut työtön ja vähävarainen. 

Olisi voinut hieman hienotunteisemmin kirjoittaa. Antoi itsestään juntin vaikutelman. 

Ap

Vierailija
10/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuinka kallis paikka on kyseessä? Etkä voi tilata itsellesi jotain edullista?

Missä ravintolassa on erikseen "edullisia" annoksia?

Eiköhän menu mukaile ravintolan yleistä hintatasoa, ei siellä mitään punalaputettujen osastoa ole..

Vierailija
11/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tökerösti ilmaistu. Parhaalta ystävältä voisin sietää tuollaista piikittelyä, mutta yhtään etäisemmän tutun suusta tuo kuulostaisi aika loukkaavalta. Tyyliin mennään nyt syömään kun vihdoinkin et ole enää työtön köyhä luuseri (ainakin toistaiseksi, joten mennään nyt heti).

Loukkaavuuden aste tietty suhteessa siihen, miten avoin kaveripiirisi on raha-asiosta. Mitä vähemmän, sen loukkaavampi tuo sutkautus mielestäni on. Oma kaveripiirini on jauhanut kaikki vuokratasot, asuntolainat ja palkat läpi, niin joku saattaisi hyvinkin sanoa noin jos esim. opiskelija pääsee vihdoin töihin. Työttömyyden jälkeen tosin aika tahditonta. Kaveri olisi voinut myös muotoilla kysymyksen että mennäänkö juhlimaan sun uutta työpaikkaa ravintolaan x.

Vierailija
12/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaveri haluaisi juhlistaa kaverinsa saamaa työpaikkaa, niin hän voi tarjota. Ei sinne kaikkein kalleimpaan paikkaan tarvitse mennä. Työttömyyden jälkeen on tärkeämpiäkin rahareikiä kuin ulkona syöminen.

Vierailija
13/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin että en käy enää noin halvoissa ravintoloissa. Kun mulla on nyt rahaa.

Vierailija
14/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viesti että nyt minä investoin rahani enkä tuhlaa

Vierailija
15/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap. On mielestäni tökeröä kenenkään aikuisen raha-asioita kommentoida. Minun lapseni adoptioäiti lähetti aikanaan lehtileikkeitä postissa siitä, että eläkkeeni jää pieneksi, kun olin omaishoitaja. Mitä sellainen asia hänelle kuuluu? T. Ammattivalittaja

Vierailija
16/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo mikään käytöksen kultaisen käsikirjan mukainen varmastikaan ole, moukkamaista kommentoida kenenkään rahatilannetta kun olisi voinut vaan kysyä mennäänkö syömään yhdessä.

Vierailija
17/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysikö hän sinua tarjoamaan hänelle vai pyysikö vain seuraksi ja kumpikin maksaisi omansa?

Vierailija
18/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö tuo teidän mielestä ole loukkaava töksäytys "nyt kun sulla on rahaa". Piti oikein korostaa että olen ollut työtön ja vähävarainen. 

Olisi voinut hieman hienotunteisemmin kirjoittaa. Antoi itsestään juntin vaikutelman. 

Ap

No oliko hän pahastikin väärässä? Kerro nyt alkuun se niin pohdimme sitten kuinka törkeä töksäytys tuo oli. Oletko esim käynyt sossusta hakemassa toimeentulotukea? Ja voiko tämä "eräs" ihminen olla sellaisessa paikassa töissä että tietäisi rahallisen tilanteesi? 80-luvulla eräässä pikku kylässä kaikki tiesivät jos joku oli hakenut pankista vekselin tai kulutusluottoa. Kiitos erään pankkitantan.

Vierailija
19/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsit. Mä olisin voinut kuvitella laittavani tuollaisen viestin kaverilleni ja en todellakaan olisi ajatellut sen olevan törkeä.

Lähinnä olisin ajatellut, että nyt kun kaveri on töissä ja hänellä on säännölliset tulot niin mitäs jos lähdettäisiin yhdessä katsomaan se uusi ravintola ja vähän ehkä juhlistettaisiin sinun hyvää saavutusta ja kivaa uutta työtä.

Nyt en enää ihmittele, miksi minulla ei ole pahemmin kavereita. Ihmiset näköjään suuttuvat aina.

Vierailija
20/61 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysikö hän sinua tarjoamaan hänelle vai pyysikö vain seuraksi ja kumpikin maksaisi omansa?

Pyysi seuraksi ja kumpikin siis maksaisi omansa. 

Ap