Miksi rokotukset avataan yli 25 vuotiaille ennen kuin yli 30 vuotiaat ehtii saada?
Esim Vaasa, täällä viikolla avautui yhtenä päivänä 30-39 vuotiaille mutta ajat meni minuuteissa, ehkä muutama prosentti ikäryhmästä ehti varata koska aikoja hyvin vähän. Tänään ilmoitettiin että kun uusia aikoja tulee, ovat avoinna myös yli 25 vuotiaille... Eli ajat varataan taas heti ja vaikea ehtiä saamaan aikaa.
Ymmärtäisin että avataan 25 vuotiaille jos ajat ei mene heti, mutta nyt 30-39 vuotiaat ei saaneet edes oikeaa mahdollisuutta varata ennen kuin avattiin jo seuraavalle ikäryhmälle. Nyt taas saa jatkuvasti kytätä että ehtisi saamaan ajan.
Kommentit (34)
Kuulostaa oudolta käytännöltä.
Meillä (Tampereella) on mun käsittääkseni avattu uusia aikoja vasta sitten, kun edellisestä ikäryhmästä suurin piirtein kaikki on saaneet piikin. Ainakin itse sain varattua ajan ihan helposti, pystyin jopa valikoimaan sellaisen, joka sopi omiin aikatauluihini parhaiten.
Näin se on mennyt kaikkien ikäryhmien osalta, mutta tietenkään et valita kuin vasta nyt.
Aika typerästi toimituu jos noin on mennyt. 25-29 vuotiaat menee lähinnä ryyppäämään/bilettämään jos saavat rokotteen. 30-39 vuotiailla useammin perhe, todennäköisesti iäkkäät vanhemmat jne joten heillä olisi suurempi tarve rokotteille.
Vierailija kirjoitti:
Onko 25-vuotiaan ja 39-vuotiaan riski saada sairaalahoitoa vaativia oireita mitenkään oleellisesti erilainen?
Ihan varmasti 39 vuotiaalla on todennäköisemmin terveysvaivoja muttei ehkä kuulu riskiryhmään.
Kuulostaa omituiselta... ymmärtäisin, jos rokotusajat seuraavalle ikäryhmälle avattaisiin nopeammin siksi, että rokotusaikoja on niin runsaasti, mutta en ymmärrä sitä tilanteessa, jossa rokotteet menevät kuin kuumille kiville.
Vaasassa on siis harvinaisen urpoa porukkaa jos näin. Vai katsoitko aikoja riittävän pitkälle? Itse sain ajan kahden viikon päähän varausajankohdasta.
Sama täällä. 1966 ja ennen syntyneet. Tuli txt että voi varata. 2min siitä oli täysi. Olen yrittänyt 5 päivää saada aikaa.
Meillä Kaarinassa oli 2 vkoa auki 50-55v rokotus, sitten laajennettiin 45v täyttäneisiin, taas meni 2 vkoa ja nyt avattiin 40v täyttäneille mahdollisuus varata rokotusaika.
Itse kärkyin aamulla klo 7 aikaa varaamassa. Ne avattiin vähän yli klo 8, niin sai heti varattua ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vaasassa on siis harvinaisen urpoa porukkaa jos näin. Vai katsoitko aikoja riittävän pitkälle? Itse sain ajan kahden viikon päähän varausajankohdasta.
Katsoin kyllä ja siitä ilmoitettiin tiedotteessakin että aikoja oli 30-39 vuotiaille vain yhtenä päivänä, sen jälkeen avattiin jo 25 vuotiaille. Toki yli 30 vuotiaat voi edelleen varata mutta taas saa kilpailla muiden kanssa ja kytätä ellei halua jäädä viimeisten joukkoon.
Esim yli 40 ja yli 50 vuotiaille oli avoinna monta viikkoa ennen kuin siirryttiin seuraavaan ryhmään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Urpo tahi Pave mutta kun EI VAPAITA aikoja. Witullakos vihellät jos huuli on halki
Älä vitussa ota hallituksen tarjoamia rokotteita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpo tahi Pave mutta kun EI VAPAITA aikoja. Witullakos vihellät jos huuli on halki
Lisäyksenä..... Ajanvaraus ei tiedä ikääsi ilmoittaa EI VAPAITA AIKOJA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo kokeillut. Mutta siis urpoa porukkaa sairaanhoitopiirin päättäjissä, täsmennyksenä niille jotka ei ymmärtänyt...
Oikeesti kyllä te sen piikin ehditte ihan varmasti saada. Jos naapurin Maija saa sen 3 päivää aiemmin, niin luulen, että selviätte sinne saakka. Näitä piikkejä on kohta niin paljon, että käyttämättä jää. Ja saatte niitä varmasti ihan niin paljon kuin keho kestää jatkossa. Onnea.
Joo, annetaa nuorten kuolla… Boomerit ne sit osaa olla reiluja.
Vttu mikä joukkohysteria. Vähän ku uuden kauppakeskuksen avajaiset, jossa ilmainen ämpäri odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kyllä ja siitä ilmoitettiin tiedotteessakin että aikoja oli 30-39 vuotiaille vain yhtenä päivänä, sen jälkeen avattiin jo 25 vuotiaille. Toki yli 30 vuotiaat voi edelleen varata mutta taas saa kilpailla muiden kanssa ja kytätä ellei halua jäädä viimeisten joukkoon.
Esim yli 40 ja yli 50 vuotiaille oli avoinna monta viikkoa ennen kuin siirryttiin seuraavaan ryhmään.
ap
Eipä mitään ihmeellistä, meillä ilmoitettiin, että maanantaina alkaa ajanvaraus 50-59 vuotiaille, mutta se siirtyi tiistaille, ja ajat tietenkin loppui nopsaan kuten kaikkialla, ja jo muutaman päivän päästä avautui mahdollisuus myös 40-49 vuotiaille. Mutta en mä nyt tästä mitenkään ole ärsyyntynyt, pääasia, että ihmiset niitä rokotteita ottavat, olivat iältään 40 tai 59.
Siun Sotella saa varata rokotusajan mistä kunnasta hyvänsä. Itse varasin ajan mökkipaikkakunnalta, mökille oltiin menossa kumminkin. Sain ajan haluamalleni päivälle ja isäntä sai aikansa heti minun aikani jälkeen.
Onko 25-vuotiaan ja 39-vuotiaan riski saada sairaalahoitoa vaativia oireita mitenkään oleellisesti erilainen?