Miten usein nostat ja käytät käteistä rahaa?
Mä en nosta käteistä käytännössä ikinä. Jostain pullopalautuksista tai väärin lyödyistä ja korjatuista ostoksista on kertynyt noin 35 eur käteistä ns. possuun eli kotona jemmassa mutta en noitakaan mihinkään käytä vaan kunhan ovat olemassa vain. Teinille siirrän tilille rahaa tarpeen mukaan eli lapsillekaan ei tarvetta käteiselle.
Kommentit (77)
Tänä korona-aikana olen nostanut käteistä kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran ”varmuuden vuoksi”. Toisen kerran pysähdyimme taksinkuljettajan kanssa automaatille, kun hän kertoi heti mennessäni autoon, että hänen maksupäätteensä ei toiminut kunnolla joistakin päivityksistä johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin maksan kaiken, kahvikupposesta alkaen, kortilla. Erilaisia häiriötilanteita ja torikauppaa varten minulla on tosin muutama pikku seteli lompakossa ja pari kolikkoa taskussa parkkiautomaattiin.
Nykyään taitaa joka torikauppiaallakin olla jo maksukone mukana. Ainakin mansikoita olen ostanut suoraan kortilla. Ja mulla on parin eri pankin tilit ja kortit niin voi sitten käyttää toista jos toisella ongelmaa, viimeistään Mastercard menee yleensä läpi jos ei mikään muu.
Kerran viikossa nostan käteistä ja maksan päivittäin käteisellä.
Itse en käytä käteistä ollenkaan. Automaatista nostan vain, jos haluan antaa rahalahjan vaikka sukulaislapselle.
Teen äidilleni ostoksia, ja hän maksaa ne minulle käteisellä. Käytän sen sitten joskus pois. Muuten maksan kaiken kortilla / google paylla / mobilepaylla.
Viimeksi nostin käteistä vuonna 2019 Indonesiassa. Mulla on lahjaksi saatu 50€ lompakossa ollut jo yli vuoden, en vaan muista käyttää sitä.
En käytä käteistä ollenkaan, en mene sellaisiin paikkoihin, joissa ei kortti kelpaa.
Pitäkööt tunkkinsa.
Pelaaan pyramidi hommmia ja arvopaperi hommmia.
En edes muista, koska olen viimeksi nostanut käteistä. Kai sitä hyvä olisi olla lompakossa jotain, mutta en muista nostaa vaikka kävelen usein automaatin ohi.
Aina on käteistä mukana siltä varalta, jos kortti ei toimi, ja yllättävän usein sitä on tarvinnut. On käyttökatkoksia pankeilla, niistä ilmoitetaan etukäteen ja kehotetaan varautumaan käteisellä. Joskus on tietoliikennevika, jolloin pankkikortti ei toimi. On hyvä, että käteinen pelastaa, jos sähköt katkeavat tai netti on poikki tai muu vika.
Kortilla maksan aina!
Moni ei tiedä sitä, että vaikka pankkikorttimaksu eli debit ei onnistu yhteysvirheen takia, voi maksaa credit-puolella.
Ei kaikki kassatkaan tiedä.
Viimeisen viiden vuoden aikana olen varmaan nostanut rahaa pari kertaa. Sekin taisi olla saksassa jossa joka paikassa ei käy kortti. Asun Alankomaissa ja täällä käteistä ei useimmissa paikoissa edes huolita. Ikinä ei ole ollut korttimaksujen kanssa ongelmia. En edes muista miltä setelit näyttää kun niitä ei ole oikein vuosiin nähnyt.
Aina kun käyn maksullisissa naisissa.
Eli keskimäärin 2-3 kertaa viikossa.
Käytän käteistä päivittäin, nostan pari kertaa kuussa. En suostu korttiyhtiöiden seurattavaksi.
Käytän vain käteistä lukuunottamatta joitain isoja yksittäisostoksia. Kutsukaa vapaasti foliohatuksi mutta en halua antaa ostoshistoriaani pankille, vakuutusyhtiölle, viranomaisille jne.
Kerran pari vuodessa käteistä lahjaksi. Muutn korttipelillä.
Vierailija kirjoitti:
Aina on käteistä mukana siltä varalta, jos kortti ei toimi, ja yllättävän usein sitä on tarvinnut. On käyttökatkoksia pankeilla, niistä ilmoitetaan etukäteen ja kehotetaan varautumaan käteisellä. Joskus on tietoliikennevika, jolloin pankkikortti ei toimi. On hyvä, että käteinen pelastaa, jos sähköt katkeavat tai netti on poikki tai muu vika.
Mun kohdalla tällainen "korttimaksu ei tällä hetkellä onnistu"-tilanne on osunut kohdalle viimeksi pari vuotta sitten. Kaupassa käyn 2-3 krt/vko, joten en pidä tota minään isona ongelmana. Silloin kävin kaupan ulkopuolella olevasta automaatista nostamassa käteistä, muuten en sitä käytä ollenkaan. Asun kaupungin keskustassa, joten kauppoja ja automaatteja löytyy muutaman sadan metrin välein. Jos asuisin maalla, ja kauppaan olisi pitkä matka, saattaisin pitää jotain varakäteistä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Käytän käteistä päivittäin, nostan pari kertaa kuussa. En suostu korttiyhtiöiden seurattavaksi.
Niitä varmaan kiinnostaakin suuresti sun shoppailut 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä varmaan kiinnostaakin suuresti sun shoppailut 😂
Hitler olisi saanut melkoisen tietopankin, jos olisi saanut diginä ihmisten ostoslistan. Hänen uhrinsa olivat tavallisia ihmisiä. Jotkut ihmiset eivät ymmärrä, mitä kaikkea kauppalistat paljastavat.
Minäkin maksan kaiken, kahvikupposesta alkaen, kortilla. Erilaisia häiriötilanteita ja torikauppaa varten minulla on tosin muutama pikku seteli lompakossa ja pari kolikkoa taskussa parkkiautomaattiin.