Säälitelläämpä mökittömiä
Aurinkoa oman mökin laiturilla ja kylmää bisseä. Koho nykii merkiksi, että ahven fileet haluaa savustimeen, oi tätä mökkielämää!
Kommentit (84)
Joo täälä istun yksiöni parvekkeella ja kuuntelen kuinka naapuri ulvoo krapuloissaan taas.
Sääli rauhassa. Minulla ok-talo luonnon helmassa ympäri vuoden eikä onneksi paljon naapureita.
Mihin tarvitsen mökkiä kun asutaan järven rannalla maatalossa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa täällä, thaikku vaimo pikineissä ja kylmä bisse. Laineet vain liplattelee.
No tällä provolla on edelleenkin vain se yksiö Puistolassa ja oma käsi.
Vierailija kirjoitti:
Hyi viddu joku homeinen maatalo taas.
Miksi siirtäisin joka viikonloppu jääkaappini sisällön huonompiin puitteisiin, vain jotta voin tehdä loputtomia pihatöitä ja viettää 30 sekuntia järviuinnilla? Samat asiat tekee rivarissakin rauhallisella alueella.
T. Mökin perinyt
On mökki, mutta ei jaksanut lähteä ajamaan sinne. Mutta menee tämä täällä kaupungissakin.
Meillä on yhdistetty omakotitalo ja mökki samalle tontille. Ei tarvitse pakata kamoja autonperään. Halutaan asua ympäri vuoden samassa paikassa. Mikä systeemi sitten sopii kullekkin. Tunnen monia jotka eivät ole mökki ihmisiä eikä kiinnostaisi mökki elämä. Ei kaikki kaipaa mökkiä. Minäkään en tykkää sellaisesta että siellä käydään vain viikonloput ja loma-ajat ja pahinta vielä että se olisi vapaa-ajan työleiri. Vakituisessa asunnossa pystyy arkena tekemään huoltotyöt jos haluaa vapaa-ajat levätä ilman pakkotöitä.
Ei kyllä kiinnosta mökkielämä. Ne laiturilöhöilyt on äkkiä tehty ja bisset juotu. Mitäs sitten? Huussin tyhjennystä vai hiirenpesien poistoa mökin nurkista?
Mutta kiva, jos ite tykkäät.
Ei mökkiä ole pakko omistaa. Vuokramökki on helppohoitoisempi.
Makkarat tirisee rillissä ja kohta lähdetään ongelle.
En jaksaisi mökkiä. Muutamilla tutuilla on ja hirveä työleiri. Oston jälkeen pari vuotta on laitettu mökkiä ja pihaa kaksi kesää kaikki vapaat. Sitten iso ylläpito. Ei minulle, netflixin vahtaajalle, joka väsyy ulkoilmasta parissa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi viddu joku homeinen maatalo taas.
Miksi kotimme olisi homeessa?
Hirveää olisi viettää lämmin kaunis aurinkoinen kesä kokonaan jossain kerrostalon pienessä murjussa.
Ja suuremmassakin.
Jo paikanvaihdos kohottaa mielialaa ja se vapaus ja oma ranta ja rantasauna josta pulahtaa uimaan, on parasta kesää, mitä olla voi.
Kannatti kyllä maksaa mökistä, on sen arvoinen kultakimpale sekä fyysiselle että psyykkiselle hyvinvoinnille.
Vierailija kirjoitti:
Mökittömät taas ulisee kurjuuttaan täällä. Juuri laitoin rantasaunan tulille ja sipasen vaimoa vielä anukseen ennen saunomista.
Suomennos: vaimo lämmittää saunan. Vaimo tekee kaiken mökillä. Ja kun kyllästyy tarpeeksi, mätkäisee ap:ta saunahalolla päähän ja ajaa keskustaan baarimikon hoiviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökittömät taas ulisee kurjuuttaan täällä. Juuri laitoin rantasaunan tulille ja sipasen vaimoa vielä anukseen ennen saunomista.
Suomennos: vaimo lämmittää saunan. Vaimo tekee kaiken mökillä. Ja kun kyllästyy tarpeeksi, mätkäisee ap:ta saunahalolla päähän ja ajaa keskustaan baarimikon hoiviin.
Vaimo on ollut mökillä jo neljä viikkoa putkeen ja on kyllä lämmittänyt saunan monesti. Itse käyn mökillä nyt alkukesästä vain viikonloppuisin kun olen työ komennuksella toisella puolen suomea. Illemmalla mennään kyllä kylän rantabaarin avajaisiin käymään.
Olen varmaan tosi epäsuomalainen, koska en ole ikinä pitänyt mökkielämästä. Olen tosin asunut - ja rakastin sitä aikaa - ulkosaaristossa pienessä mökissä, jossa veden joutui kantamaan kaukaa, kulku yhteysaluksella ja loppumatka veneellä. Kauppavene kävi joinakin vuosina, joskus oli ns. kesäkauppa. Nyt iäkkäämpänä asun kaupungissa kerrostalossa eikä häiritse yhtään. En kestäisi 'normimökkeilyä' jossain kälyisen ja haisevan järvilammikon ääressä hyttysten syötävänä sekä sitä piipertämistä ulkotöissä. Voisin kyllä muuttaa takaisin luodolle, valitettavasti ei voi esteettömän kulkemisen puuttumisen takia.
jollei omaa mökkiä ole niin sukulaisten mökille yllätyskylään vaan. halvinta makkaraa mukaan tuliaisina ja ite voi napsia grillistä parraat palat. uinti ja löhöily kuuluu asiaan.
vaikka oikeastaan asiaan kuuluisi laittaa yllätysvieraat risuja raahaamaan, kaivamaan juurakoita pois, kitkemään pajukoita ja mitä muuta mukavaa puuhastelua nyt olisikaan tarjolla.
😁
Koronasta huolimatta, mökki on työleiri. Edelleen.
En osta.
Samaa täällä, thaikku vaimo pikineissä ja kylmä bisse. Laineet vain liplattelee.