Oppimispäiväkirjat ja reflektointi, muita ketkä inhoaa kyseisiä tehtävänantoja?
Kirjoitan mieluummin raportteja ja tiivistelmiä, kuin oppimispäiväkirjaa. Oppimispäiväkirjatehtävät tuntuvat aina tosi epämääräisiltä.
Kommentit (26)
Nopeita kirjottaa, ihan paras suoritustapa.
Niin samaa mieltä. Erityisen kamalaa kirjoittaa sellaisesta kurssista, josta ei ole oikeasti oppinut mitään! Kun ei voi oikein viittä viiva kymmentä sivua siitä kirjoittaa. 😀 Terveisin sosiaalityön maisteriopiskelija (osa kursseista ihan ok, multa iso osa aivan uskomatonta huttua).
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne aivan huuhaata, mutta niistä selviytyy poimimalla kurssin syllabuksesta tai kulloisenkin tunnin teemasta muutaman avainsanan ja pohtimalla pitkällisesti, mitä ne itselle oppijana tarkoittavat.
Juuri tuossa on osa ongelmaani: ''pohtimalla pitkällisesti'' :) En osaa kirjoittaa laveasti.
ap
Inhoan kirjoittaa omia kokemuksia aiheen ympäriltä. En halua kertoa niitä vaan kirjoittaa tenttimateriaalista.
Helppo nakki. Ei tarvitse olla mitään faktaa sen kun säveltää jotain shaibaa palautettavaksi. Jos et oppinut mitään, pohdi miksi niin kävi.
Juuri parhaita tehtäviä, erityisesti jos niissä on hieman vielä kysymyksiä mukana pohdittavana. Ja siinä tosiaan oppii, kun joutuu miettimään kokonaisuutta.
Itse en pidä kyseisestä suoritusmuodosta, koska en osaa kirjoittaa epätieteellistä pohdintaa tieteellisiin lähteisiin perustuen. Varsinkin sellaiset missä ei ole juuri oheismateriaaleja ja pelkästä luennosta jonkun oppimispäiväkirjan kirjoittaminen on vaikeaa.
Kokemuksen perusteella oppimispäiväkirjanikin on alkanut olla enemmän pohtivia kuin luentojen toistamista. Toisaalta en tiedä mihin niiden arvostelu perustuu kun välillä tuntuu että kirjoitin vain jonkinnäköisen koko luentosarjan yhteenvedon ja saan silti nelosen.
Vierailija kirjoitti:
Juuri parhaita tehtäviä, erityisesti jos niissä on hieman vielä kysymyksiä mukana pohdittavana. Ja siinä tosiaan oppii, kun joutuu miettimään kokonaisuutta.
nii on
lisää vaan
Joo ihan kamalaa kun pitäisi omia aivoja käyttää. Työlästä.
Näihinhän voi kirjoittaa jokseenkin mitä vaan schaibaa. Käteviä silloin jos ei ole aikaa, kykyä tai innostusta opiskella kyseistä asiaa eikä tarvitse sitä mihinkään. Ainoa helpompi suoritustapa on suullinen esitys.
Vierailija kirjoitti:
Näihinhän voi kirjoittaa jokseenkin mitä vaan schaibaa. Käteviä silloin jos ei ole aikaa, kykyä tai innostusta opiskella kyseistä asiaa eikä tarvitse sitä mihinkään. Ainoa helpompi suoritustapa on suullinen esitys.
Suunnilen esitys?
Siinä pitää kohdata OPETTAJA tai pahimmassa tapauksessa yleisö
Hirvein tapa
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan kamalaa kun pitäisi omia aivoja käyttää. Työlästä.
Hömppä, se haaste on nimenomaan siinä että pitää olla pokkaa vääntää aivan hillitöntä tuubaa näppikseltään. Suurin osa haluaisi käyttää opiskeluaikaansa kuitenkin hyödyllisesti. Toki työelämästäkin on tullut paljolti "tärkeintä että näyttää paperilla hyvältä" -touhua joten siihen nähden ihan hyväkin tottua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näihinhän voi kirjoittaa jokseenkin mitä vaan schaibaa. Käteviä silloin jos ei ole aikaa, kykyä tai innostusta opiskella kyseistä asiaa eikä tarvitse sitä mihinkään. Ainoa helpompi suoritustapa on suullinen esitys.
Suunnilen esitys?
Siinä pitää kohdata OPETTAJA tai pahimmassa tapauksessa yleisö
Hirvein tapa
No ne on ihmisiä nekin ja niitä ei ihan hirveästi kiinnosta mitä siellä selittää. Opettajaa kiinnostaa sen verran että on edes suurin piirtein asiassa.
Tapahtumat viime aikoina osoittavat, että oikeutettu ongelmanratkaisutyökalu kuvaa hyvin toimintamenetelmiä parannettaessa meihin kohdistuvaa tietotarvetta.
Nykyään on niin paljon vaativampaa opiskelu. Oikeasti-kotoa ensikertalaisena ( jaettu jo kirjoitukset kahteen osaan , tai uusitaan välivuoden aikana vielä 2 kertaa ) yksiöön ja jotain hemmetin luentopäiväkirjoja/oppimispäiväkirjoja ja ryhmätöitä.
Netti ja lähteet, chatgpt kaikilla kotona. Arvosana 1-5. Etäluennot. Jee - osaamisella nousuun, kun ei edes yolla lueta, tai osata itsenäisesti kirjoittaa.
Tuosta listasta voi poistaa chat gpt. Sen valheet ei mene keneltäkään kriittiseltä lukijalta läpi.
Onhan ne aivan huuhaata, mutta niistä selviytyy poimimalla kurssin syllabuksesta tai kulloisenkin tunnin teemasta muutaman avainsanan ja pohtimalla pitkällisesti, mitä ne itselle oppijana tarkoittavat.