Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein nostat ja käytät käteistä rahaa?

Vierailija
30.05.2021 |

Mä en nosta käteistä käytännössä ikinä. Jostain pullopalautuksista tai väärin lyödyistä ja korjatuista ostoksista on kertynyt noin 35 eur käteistä ns. possuun eli kotona jemmassa mutta en noitakaan mihinkään käytä vaan kunhan ovat olemassa vain. Teinille siirrän tilille rahaa tarpeen mukaan eli lapsillekaan ei tarvetta käteiselle.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on kiva maksaa joskus kassalla pikkuhiluilla jos kassahenkilönä on joku ylpeän ylimielinen muija. Siinähän menee tosin silloin aikaa mutta mitä siitä, eikös se ole kauppa joka kannattaa?

Eiköhän se ole sille kassahenkilölle se ja sama millä sä maksat, palkka siitä maksetaan ja se kuuluu sen kassamyyjän työhön laskea myös kolikot. Enemmän taidat saada ärsytystä aikaan perässäsi jonottavissa ihmisissä. 

T: Kaupan kassa 

Vierailija
62/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun teen sitä vain silloin kun ei ketään muuta asiakasta ole lähelläkään tulossa jonottamaan kassalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakelen perintöä käteisenä pikku hiljaa ennakkoon, niin tulee vähemmän perintöveroja maksettaviksi. Jää muuan pääministerin aamiaiskuluihin vähemmän kustannettavaa.

Vierailija
64/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea jakaa perintöä pois sukulaisille etukäteen - ja nimenomaan käteisen muodossa. Tässä maassa verotetaan kaikkea jo muutenkin ihan liikaa, ja silti saa koko ajan kuulla ja lukea eri medioista, kuinka rahat eivät tahdo riittää edes peruspalvelujen kattamiseen. On huonoa politiikkaa, jos ei asioita laiteta tärkeysjärjestykseen tässä(kään) korkean verotuksen maassa! Perintövero pitäisi poistaa (tai ainakin sille pitäisi laittaa joku katto). Tulevat sukupolvet eivät pääse enää samoille työ- ja ansiourille kuin heidän vanhempansa. Siksi en näe mitään syytä sille, miksi heitä ei voisi tukea taloudellisesti, jos siihen vaan on mahdollisuuksia. Kaikillahan ei valitettavasti ole.

Vierailija
65/77 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisti nostin 2ketaa/kk ennen koronaa.

Sitten nostin riittävästi, joskus 2020/helmikuussa ja sitä on riittänyt tänne asti ja vielä joltisenkin aikaa menee ennenkuin lisää tarvii.

Laskut menee automaattimaksatuksella e-laskuina.

Vierailija
66/77 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kuussa, 300€. Tällä olen päättänyt pärjätä päivittäisissä hankinnoissa itselleni ja tyttärelleni.

Tilillä olevista maksan luonnollisesti laskut, vuokrat jne. 

Tilipäivää edeltävänä iltana kaikki tilillä olevat rahat siirtyvät säästöön, ja aloitan uudestaan. 

Tällöin ei tarvitse stressata rahan jemmammista ja sniiduilua etukäteen, siitä johtuen, eli vaikka mitään ei jäisi säästöön, koska on ollut normaalia suuremmat kulut, en ota siitä siinä kuussa stressiä.

säästöön jää vaihtelevasti useammasta satasesta/kk - kympin kaksi.

Käteisen lompakossa havainnoin paremmin, kuin vain saldon vähenemisen tililtä kortilla maksaessa.

M40

Tuo "Tilipäivää edeltävänä iltana kaikki tilillä olevat rahat siirtyvät säästöön, ja aloitan uudestaan." oli mielenkiintoinen idea! Täytyskin kokeilla! :)

Tuohan toimii ihan normaalisti niin, että et koskaan käytä kaikkea edellisestä tlistä vaan aina jää automaattisesti jotain sinne.ensin kun vähän jää, niin siitä se lisääntyy kuin itsestään kokoajan. Mitä enemmän sinne on jäänyt, aina enemmän sinne jää.

Toki isommat hankinnat kuluttaa jonkin verran, esim. jos vaikka auton hankkii itse maksaen kerralla.

