Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkäri ei ota elämäntilannetta huomioon

Vierailija
28.05.2021 |

Jäin vastikään työttömäksi ja sain nyt työkkäristä työhönosoituksen hakea kaksivuorotyötä. Muuten tässä ei olisi mitään ongelmaa, mutta olen yksinhuoltaja ja lapseni on kahdeksan vuotias. Kysymykseni siis on että voidaanko lain mukaan pakottaa hakemaan vuorotyötä? Yritin selittää työkkäriin elämäntilanteeni, mutta siellä vaan sanottiin että koita neuvotella päivävuoroja. Melko epäreilua jos sanotaan että pitää hakea, eikö ajatus ole kuitenkin se, että olet työmarkkinoiden käytettävissä. Käsittääkseni olen jos voin ottaa vastaan päivätyötä.
Tuntuu ikävältä lähteä työhaastatteluun lyömään omia ehtoja pöytään ja onko minulla oikeutta sitten siihenkään?
Ap.

Kommentit (142)

Vierailija
141/142 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään ei ole aikaa työpaikoilla tai työkkärissä kytätä kuka on mitäkin ja miten hakenut. Jos pääsee niinkin pitkälle kuin haastatteluun niin siellä voi reilusti sanoa että vuorotyö hankalaa lapsen takia. Kukaan työnantaja lähde soittelemaan työkkäriin tuollaisista. He etsivät itselleen työntekijää eivätkä ole mitään työkkärin kätyreitä.

Kyllä ilmoittavat työkkäriin ja karenssi tulee asiasta. Kokemusta on kahden karenssin verran. Yksi työnantaja ajatteli minun kannalta, eikä ilmoittanut työkkäriin. Sanoi, että ei halua vaikeuksia minulle järjestää enempää. Harvassa on ne jotka pystyy asioita ajattelemaan työnhakijan kannalta vaan ovat heti käräyttämässä työkkäriin. Kysymys oli palkattomasta työstä, mitä työkkäri pääosin tarjoaa.

Vierailija
142/142 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole ongelmaa. Lähetät sutaisten tehdyn hakemuksen, jossa ilmaiset että et ole työhön sovelias.

Soitteleeko ne työkkärin tädit muuten näille työnantajille tarkistaakseen onko paikkaa haettu?

En oikein usko, että työnantajakaan kaiken kiireen keskellä jaksaa vastailla työkkärin uteluihin ja tarkistella kansioista onko Pirjo-Pertti Pekkarinen työnhakijoiden listoilla.

TYönantaja voi itse ottaa yhteyttä ja kertoa, että hakija oli paras, mutta ilmoitti, että työ ei kelpaa. Ja jos pöydän toisella puolella 2 kuuli selitystä siitä, että on lastenhoito-ongelmia enkä siksi tätä työtä oikeasti halua, niin se on 3 kk karenssi.

Noin se varmaan muuten menisi, mutta ap:n tapauksessa hän oli selvittänyt elämäntilanteensa työkkärin virkailijan kanssa ja virkailija nimenoman käski toimimaan kuvaamallasi tavalla. Ei silloin mitään karenssia voi tulla.

Ei lasta saa jättää heitteille. Tietää sen työkkärin tanttakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla