Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi mitä se Jussi meni taas sanomaan

Vierailija
29.05.2021 |

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaattehan, että Halla-aho EI ehdottanut palkkaa Suomessa olevalle kantaväestölle. Ei mitään työllistämiseen liittyvää. Onko ennenkään tehnyt aloitteita ihmisten olojen parantamiseksi?

Jussi ei antanut tyhjiä lupauksia. Huomasin.

Vierailija
22/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaattehan, että Halla-aho EI ehdottanut palkkaa Suomessa olevalle kantaväestölle. Ei mitään työllistämiseen liittyvää. Onko ennenkään tehnyt aloitteita ihmisten olojen parantamiseksi?

Eihän hän ehdottanut maahanmuuttajillekaan palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika korkea vaatimus. Itse olen kantis ja palkka lähärin työstä on 2200 euroa kk. 

Mitä Jussi aikoo sille tehdä?

Älä nyt vedä vääriä johtopäätöksiä tästä.

Ootko muka Suomessa asuva EU:n ulkopuolisen maan kansalainen?

Vierailija
24/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helvetti jos me ei saada siivoajia ulmomailta, voidaan joutua itse töihin siivoamaan jotain metroasemaa. Äänestän nyt sitten kuitenkin demareita!

Tiesitkö, että yli sata vuotta sitten SDP kannatti suoraa demokratiaa?

Vierailija
25/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kolme tonnia.. niin. No sillä ei saada bussikuskeja, lähäreitä eikä peruspalkalla duunaavia sairaanhoitajia ainakaan. Ollaan sitten ilman. 

Vierailija
26/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestin jo perussuomalaisia mutta tästä oon eri mieltä. Eihä nyt pääse lähihoitajat esim.muuttamaan Suomeen?

EU on 500 miljoonan ihmisen talousalue, jossa on työvoiman vapaa liikkuvuus. Sieltä voi palkata hoitajia täysin vapaasti ilman mitään tulorajoja. Tulorajat ja saatavuusharkinta koskevat vain EU:n ulkopuolisia ihmisiä. Jos koko EU:sta ei löydy työntekjöitä, vika saattaa olla myös huonossa palkassa ja työehdoissa. Sitä vikaa ei korjata kehitysmaiden halpaduunareilla.

Se näkyis sitte hinnoissa. En halua että hinnat tuplaantuu

Vierailija
27/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika korkea vaatimus. Itse olen kantis ja palkka lähärin työstä on 2200 euroa kk. 

Ihmettelin vain tuota kolmea tonnia. Kuulostaa aika korkealle. 

Mutta se kiinnostaisi, että miten se Jussi aikoo ajaa meidän pienipalkkaisten asiaa? 

Vierailija
28/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaisilla ihmisarvo on rahasta kiinni. Jos et tienaa 3000 €/kk et ole minkään arvoinen.

Muiden mielestä et ole tarpeeksi arvokas tienaamaan sitä 3000e/kk.

Vierailija
29/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä muut puolueet aikoo tehdä? Kokoomus kannattaa saatavuusharkinnan poistamista, jolloin työnantaja voi haalia uusia lähäreitä ympäri maailmaa täysin vapaasti ja palkkasi ei varmasti nouse. Demarit ja koko vihervasemmisto kannattaa myös m-muuton eli käytännössä halpatyövoiman tuntuvaa lisäämistä.

Kotimaisia rakennusmiehiä on jo vuosia syrjäytetty Itä-Euroopan halpatyövoimalla ja veronkierrolla.

Vierailija
30/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö teillä oikeasti riitä lukutaito että ymmärtäisitte mitä tässä haetaan? Monta kertaa tässäkin keskustelussa väännetty rautalangasta mutta nää hehheh-kommentit jatkuu. Lukekaa enemmän niin ehkä alatte ymmärtää sitä lukemaanne.

Jos ulkomailta halutaan niitä huippuosaajia niin ei ne todellakaan mitä lähihoitajia tarkoita.

Vierailija
31/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on seuraavat eduskuntavaalit, niin kokoomuksen ja persujen väliset neuvottelut voivat olla aika tiukat jos mestari e jousta tuon asian suhteen.

Vierailija
32/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin vain tuota kolmea tonnia. Kuulostaa aika korkealle. 

Mutta se kiinnostaisi, että miten se Jussi aikoo ajaa meidän pienipalkkaisten asiaa? 

