Synttärikutsu mökille, mukaan pitäisi varata omat pyyhkeet lakanat yms. Talkoilla pitäisi siivota vierasmökki ja rahaa pitäisi siirtää tilille 100€ ruokia ja juomia varten. Tervetuloa!
Kummilapsemme täyttää juhannuksena vuosia ja niitä on juhlittu siellä perheen mökillä.
Lahjaksi toivotaan 70€ legoja.
Kun ilmoitin että emme tule, alkoi kiukuttelu kun ei koskaan nähdä.
Juu en maksa yhdestä viikonlopusta hevon perseessä, matkoja 100€, ruokia 100€, lahjoja 70€ että pääsen puunamaan heidän vierasmökin puhtaaksi ja tämän lisäksi pitäisi kotoa ottaa vielä mukaan koko perheelle kaikki petivaatteet ja pyyhkeet ettei heille jää pyykkiä (=eli kotiin tullessa minä pesisin vielä puoli päivää pyykkiä)
Kiitos mutta ei kiitos, juhlikaa itikoiden kanssa😂
Kommentit (94)
Ilman muuta ei tuollaiseen kutsuun. Jos talkoot pidetään, silloin isäntäväki tarjoaa tietysti ruoat ja juomat. Myös merkkipäivinä kutsuja tarjoaa. Yhdessä maksettava mökkireissu järjestetään tietenkin silloin, kun kaikille sopii.
Ja minä rakastan mökkeilyä. Mutta jotain tapoja nyt sentään.
Kuulostaa tutulta, paitsi mulla hyvin läheinen sukulainen. Viimeksi menin juhannuksena sinne vain omien juomien kera ja otin aurinkoo laiturilla, enkä tasan siivonnut mitään. Lahjaksi lapsi sai rahaa suoraan tilille. En suostu enää siivoomaan siellä paikkoja ennen muita vieraita tai tekemään ruokaa. Tänä juhannuksena en mene ollenkaan. Ilmoitin heti, että olen töissä. Eivät hekään meidän lapsien synttäreille tullessa tule siivoamaan meille tai tekemään ruokaa!
Osta Legot ja pyydä kummilapsi perheineen iltapäiväkahville luoksesi. Sittenpähän näette ja selviää varmaan rektiosta paljon muutakin.
Toiveen omista pyyhkeistä ja lakanoista ymmärrän, ne on kuitenkin helpompi pestä kaupungissa kuin siellä mökillä. Mutta on totaalisen törkeää pyytää siirtämään tilille 100 euroa ruokia ja juomia varten! Siis mitä ihmettä?? Jos joku nimenomaan kutsutaan vieraaksi niin kyllähän hänelle silloin tarjotaan ruoat ja juomat. En ole koskaan kuullut tuollaisesta että pyydettäisiin vierailta rahaa. Kun tämä sama perhe järjestää kaupunkikodissaan juhlat niin pyytävätkö silloinkin vierailta maksun?
Ja se vierasmökki siivotaan tottakai etukäteen että vierailla en kivat olot.
Eli en todellakaan menisi enkä itse asiassa pitäisi mitään yhteyttä tuollaisiin ääliöihin.
Heidän mökki ei kuulemma ole mikään yleinen lomanvietto kohde minne voi vaan tulla ilmaiseksi lonkkaa vetämään, siksi kuulemma tänä vuonna näin.
Viime vuonna isäntäparia ärsytti kun rahaa meni hirveästi ruokiin ja siivota sai kaksi päivää sen jälkeen kun vieraat olivat lähteneet.
Ap
Siis aiemmin ovat kutsuneet porukkaa mökille ja jälkeenpäin kitisevät, kun se tuli heille työlääksi ja kalliiksi? No kannattaako hitto vie sitten kutsua?
Vierailija kirjoitti:
Heidän mökki ei kuulemma ole mikään yleinen lomanvietto kohde minne voi vaan tulla ilmaiseksi lonkkaa vetämään, siksi kuulemma tänä vuonna näin.
Viime vuonna isäntäparia ärsytti kun rahaa meni hirveästi ruokiin ja siivota sai kaksi päivää sen jälkeen kun vieraat olivat lähteneet.
Ap
No siinä tapauksessa heidän ei sitten pidä kutsua ketään. Vieraanvaraisuuteen nyt vaan kuuluu tietyt asiat. Mutta ei kukaan pakota pitämään mitään juhlia.
