Paljonko painosi putosi synnytyksen jälkeen ja missä ajassa?
Paljonko painosi putosi synnytyksen jälkeen ja missä ajassa?
Painoni putosi 10kg kolmessa viikossa synnytyksen jälkeen. Ihmettelen, miten se on mahdollista.
Lähtöpainoni ennen raskautta oli 64kg. Viimeisessä punnituksessa ennen synnytystä painoin 85kg. Se tuntui käsittämättömältä luvulta. Paino nousi järkyttävää vauhtia. Kolme viikkoa synnytykseni jälkeen painoin enää 75kg. Eli kilot tuli nopeasti, mutta lähtikin yhtä nopeasti. Voikohan liittyä pahaa  turvotukseen?
Kommentit (18)
Mulla jäi laitokselle 8 kg. En voi ymmärtää, mutta näin se meni
:D No siis mä painoin kotiutuessa synnytyksen jälkeen saman verran kuin just ennen synnytystä ihan viimeisilläni. Mulla ei tosin ollut raskaana kauheasti turvotusta ja olin hoikka, painoin raskauksien lopuilla 57-60 kiloa (/160). Niin sit kotiin päästessä painoin vielä sen 60, tosi kiva ja esikoisen synnytyksen jälkeen aika paha mieli tuli tuosta... Mut mulle tulikin pariksi päiväksi aivan himmeet turvotukset synnytyksen jälkeen, en tiedä mihin edes liittyi mutta ihan sormetkin sellaiset turvonneet ettei saanut kunnolla taitettua. Ja tissit maidon noustessq, mitkä melonit...
Mut joo, siitä viikon tai kahden päästä painoin enää noin 52 ja sain melkein vanhat farkut jalkaan. Erkaumaa ei tullut tai muuta tai siis mulla tosi aikaisessa vaiheessa ilmeisesti oli jo vatsalihakset ennallaan.
Ja suunnilleen 1 kilo per muutama viikko vielä tippui paino täysimettämällä. Jälkitarkastuksissa olen painanut 47-49.
3 ensimmäisessä raskaudessa laitokselle jäi n 7 kiloa ja viimeiset 1-2 oli poissa 4 viikossa.
Viimeisessä raskaudessa synnytyksen jälkeisenä päivänä painoin 3,5kg vähemmän kuin raskauden alussa. Olin siis laihtunut raskauden aikana mikä oli aika hurjaa kun muutenkin olin hoikka.
5-10kg putosi synnytysten jälkeen, mutta muutoin on ollut aikamoista jojoilua painon kanssa. Ennen lapsia painoni pysyi aina samassa eli n. 59-62kg, mutta nykyään tuntuu, että jos vähänkin höllään, enkä tarkkaile syömisiäni, niin paino nousee herkästi. Mitä tässäkin asiassa on tapahtunut?
Eka kerralla lähti se yli 20 kg heti, toisella kerralla meni muutama kuukausi.
Turvotusta siis tuli 174/50kg lähtötilanteeseen molemmilla kerroilla reippaasti, mutta mitään tekemättä palasin lähtöpainoon.
Menetin verta joten yli 10kg lähti heti synnytyksen yhteydessä.Ekan vuoden pysyin hoikkana imetyksen vuoksi.Kun se loppui tuli 5-10kg takaisin heti.
Ennen raskautta olin 63 kg ja heti synnytyksen jälkeen 63 kg. Lihosin imetysaikana 6 kg.
Molemmilla kerroilla painoin jälkitarkastuksessa vähemmän kuin ennen raskautta. Aika lailla jäivät sairaalaan raskauskilot. Ekasta tuli 7kiloa, toisesta suunnilleen saman verran. Pahoinvointi verotti kilojen kertymistä.
En osaa sanoa. En mittaillut painoa synnytyksen jälkeen, mutta muutaman kuukauden jälkeen mahduin tavallisiin vaatteisiini taas, että ei siinä ilmeisesti kauaa mennyt, että paino tippui
Mulla ihan sama aamukakan jälkeen.
170 cm 58 kg, erinomaisesti sujunut raskaus 40+1 jonka tuottama lisäpaino 21 kg, imetyksen päättyessä 56 kg.
Esikoisesta tuli painoa 11kg- sairaalaan jäi 13kg. Imettäessä paino putosi vielä lisää ja laihduin 6kk täys imetyksen aikana vielä 10kg.
Kuopuksesta tuli painoa 12kg ja se sama jäi sairaalaan. Täysimetyksen aikana lähti taas muutama kilo.
Siis olen lihonut imetysaikana ja raskaus aikana laihtunut. Viimeisimmän raskauden aikana laihduin 10kg ja imetyksen aikana (6kk ) lihoin 12kg. Kolme raskautta yhteensä +-0kg, mutta sen jälkeen lihoo helposti, kun on nälkä, mutta imetys ei kuluta mitään.
Kaksosten syntyessä painoa lähti parissa vuorokaudessa yli 20kg. Sitten parissa kk putosi vielä 10kg, joten olin viisi kiloa alle raskautta edeltävän painon. Vauvat, lapsivesi ja istukka painoivat yhteensä liki 15kg (mainittu synnytyskertomuksessa, lapsivettä oli epänormaalin paljon).
Kahdessa ekassa raskaudessa tuli 15kg, joista kaikki jäi laitokselle. Kolmannesta tuli 7kg, laitokselle jäi 4kg.