saako lapset juoda fun light-mehua, siinä kun on aspartaamia???
itse juon sitä ja lapset silloin tällöin, ei päivittäin...
kun joskus vuosia vuosia sitten pullon kyljessä oikeen varoitettiin ettei saa antaa tietynikäisille lapsille...
Kommentit (41)
lääkäreiden ja maailman terveysliiton sanaan, niin ei sitten mihinkään. Hyvä linkki on kun googlettaa aspartaami ja ottaa siitä ekan linkin. (kutri. net) Katri kertoo hyvin aspartaamista :)
etten ymmärrä miten joku voi niitä huvikseen juoda..
Pirjo-Liisa Penttilän luotettavuuden :DDDDDD
" Syksyllä 2001 Iltalehdessä kerrottiin norjalaisesta tutkimuksesta, jonka mukaan mm. huippusuositun Coca-Cola Lightin makeutusaineena käytettävä aspartaami on myrkky, joka tuhoaa aivosoluja, että se tekee pikkuhiljaa tyhmäksi. Tutkimuksen suorittaja, tutkija Elisabeth Hetle kertoo lopettaneensa kevytjuomien käytön kokonaan. Norjan luonnontieteellisen ja teknisen yliopiston hyväksymän tutkimuksen mukaan erityisesti lapset ovat vaarassa, sillä aine vaikuttaa tuhoavasti juuri siihen osaan aivoista, jossa oppiminen tapahtuu. Ruotsalaislehti Aftonbladet kertoi tutkimuksen julkistuksen jälkeen, että amerikkalaisissa tutkimuksessa todettiin jo viisi vuotta aiemmin aspartaamin ja aivokasvainten lisääntymisen yhteys."
Lähde: Minä Olen 1/2002.
tai muutakaan haittoja. Nettijahti on järjestelmällistä humpuukia, nyt kohteen aspartaami, huomenna joku muu.
ovat moneen kertaan todenneet aineen turvalliseksi, ja asialle on lyöty jo piste.
minä syötän lapsilleni ainoastaan joko makeuttamattomia tai sokerilla makeutettuja tuotteita. Sokerin haitat ja vaarat ainakin tiedän ja ne pystyy välttämään kontrolloimalla syöntiään!!
Keinotekoinen on jotain mitä ei ihmiseen elimistöön ole tarkoitettu. Saamme kuitenkin ravinnossa ties mitä aineita joten välttäisin kaikkea keinotekoista sen verran kuin pystyn ilman hysteriaa.
kohtuullista olisi kai perustella myös sokerin syöpää aiheuttavat todisteet samoilla periaatteilla!!!! EIKÄ USKOA KAIKEN MAAILMA NETTIHÖMPPÄÄ!!
siitä, että sokeri aiheuttaa syöpää???
http: //www. mtv3. fi/uutiset/arkisto. shtml/arkistot/kotimaa/2006/08/463554
julistaneet aspartaamin turvalliseksi?
siitä tutkimuksesta, jossa sokerin on todettu aiheuttavan syöpää!
Että voin käydä sivistämässä itseäni!
Söitte tai ette sokeria tai aspartaamia tai kasviksia tai lihaa tai tai tai
Kuolema tulee! Varokaa!
vuonna 1931 Nobelin lääketieteen palkinnon sai mies joka todisti että sokeri aiheuttaa syöpää.
www. herbalink. org/pop7. php?sid=07
Syöpäsolut tarvitsevat sokeria ravinnokseen.
mä en suosi lapsilla keinotekoisest makeutettuja juomia, koska niistä menee maha sekaisin. Mulle on ihan sama ovatko ne vaarallisia vai ei. Jos jossain kylässä tai mummolassa noita tarjotaa, en hysterisoi, vaan anna lapsien juoda. Ei pieni määrää mitään haittaa, ainakaan pitkäaikaisesti.
Aspartaami on kyseenalainen aine, vaikka ravitsemusterapeutit, professorit ja elintarvikevirasto koittavat vakuutella sen vaarattomuutta. Itse en usko heitä/niitä, koska vastakkaista tietoa on saatavilla niin paljon. Jo järkikin sanoo, että keinotekoiset aineet eivät ole elimistölle terveellisiä. Minua ei saa käyttämään aspartaamia, eikä muitakaan keinotekoisia makeutusaineita, ellei ole ihan pakko. En halua elimistööni mitään ylimääräisiä kemiallisia kuormittajia, kun kerran on olemassa luontaisia makeuttajia, parhaassa päässä raakaruokosokeri ja hunaja.
Ei varmaan mitään muuta juonutkaan.
Kuoli pari vuotta sitten maksasyöpään... että tiedä stten, sattumaako vai mitä...