Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisesta työstä kuuluu maksaa se suomalaisen keskipalkka n. 3500/kk?

Vierailija
28.05.2021 |

?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan laitoshuoltajana YAMK noin 4000 brutto.

Vierailija
42/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää Halla-ahon keskituloinen  kirkkoslaavilaisessa universumissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei peruskoulun jälkeen mitään koulutusta ja kokopäiväisesti aloitin työt heti 16 vuotiaana. Takana nyt työelämää n. 32 vuotta. Työsuhteideni pituudut olleet: 6 vuotta - 2 vuotta - 24 vuotta ja nyt uusimmassa työpaikassani olen ollut 1,5 vuotta. Nyt palkkani on ensimmäistä kertaa 3.100 euroa/kk.

Täytyy sanoa, että kun tuo edellinen 24 vuotta kestänyt työsuhde päättyi niin hieman jännitti löydänkö töitä. Lopulta elämäni ensimmäinen kirjallinen työhakemus + Cv, siitä kutsu työhaastatteluun ja minut valittiin. Hämmästyi hyvin. Palkkakin nousi 600 euroa.

Ihan tyytyväinen olen.

Vierailija
44/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan tuon verran ja vähän päälle, yliopistolla tutkijatohtorina.

Jos tutkit jotain hyödyllistä, voit mennä yksityiselle ja kasvattaa tulojasi heti 50-100%.

Vierailija
45/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopiston palkat ovat surkeat, ja monet eivät edes pääse palkallisiin vakitöihin. 'Epäonnistuneena' tutkijana luen nykyään pöyristyneenä, jos yliopiston paikkoja on joskus julkisessa haussa. Keskitason virkamiehenä olen siihen verrattuna rikas. Vasta professori alkaa pärjäillä hyvin.

Vierailija
46/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tutkit jotain hyödyllistä, voit mennä yksityiselle ja kasvattaa tulojasi heti 50-100%.

Yksityisellä puolella ylemmät paikat täytetään tuotekehityksessä useimmiten sisäisellä rekrytoinnilla. Tutkijatohtorit hakevat junior paikkoja. Toki on poikkeuksellisia yksilöitä, mutta näin se useimmiten menee

Vierailija
47/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppiksesta, lääkiksestä, oikiksesta valmistuneet ja teknisen yliopiston kasvatit menevät yli tuon heti ekassa työpaikassaan. Tuo on palkka hyvälle duunarille tai keskiasteen (AMK) kasvatille. 

Erikoistuvan lääkärin peruspalkka esim. HUS-ssa on kylläkin alle 3500e/kk.

Vierailija
48/62 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmoin työkseni ohutlevytyöstökoneita ja tienaan keskimäärin 4 800 verottomana. Rasvanäppihommia ei tarvitse tehdä juurikaan, vaan hommani on softan näpyttelyä ja valmistuvan tuotteen tarkistusmittailua ennen tuotantoon tulemista. Koulutuksena keskenjäänyt ammattikolun autopuoli.

M 38

Vierailija
49/62 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-ala valtion hommissa. Tienaan tuon, olen nainen. Aiemmin yksityisellä sektorilla palkka oli 15% parempi. Kiitos progressiivisen verotuksen ja matkavähennysten nettosumma on sama.

Vierailija
50/62 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmoin työkseni ohutlevytyöstökoneita ja tienaan keskimäärin 4 800 verottomana. Rasvanäppihommia ei tarvitse tehdä juurikaan, vaan hommani on softan näpyttelyä ja valmistuvan tuotteen tarkistusmittailua ennen tuotantoon tulemista. Koulutuksena keskenjäänyt ammattikolun autopuoli.

M 38

Mitä tienaat bruttona vai onko netot ja brutot sekaisin?

Ketjussa kysytään kuka tienaa 3500. Olet väärässä ketjussa on se sitten netto tai brutto.

Vierailija
51/62 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajien, kätilöiden ym. peruspalkka tulisi olla tota luokkaa.

Vierailija
52/62 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppiksesta, lääkiksestä, oikiksesta valmistuneet ja teknisen yliopiston kasvatit menevät yli tuon heti ekassa työpaikassaan. Tuo on palkka hyvälle duunarille tai keskiasteen (AMK) kasvatille. 

Heti ekassa työpaikassa? Joo DI.nä menee heti ekassa työpaikassa, jos olet sen +5v siinä ekassa työpaikassa.

Vierailija
53/62 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tahansa paperinpyöritys/hiirennaputtelutyöstä kehä 3 sisäpuolella. muualla maksetaan vähemmän

Vierailija
54/62 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisope jatkaa.. kesälomalle ryömin, olen aivan puhki.

Ehkä kannattaa mennä lääkäriin.

Liian kovilla olet ja niin on kaikki opettajat.

Vierailija
55/62 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjanpitäjä ja palkanlaskija. Palkka 3500 kuussa.

Moni tekee tuota alle 2000€/kk.

No mitäs tekevät. En ole alkuperäinen vastaaja, mutta peruspalkkani palkanlaskijana on samoissa lukemissa + edut. Eikä kyseessä todellakaan ole perheyritys.

Vierailija
56/62 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tää Halla-ahon keskituloinen  kirkkoslaavilaisessa universumissa?

Kirkkoslaavilainen universumi=joku ortodoksinen maa? Bulgaria tai Serbia varmaan aika köyhiä maita

Vierailija
57/62 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edes akateemisen tutkinnon suorittanut ei yllä noihin lukuihin niin miten luulet jonkun pilipalipäiväkerhon tutkinnon suorittaneen edes ymmärtävän noita lukuja? Kyllä he tekevät töitä ihan sen palkkansa mukaan, se on huomattu. Ja heidän tehokkuuttaan ei nosteta palkalla. Se nostetaan johtamisella.

T. DI, nainen

P. S. Mun palkka on ihan itse ansaittu ja en asu Suomessa. Mutta sen verran tiedän, että en evääni liikauta alle 4500€.

Vierailija
58/62 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa sairaanhoitajat tienaa 6000e/kk, ku terveydenhoito on siellä bisnes

Vierailija
59/62 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan päälle 3 000e nettona jos teen yhden ylityöviikonlopun.

Vierailija
60/62 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjanpitäjä ja palkanlaskija. Palkka 3500 kuussa.

Hah. Mun palkkakehitys on mennyt n 1200 eurosta huimaan n 2000 euroon kymmenessä vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan