Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein nostat ja käytät käteistä rahaa?

Vierailija
30.05.2021 |

Mä en nosta käteistä käytännössä ikinä. Jostain pullopalautuksista tai väärin lyödyistä ja korjatuista ostoksista on kertynyt noin 35 eur käteistä ns. possuun eli kotona jemmassa mutta en noitakaan mihinkään käytä vaan kunhan ovat olemassa vain. Teinille siirrän tilille rahaa tarpeen mukaan eli lapsillekaan ei tarvetta käteiselle.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan pari kertaa vuodessa.

Vierailija
22/77 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan rahaa vain jos tarvitsee livauttaa seteli onnittelukortin väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen poistuu samassa tahdissa väestön vanhenemisen kanssa. Nuoret eivät enää käytä lainkaan.

Vierailija
24/77 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin

Vierailija
25/77 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän käteistä päivittäin, nostan pari kertaa kuussa. En suostu korttiyhtiöiden seurattavaksi.

Niitä varmaan kiinnostaakin suuresti sun shoppailut 😂

Hitler olisi saanut melkoisen tietopankin, jos olisi saanut diginä ihmisten ostoslistan. Hänen uhrinsa olivat tavallisia ihmisiä. Jotkut ihmiset eivät ymmärrä, mitä kaikkea kauppalistat paljastavat.

Kyllä se kuitti on siellä kassajärjestelmässä vaikka maksat käteisellä.

Vierailija
26/77 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kerran olen eläissäni nostanut käteistä. Käyttöä on kumminkin ollut, kun sitä on saanut lahjaksi. Nyt nekin lahjarahat menee säästöpossuun, kun korttia tulee vingutettua kaikkialla. Ehkä pitäisi viedä tuo possu joskus pankkiin ja siirtää rahat tilille.

Vierailija
27/77 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nosta käteistä ollenkaan. Kaikki maksan kortilla. Lahjoja en hanki kenellekkään. Säästän ylimääräiset tuleviin hammas- ja muihin mahdollisiin sairauskuluihin sillä mikään ei ole täällä ilmaista. 

28/77 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan käteistä pari kertaa kuukaudessa kun olen menossa bussilla jonnekin. Täällä peräkylillä ei nimittäin voi ostaa matkalippua mistään muualta kuin bussista eikä siellä voi maksaa kortilla.

Vierailija
29/77 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan käteistä 2–4 kertaa kuussa. Maksan kortilla ja käteisellä 50/50. Hoidan perheemme kaikki kauppaostokset. Bensatankilla maksan vain kortilla, se on kätevämpää.

Vierailija
30/77 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nostan yleensä kuun alussa noin viidikymppiä- satasen käteistä, se riittää hyvin koko kuukaudeksi ja usein jää ylikin. Maksan kaiken kortilla ja käteistä menee vaan lasten koulun keräyksiin, lasten viikkorahoihin yms johon kortit ei käy.

Vierailija
31/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt pankkikorttia kuin bensiiniautomaatteihin vuoden 1989 jälkeen. Myös verkkokaupoista tilaan kerran pari vuodessa luottokortilla. Mutta kaupassa en ole käyttänyt tosiaan kertaakaan vuoden 1989 jälkeen. Suurimmat ostokset ovat varmaankin olleet pari kertaa auton osto, n. 45 000 e ja 60 000 e.

Vierailija
32/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, milloin olen viimeksi nostanut käteistä. Matkoilla sitä yleensä piti aina olla, koska joka maassa ei olla yhtä pitkällä maksupäätteiden kanssa kuin Suomessa. En ole varma, onko lompakossani käteistä, enkä viitsi tarkistaa.

Vierailija
33/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5697 kirjoitti:

Nostan käteistä pari kertaa kuukaudessa kun olen menossa bussilla jonnekin. Täällä peräkylillä ei nimittäin voi ostaa matkalippua mistään muualta kuin bussista eikä siellä voi maksaa kortilla.

Meillä taas ei voi bussissa maksaa käteisellä vaan ainoat vaihtoehdot ovat joko netistä ostettu lippu tai matkakortilla maksaminen.

Vierailija
34/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän käytän käteistä.

Vierailija
35/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nostanut vuosiin (paitsi ulkomaan valuuttoja) mutta vanhemmilta olen saanut edelleen joulu ja synttärilahjaksi käteistä. Nytkin 2kpl 50€ seteliä lompakossa.

Viimeksi käytin joulukuussa kun möin erään tavaran ja ostaja maksoi käteisellä. Käytin sen 90€ käteistä ostoksiin joiden hinta oli aika tasan 90€.

Normaalisti käytän käteistä pari kertaa vuodessa kun työpaikan ravintolan korttipääte ei toimi. Näin käy normaalisti ainakin pari kertaa vuodessa joten on tosi kätevää kun käteistä aina mukana. Ei joudu selvittelemään ja vatvomaan lounaan maksua kuten ne jotka ilman käteistä.

Vierailija
36/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kaiken kortilla, mutta pidän lompakossa käteisenä rahaa vikatilanteita varten. Jossain kirpputoreilla maksan käteisellä, jos kortin käyttö maksaa. 

Vierailija
37/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan joka toinen kuukausi muutaman tonnin. En käytä pankki- enkä luottokorttia enkä myöskään shekkejä.

Vierailija
38/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tilipäivänä 20e jemmaan. Näistä noistoista maksoin viimeksi hammaslääkärin.

Vierailija
39/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa, 300€. Tällä olen päättänyt pärjätä päivittäisissä hankinnoissa itselleni ja tyttärelleni.

Tilillä olevista maksan luonnollisesti laskut, vuokrat jne. 

Tilipäivää edeltävänä iltana kaikki tilillä olevat rahat siirtyvät säästöön, ja aloitan uudestaan. 

Tällöin ei tarvitse stressata rahan jemmammista ja sniiduilua etukäteen, siitä johtuen, eli vaikka mitään ei jäisi säästöön, koska on ollut normaalia suuremmat kulut, en ota siitä siinä kuussa stressiä.

säästöön jää vaihtelevasti useammasta satasesta/kk - kympin kaksi.

Käteisen lompakossa havainnoin paremmin, kuin vain saldon vähenemisen tililtä kortilla maksaessa.

M40

Vierailija
40/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä korona-aikana olen nostanut käteistä kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran ”varmuuden vuoksi”. Toisen kerran pysähdyimme taksinkuljettajan kanssa automaatille, kun hän kertoi heti mennessäni autoon, että hänen maksupäätteensä ei toiminut kunnolla joistakin päivityksistä johtuen.

Miten se korona tuohon käteiseen liittyy? Kädet voi pestä vedellä ja saippualla kotiin tultuaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme