Kävin ulkona ja tiellä käveli joku mummeli maski päässä
Kommentit (51)
Aha.
Juuri tätä tietoa odotin, kiitos.
Oli menossa äänestämään demareita. Sellaiset sankarit heillä, surullista.
Minunkin teki mieli laittaa ulos maski. Siitepöly tuntui niin pahasti joka hengenvedolla. No, ratkaisin asian pysymällä sisällä.
Mä laitan maskin naamalle jo kotona, kun kauppaan tallustelen.
Ällistele ja pällistele sinä sitä;D
Joo eilen kirjoitin myös tänne kun näin naapuritalon mummelin omalla parvekkeellaan se pleksisuoja päällä että pitääköhän kotonaan tuollaista jatkuvasti...
Ehkä se käyttää allergian takia. En kyllä muuten ymmärrä, miksi ihmiset vapaaehtoisesti ulkoilemassa käyttäisi maskia, eikä hengittäisi raitista ilmaa...
Meillä päin lähes kaikki käyttää tunnollisesti maskia kaupoissa ja muissa sisätiloissa. Säälittää nämä kauppaan / kaupasta kotiin pyöräilevät ihmiset tyhjällä tiellä kumihanskat kädessä ja maski naamalla.
Eduskunnassa Ano Turtiainen kävelee ihmisten seassa ilman maskia.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin teki mieli laittaa ulos maski. Siitepöly tuntui niin pahasti joka hengenvedolla. No, ratkaisin asian pysymällä sisällä.
kyllä maski suoja siitepölyltä. Menen vain ulos. Piristää mieltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se käyttää allergian takia. En kyllä muuten ymmärrä, miksi ihmiset vapaaehtoisesti ulkoilemassa käyttäisi maskia, eikä hengittäisi raitista ilmaa...
Ihan jokaisen oma asia. Maski ei estä hengittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan maskin naamalle jo kotona, kun kauppaan tallustelen.
Ällistele ja pällistele sinä sitä;D
Sama asia menesäni ostoskeskuksemme kaupat apteekit,ei ole ihan nurkan takana. Vasta sieltä poistuessa otan kangasmaski pois.Niitä 8kpl. pesen 60 lämpö yhdessä ja välissä on kerta käyttö maskit.
Voiiii eikääää. Mulle tuli nyt tuosta pöööörnaut. Mutta hyvä kumminkin että kerroit. Sinua sentään helpotti
Eilen odotin autossa, kun puoliso kävi kaupassa ja tuli siinä seurailtua ihmisten toimintaa. Suurinosa ihmisistä joilla oli maski, rypisteli maskin vain taskunpohjalle kaupasta poistuttuaan. Sieltähän se luultavasti kaivellaan taas esiin, kun mennään seuraavaan paikkaan. Lisäksi olen huomannut, että harvemmin maskilliset desinfio käsiään saapuessaan kauppaan. Mukavasti virukset leviää tuollaisen takia. Jättäisi mielummin kokonaan pois, jos ei voi käyttää kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin lähes kaikki käyttää tunnollisesti maskia kaupoissa ja muissa sisätiloissa. Säälittää nämä kauppaan / kaupasta kotiin pyöräilevät ihmiset tyhjällä tiellä kumihanskat kädessä ja maski naamalla.
Hirveästi näköjään jotkut näkevät vaivaa maskeista.
Minä laitan myös usein maskin jo kotona, ja takaisin tullessa en viitsi laittaa maskia heti kaupan ulkopuolella täynnä maskeja olevaan roskikseen. Ja jotkut sitten näköjään tukehtuvat pullaansa tästä syystä.
Laitan maskin naamalle jo kotona, jos menen jonnekin jossa on maskipakko.
Jos henkilö on siirtymässä esimerkiksi maskisuositellusta kaupasta toiseen, on erittäin järkevää pitää maski paikoillaan siirtymäaikana. Jos maskin ottaa välillä pois, niin suositusten mukaan pitää ottaa uusi maski käyttöön. Harvalla ihmisellä näyttää kuitenkaan ymmärrys riittävän tällaiseen maskin vaihtoon. Ei kyllä minullakaan.
Laitan maskin jo kotona, kun lähden kauppaan. Ja otan maskin pois palattuani vasta sen jälkeen kun olen pessyt käteni huolellisesti. Mitä teen väärin?
Helsinkiläinen
Burha , ette ole nähnyt burkhaa se ei todellakaan ole maski vaan se on .
Burka (arab. برقع, burquʿ, burqaʿ), burkha tai burqa, Afganistanissa pers. چادر, čâdor; chador tai chadari), on musliminaisten käyttämä kankainen kaapu, joka peittää koko vartalon kasvoineen. Sitä käytetään pääasiassa Afganistanissa, Pakistanissa ja Pohjois-Intiassa. Tavallisesti burka on sininen, mutta myös muun värisiä löytyy. Burkan käyttöä perustellaan islamilaisen lain vaatimuksilla. Suurin osa maailman musliminaisista ei kuitenkaan käytä burkaa vaan vähemmän peittävää hijabia tai niqabia.
se on koko kasvot peittävä kuvaa en laittanut tänne.
Joo ei me raukat tiedä miksi ne pitää niitä. Tämä on vähän jo päättäjiltäkin vanhusten kiusaamista kun eivät kerro että ne on turhia.