Itse puhtaasta nollasta lähtöisin ekasta tilistä nykypäivään, niin noin on jäänyt tilille jo 86 650e . Tosin sen auton kylläkin hankin 3 v. sitten omalla rahalla ilman lainoja...vaihtokalusta sain liki puolet hinasta ja itse maksoin 26 000e lisäksi.

Vierailija
67/77 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä hoidan kaiken kortilla, mutta mulla on kyllä aina jokunen kymppi käteistäkin siltä varalta että pankin systeemi tai korttimaksu ei toimi tai jos on paikka jossa ei käy kortti

Vierailija
68/77 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan käteisellä aina silloin kun haluan, ettei ostokäyttäytymisestäni jää mihinkään jälkeä.

Vierailija
69/77 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan käteistä vain ripsihuoltoa varten kun tekijällä ei ole korttikonetta. Mitään muuta en maksa koskaan käteisellä. 

Vierailija
70/77 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvakseltaan nostan. Käteistä käytän, kun käyn kerran viikossa ostamassa kalastajalta muikkuja rantatorilta.

Vierailija
71/77 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin viimeksi yli vuos sitten, maksoin silloin kyydin aina käteisellä. Nyt muutama satanen on jäänyt laatikon pohjalle, en tiedä mitä niillä tekis.

Vierailija
72/77 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koska olisin nostanut automaatilta käteistä, joskus vuosia sitten. Käytän oikeastaan aina korttimaksua tai mobile paytä.  Torillakin joka kerta, jos kortti ei käy, kehotan hankkimaan korttikoneen.

Jokusia satasia on kuitenkin käteisenä, vähän lompakossa ja enemmän kaapissa. Nämä ovat tulleet satunnaisista Tori- ja kirpputorimyynneistä tai mummun lapsille antamista joululahjarahoista. Lapset (teinejä) ovat sitten lykänneet käteisen minulle ja pyytäneet siirtämään summan tililleen. 

Matkoilla (silloin ennen kun pääsi matkustelemaan) pidän kuitenkin mukana pientä summaa käteistä rahaa. Meille kävi kerran niin, että oltiin Rooman lentokentällä, kun lento oli 12 tuntia myöhässä ja kortit lakkasi toimimasta. Silloin meillä oli miehen kanssa rinnakkaiskortit, nykyään ollaan viisastuttu, että meillä on kummallakin oma, eri pankkiryhmän kortti.   Vaikka lentoyhtiö tarjosikin tietyt syömiset ja juomiset, oli kuulkaa pitkä aika olla ilman rahaa.  Oltaisiin voitu vaikka lähteä vielä takaisin Roomaan ja viettää aikaa siellä lentokentän sijaan,  jos olisi kortti toiminut. 

Vierailija
73/77 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisellä maksaminen on paljon työläämpää.

Vierailija
74/77 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan käytä käteistä enkä edes kanna lomapakkoa mukanani koska mulla on kortti puhelimessa. 

Vierailija
75/77 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänimäärien perusteella tämä palsta on täynnä käteistä palvovia korttivihaajia. :D

Vierailija
76/77 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä korona-aikana olen nostanut käteistä kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran ”varmuuden vuoksi”. Toisen kerran pysähdyimme taksinkuljettajan kanssa automaatille, kun hän kertoi heti mennessäni autoon, että hänen maksupäätteensä ei toiminut kunnolla joistakin päivityksistä johtuen.

Miten se korona tuohon käteiseen liittyy? Kädet voi pestä vedellä ja saippualla kotiin tultuaan.

En tiedä miten Suomessa, mutta täällä Briteissä monissa paikoissa on Koronan myötä siirrytty pelkkiin korttimaksuihin.

Mulla on ollut sama kymppi lompakossa varmaan 8kk.

Vierailija
77/77 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittavaa kirjoitti:

Äänimäärien perusteella tämä palsta on täynnä käteistä palvovia korttivihaajia. :D

Joo, täällä on paljon "käteinen on kuningas" porukkaa vaikka Suomessa alle 5% kaikista päivittäisostoksista tehdään käteisellä. Kertoo että foorumi vetää puoleensa foliohattuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan