Voi mitä se Jussi meni taas sanomaan
No niin mielipiteitä Jussin linjauksesta.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fba73eed-c3a0-494a-9d2f-51a0803f4…
Kommentit (61)
Tuo 3000€ on itseasiassa liian vähän niiden tänne kaivattujen huippuosaajien palkaksi. Mutta oikeasti niitähän ei halutakaan vaan lisää orjatyövoimaa viemään suomalaisten työpaikkoja. Tämän nyt luonnollisesti tietää jokainen.
Ihan hyvä ajatus jos tänne halutaan osaajia eikä palkkojen polkijoita matalapalkka-aloille.
Valtionveroa maksetaan kaikkien vähennysten jälkeen vasta noin 3000 € kk-tuloilla. Suomi ei kaipaa asumistuen, lapsilisien, kotihoidontuen ja toimeentulotuen varassa elävää halpatyövoimaa.
Tässä saattoi kuitenkin Jussilla päästä pieni ajatusvirhe. Toimii ehkä yksityisen sektorin osalta, mutta julkisella sektorilla jotkut maksaisivat mielelellään näille "moniosaajille" 3000 euroa koska siten he voisivat tuoda enemmän perheenjäseniään suomeen ja vaivattomammin. Veronmaksajathan ne palkat kuitenkin maksaa joten ei ole itseltä pois.
Lähetetäänkö 86 % persuista johonki ambomaahan elämään, kun eivät ylitä tuota rajaa?
Perussuomalaisilla ihmisarvo on rahasta kiinni. Jos et tienaa 3000 €/kk et ole minkään arvoinen.
Jos meillä toistuvasti kerrotaan, että pulaa on nimenomaan huippuosaajista,( suomalainen työtön osaa kyllä tehdä töitä kasvihuoneessa), niin miksi ihmeessä itkemme tuota minimipalkkaa? Minusta se on pelkästään looginen asia eli Suomeen tulee väkeä, joilla työnantaja lupaa maksaa palkan, jonka ansiosta eivät ole leipäjonossa tai sossun asiakkaina. Lisäksi maksavat veroja sen verran, että lastensa koulunkäynti ei ole kokonaan suomalaisen yhteiskunnan harteilla.
Äänestin jo perussuomalaisia mutta tästä oon eri mieltä. Eihä nyt pääse lähihoitajat esim.muuttamaan Suomeen?
eli Jussi sanoi että 90% heidän kannatajistaan ei oikeastaan kuuluisi Suomeen, no sitä mieltä minäkin olen, heidät voisi kyllä lähettää jonnekin saarelle
Huomaattehan, että Halla-aho EI ehdottanut palkkaa Suomessa olevalle kantaväestölle. Ei mitään työllistämiseen liittyvää. Onko ennenkään tehnyt aloitteita ihmisten olojen parantamiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Erinomaisia näkemyksiä ja selkeää viestintää. En ymmärrä miksi Halla-aho saa niin paljon kuraa niskaan.
Jussi uhkaa status quota. Urapoliitikot yms eivät halua luopua saavutetuista eduistaan.
Vierailija kirjoitti:
eli Jussi sanoi että 90% heidän kannatajistaan ei oikeastaan kuuluisi Suomeen, no sitä mieltä minäkin olen, heidät voisi kyllä lähettää jonnekin saarelle
Heh heh. Nyt kysymys vaan oleskeluvan myöntämisestä. Kaikki maat rajottaa jotenki maahantuloa.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisilla ihmisarvo on rahasta kiinni. Jos et tienaa 3000 €/kk et ole minkään arvoinen.
Ei vaan TYÖPERÄINEN määhönmyyttö on kiinni siitä elättääkö sen työntekijä itsensä palkallaan vai ei.
Verotetaanko lisää Suomalaisia vai vähennetäänkö velan ottoa ja elättejä. Nämä on valintoja. Joihin on saatava jotain järkeä.
Voi helvetti jos me ei saada siivoajia ulmomailta, voidaan joutua itse töihin siivoamaan jotain metroasemaa. Äänestän nyt sitten kuitenkin demareita!
Vierailija kirjoitti:
En usko että 90% PS kannattajista on työperäisiä määhänmyyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Verotetaanko lisää Suomalaisia vai vähennetäänkö velan ottoa ja elättejä. Nämä on valintoja. Joihin on saatava jotain järkeä.
Myös asioiden mittasuhteita olisi hyvä miettiä...
Aika korkea vaatimus. Itse olen kantis ja palkka lähärin työstä on 2200 euroa kk.
Mitä Jussi aikoo sille tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Äänestin jo perussuomalaisia mutta tästä oon eri mieltä. Eihä nyt pääse lähihoitajat esim.muuttamaan Suomeen?
EU on 500 miljoonan ihmisen talousalue, jossa on työvoiman vapaa liikkuvuus. Sieltä voi palkata hoitajia täysin vapaasti ilman mitään tulorajoja. Tulorajat ja saatavuusharkinta koskevat vain EU:n ulkopuolisia ihmisiä. Jos koko EU:sta ei löydy työntekjöitä, vika saattaa olla myös huonossa palkassa ja työehdoissa. Sitä vikaa ei korjata kehitysmaiden halpaduunareilla.
Erinomaisia näkemyksiä ja selkeää viestintää. En ymmärrä miksi Halla-aho saa niin paljon kuraa niskaan.