Jättäisin väliin enkä ehkä olisi tietävinäni kutsusta mitään. Jos joku kyselee perään, niin "Eei, mikä, en ole saanut, juu, en kyllä valitettavasti pääse, onnea ja heippa."
Olkoon lapsellista, mutta ei ole minun asiani moukille tapakasvatusta järjestää.
Jonkun pienen legopaketin voisin lähettää postissa, max. 30 €.
Vierailija kirjoitti:
Osta Legot ja pyydä kummilapsi perheineen iltapäiväkahville luoksesi. Sittenpähän näette ja selviää varmaan rektiosta paljon muutakin.
Olen ehkä v*ttumainen mutta en osta, enkä myöskään järjestä kummilapseni syntymäpäiviä. Omia lapsia on 3 kpl ja riittää kun heidän syntymäpäivänsä järjestän ja maksan.
Ap
Itse skippaan aina kaikki juhlat, jotka ei kiinnosta ja tuntuu siltä että halutaan vain lahjaa tuomaan. En välitä tarjottavista, ei kiinnosta tunkkainen voileipäkakku ja mangojuustokakku.. Eikä myöskään kiinnosta random sukulaisten tyhmät jutut.
Menen ainoastaan juhliin, jotka saa itsessäni aikaan fiiliksen että jee kiva mennä. Todellisuudessa siis en enää käy juhlissa heh heh. Parhaan ystävän häät oli ainoa poikkeus, niistä innostuin.
No joo, ehkä vähän kohtuutonta olettaa, että menisitte sinne siivoamaan talkoilla, mutta muutenhan se kuulostaa ihan normikutsulta mökille. Yleensä oletetaan, että ruokakuluja vähän jaetaan ja että tuodaan omat lakanat ja pyyhkeet, koska aika harvalla on mökillä niitä kaappitolkulla vieraita varten taikka pesukonetta niiden pesemiseen.
Sekin on ihan normaalia, että annetaan lahjavinkkejä lapselle ja jos olette vielä kummeja, niin useimmat olettavat, että budjetti on yli 20 euroa.
Hyvä diili, joudutte itse maksamaan siitä että menette sinne siivoamaan :D
70e lahjatoive on ihan överi paitsi jos olisi tyyliin isompi porukka tulossa ja laittaisin kaikille viestin, että ostakaa yhteinen lahja. Ärsyttää vanhemmat, jotka olettaa, että jotkut haluaa käyttää lapsen lahjaan noin paljon rahaa. Aina jos joku kysyy meiltä lahjatoiveita niin kyllä 25-30e menee raja mitä kehtaa pyytää. Ja tämä summa siis tyyliin isovanhemmilta.
Vierailija kirjoitti:
No joo, ehkä vähän kohtuutonta olettaa, että menisitte sinne siivoamaan talkoilla, mutta muutenhan se kuulostaa ihan normikutsulta mökille. Yleensä oletetaan, että ruokakuluja vähän jaetaan ja että tuodaan omat lakanat ja pyyhkeet, koska aika harvalla on mökillä niitä kaappitolkulla vieraita varten taikka pesukonetta niiden pesemiseen.
Sekin on ihan normaalia, että annetaan lahjavinkkejä lapselle ja jos olette vielä kummeja, niin useimmat olettavat, että budjetti on yli 20 euroa.
Normaalinökiin kutsun ymmärtäisin, siihen voisin suoraan sanoa ei koska en välitä mökkeilystä. Nyt jouduin sanomaan ei kummilapsen syntymäpäiväjuhlille, no omapa on häpeänsä.
Ap
Noin minäkin tekisin, jos olisi mökki minne kutsua. En haluaisi siivoilla toisten sotkuja ja kuluttaa rahojani ja aikaani muiden ihmisten ruokien valmisteluun.. En kyllä välitä vieraistakaan. Oma seura, paras seura.
Vierailija kirjoitti:
No joo, ehkä vähän kohtuutonta olettaa, että menisitte sinne siivoamaan talkoilla, mutta muutenhan se kuulostaa ihan normikutsulta mökille. Yleensä oletetaan, että ruokakuluja vähän jaetaan ja
Siis kuka olettaa? Ei ole ikinä tullut mieleenkään pyytää meidän mökkivierailta maksua ruoista ja juomista. Eihän me sitä pyydetä silloinkaan kun kutsutaan ihmisiä syömään meidän kaupunkiasuntoon! Mutta me kutsummekin ihmisiä joita oikeasti haluamme nähdä.
Kieltämättä ei kuulosta kovin kiehtovalta.