Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein nostat ja käytät käteistä rahaa?

Vierailija
30.05.2021 |

Mä en nosta käteistä käytännössä ikinä. Jostain pullopalautuksista tai väärin lyödyistä ja korjatuista ostoksista on kertynyt noin 35 eur käteistä ns. possuun eli kotona jemmassa mutta en noitakaan mihinkään käytä vaan kunhan ovat olemassa vain. Teinille siirrän tilille rahaa tarpeen mukaan eli lapsillekaan ei tarvetta käteiselle.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kuussa, 300€. Tällä olen päättänyt pärjätä päivittäisissä hankinnoissa itselleni ja tyttärelleni.

Tilillä olevista maksan luonnollisesti laskut, vuokrat jne. 

Tilipäivää edeltävänä iltana kaikki tilillä olevat rahat siirtyvät säästöön, ja aloitan uudestaan. 

Tällöin ei tarvitse stressata rahan jemmammista ja sniiduilua etukäteen, siitä johtuen, eli vaikka mitään ei jäisi säästöön, koska on ollut normaalia suuremmat kulut, en ota siitä siinä kuussa stressiä.

säästöön jää vaihtelevasti useammasta satasesta/kk - kympin kaksi.

Käteisen lompakossa havainnoin paremmin, kuin vain saldon vähenemisen tililtä kortilla maksaessa.

M40

Tuo "Tilipäivää edeltävänä iltana kaikki tilillä olevat rahat siirtyvät säästöön, ja aloitan uudestaan." oli mielenkiintoinen idea! Täytyskin kokeilla! :)

Vierailija
42/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmalle lapselle maksan kuukausirahan käteisellä, muuten ei käytä käteistä ollenkaan. Toissa vuoden reilun viikon lomailu Norjassa ja Ruotsissa meni ilman paikallista valuuttaa. Maksoin kortilla niin hotellit, bensat, syömiset kuin nähtävyydet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kortin käyttäjät saa paljon alapeukkuja - mikä järki tässä on?

Vierailija
44/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät maksaa kaiken kortilla. Kiinassa jaettu jo seurattavaa digirahaa ja sama olisi edessä täälläkin ellei saksalaiset pelastaisi meitä käteisen käyttäjiä. Ovat sen verran fiksuja etteivät lähde tähän korttihömppään. Itse käytän korttia lähinnä bensan ostoon muuten melkein aina kätestä. Talous pysyy paremmin kunnossa ja se on anonyymiä. Eikä haittaa lähes viikottaiset katkot. 

Vierailija
45/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2018 käytin viimeksi.

Vierailija
46/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän käteistä päivittäin, nostan pari kertaa kuussa. En suostu korttiyhtiöiden seurattavaksi.

Niitä varmaan kiinnostaakin suuresti sun shoppailut 😂

Hitler olisi saanut melkoisen tietopankin, jos olisi saanut diginä ihmisten ostoslistan. Hänen uhrinsa olivat tavallisia ihmisiä. Jotkut ihmiset eivät ymmärrä, mitä kaikkea kauppalistat paljastavat.

Kyllä se kuitti on siellä kassajärjestelmässä vaikka maksat käteisellä.

Juu, mutta sitä ei voi liittää kehenkään yksilöön. eri

Vierailija
47/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokelpoisuuden näkee suoraan siitä onko korttia vai ei. PAt käyttävät käteistä.

Vierailija
48/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nosta, mutta välillä esim. maksan sukulaisten ostoksia kortilla ja maksavat käteisenä takaisin. Ihan hyvä kyllä näköjään olla varalta mukana sitäkin, viime reissulla ei kassapääte hyväksynyt korttiani ollenkaan.

Vierailija
49/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän käteistä päivittäin, nostan pari kertaa kuussa. En suostu korttiyhtiöiden seurattavaksi.

Hitler olisi saanut melkoisen tietopankin, jos olisi saanut diginä ihmisten ostoslistan. Hänen uhrinsa olivat tavallisia ihmisiä. Jotkut ihmiset eivät ymmärrä, mitä kaikkea kauppalistat paljastavat.

Kyllä se kuitti on siellä kassajärjestelmässä vaikka maksat käteisellä.