Selkeästi haluaa hillitä halpatyövoiman maahantuontia jolloin työvoiman tarjonta vähenee mistä seuraa sinunkin töihisi palkankorotuspainetta

Vierailija
33/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä muut puolueet aikoo tehdä? Kokoomus kannattaa saatavuusharkinnan poistamista, jolloin työnantaja voi haalia uusia lähäreitä ympäri maailmaa täysin vapaasti ja palkkasi ei varmasti nouse. Demarit ja koko vihervasemmisto kannattaa myös m-muuton eli käytännössä halpatyövoiman tuntuvaa lisäämistä.

Kotimaisia rakennusmiehiä on jo vuosia syrjäytetty Itä-Euroopan halpatyövoimalla ja veronkierrolla.

Minua ei kiinnosta mitä muut puolueet aikoo tehdä, minua kiinnostaa mitä Jussi aikoo tehdä ja miten. 

Vierailija
34/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai kolme tonnia.. niin. No sillä ei saada bussikuskeja, lähäreitä eikä peruspalkalla duunaavia sairaanhoitajia ainakaan. Ollaan sitten ilman. 

Niin, Suomessahan on vain 300 000 työtöntä, joista suurella osalla olisi kiinnostusta ja halua töihin. Ihan näitä oman maan kansalaisia voi kouluttaa ja auttaa työllistymisessä. Normaaleilla työmarkkinoilla esim. bussikuskien palkka nousee, jos bussikuskien kysyntä on tarjontaa suurempaa. Se taas houkuttelee lisää ihmisiä bussikuskiksi.

Jostain käsittämättömästä syystä vihervasemmisto vastustaa tätä ja haluaa pitää palkat keinotekoisen matalana ulkomaisella halpatyövoimalla.

Vierailija
35/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estää halpatyövoimalähärien tuomisen ulkomailta?

Vierailija
36/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi Jussi on ay-liikettä vastaan, joka on ainoa joka pitää puolia siltä ettei palkkoja ja työehtoja alenneta? Tämä on outoa. Ja miksi hän vastustaa lakko-oikeutta, joka on ihan perusteltu ja lakiin kirjattu keino duunareille puolustaa etujaan. Haluaisin äänestää Jussia, mutta jotenkin tuntuu ettei hän kerro kaikkea, että on ikään kuin huijaaja..

Vierailija
37/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia Suomessa aiheuttaa sitä paitsi sotaa tänne pakoon tulleet nuoret miehet, jotka on siis tullu tänne ennenku niillä on työpaikka. Heidän tulonsa pitäisi estää, ei työn perässä tulevien.

Vierailija
38/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaisilla ihmisarvo on rahasta kiinni. Jos et tienaa 3000 €/kk et ole minkään arvoinen.

Miksi vääntää kaikki päälaelleen, jos saat palkkaa 500 euroa kuussa, haet sossusta 2500 euroa. Ei Suomessa elä tonnillakaan. Jos omassa maassa ei elä, miksi tulla tänne elätettäväksi. Sitä en käsitä, miksi eräs heimo joutuu vieläkin rosvoamaan, varastamaan k-kaupasta, vaikka ovat täällä olleet iät ja ajat. Saaneet huippukoulutuksen ym.

Vierailija
39/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Suomessahan on vain 300 000 työtöntä, joista suurella osalla olisi kiinnostusta ja halua töihin. Ihan näitä oman maan kansalaisia voi kouluttaa ja auttaa työllistymisessä. Normaaleilla työmarkkinoilla esim. bussikuskien palkka nousee, jos bussikuskien kysyntä on tarjontaa suurempaa. Se taas houkuttelee lisää ihmisiä bussikuskiksi.

Jostain käsittämättömästä syystä vihervasemmisto vastustaa tätä ja haluaa pitää palkat keinotekoisen matalana ulkomaisella halpatyövoimalla.

Lyödäänkö vetoa että vaikka Halla-aho saisi rahat täysin kiinni tältä matalapalkkatyövoimalta, niin suomalaista ei löytyisi sen jälkeenkään tekijöitä noihin hommiin? Käypä joskus TE-toimistossa katsomassa paikan päällä miten surkeaa sakkia siellä on. Ei noista ole edes persauksia pyyhkimään, mutta elätettävä ne on.

Vierailija
40/61 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyödäänkö vetoa että vaikka Halla-aho saisi rahat täysin kiinni tältä matalapalkkatyövoimalta, niin suomalaista ei löytyisi sen jälkeenkään tekijöitä noihin hommiin? Käypä joskus TE-toimistossa katsomassa paikan päällä miten surkeaa sakkia siellä on. Ei noista ole edes persauksia pyyhkimään, mutta elätettävä ne on.

Rajat kiinni tarkoitin.