Juu, mutta sitä ei voi liittää kehenkään yksilöön. eri

Ellet käytä jonkinlaista kanta-asiakaskorttia, mitä suomalaisilla lukuisia.

Vierailija
50/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luottokelpoisuuden näkee suoraan siitä onko korttia vai ei. PAt käyttävät käteistä."

Minulla on 2 visaa, amex ja MC......enemmän  korttiyhtiöt ovat minulle velkaa kuin minä niille. Lyhentelen nettiostoja etupeltoon. Siitä huolimatta olen käteismies aina kun vain mahdollista. Eiköhän ne maksuhäiriöjonnet ja jessicat löydy tosta korttikööristä.

Vierailija
51/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan käytä käteistä enää. En muista, milloin olisin viimeksi nostanut käteistä. Silti sitä löytyy tällä hetkellä noin 100 euron verran, koska mummot jakelee synttärirahaa välillä käteisenä edelleen (kyllä, aikuiselle...). En tiedä, mihin tulen käyttämään, todennäköisesti säästän vararahana. Kyllä se sitten joskus menee. Ulkomailla monestikin joutuu käyttämään käteistä, joten matkoille sitten viimeistään.

Vierailija
52/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkia kyllä kiinnostaa kun hakee lainaa.

Vierailija
53/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja (lähi)tulevaisuudessa vakuutusyhtiötä kiinnostaa esim. henkivakuutusta haettaessa paljonko olet ostanut alkoa, tupakkaa, sipsejä jne.

Ei kannata yllättyä jos huonojen elintapojen suurkuluttajana jää ilman henkivakuutusta tai se maksaa kolme kertaa enemmän kuin naapurilla joka syö terveellisesti ja käy kuntosalilla 4 kertaa viikossa.

Vierailija
54/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteinen poistuu samassa tahdissa väestön vanhenemisen kanssa. Nuoret eivät enää käytä lainkaan.

Voin kumota tuon väitteesi, sillä olen kaupan kassalla töissä ja ihan sen perusteella voin kertoa, että kyllä nuoretkin käyttävät vielä käteistä. 

Vierailija
55/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakossa on tällä hetkellä 90€. Viimeksi käytin käteistä noin tunti sitten.

2014-2020 olin periaatteessa täysin ilman käteistä mutta nyt on pankkipalvelujen hinnat nousseet jatkuvasti ja hirveä kyttääminen tulossa koronan varjolla joten olen siirtynyt protestina käteiseen.

Vierailija
56/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja (lähi)tulevaisuudessa vakuutusyhtiötä kiinnostaa esim. henkivakuutusta haettaessa paljonko olet ostanut alkoa, tupakkaa, sipsejä jne.

Ei kannata yllättyä jos huonojen elintapojen suurkuluttajana jää ilman henkivakuutusta tai se maksaa kolme kertaa enemmän kuin naapurilla joka syö terveellisesti ja käy kuntosalilla 4 kertaa viikossa.

Kuntosaleilla loukkaantuu paljon ihmisiä joten siitä tulee lisälaskua.

Vierailija
57/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti käytän käteistä vaikka maksankin välillä myös kortilla. en haluu et mennään siihen tilanteeseen ettei käteist enää olis ollenkaan koska ei pidä luottaa liikaa mihinkään bitti rahaa joka liikkuu jossakin avaruudes. sitä paitsi aina tulee oleen tilanteita joissa ei voi maksaa sähkösest,korttimaksut ym. mobil payt ei tuu ikinä kattaan 100 % kaikkii maksutilanteit. maksamisest on muuten tehty melkost bisnest.

Vierailija
58/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina n 200 euroa lompakossa. Olen vanhaa kansaa, ja meille opetettiin, että rahaa on aina oltava mukana , koirat kusee rahattomien kintuille.

Vierailija
59/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva maksaa joskus kassalla pikkuhiluilla jos kassahenkilönä on joku ylpeän ylimielinen muija. Siinähän menee tosin silloin aikaa mutta mitä siitä, eikös se ole kauppa joka kannattaa?

Vierailija
60/77 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä pidän pienen määrän käteistä toriostoksia varten. Viimeksi olen kai nostanut pari kymppiä juuri viime kesänä, kun kävin torilla ostamassa uusia perunoita ja mansikoita. Nyt on lompakossa joukunen kolikko. Normaalisti maksan kortilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi