Olen 42v nainen. Itsetunto oman ulkonäön suhteen rapenee, miten saan sen takaisin?
Olen ihan normaalipainoinen ja käyn säännöllisesti kampaajalla ja ostan vaatteita ym. Silti tämä vanheneminen jotenkin ahdistaa ja peilikuva ärsyttää. Eikä kukaan enää kehu. Ei edes mieheni, paitsi takalistoani joskus. Sitten kun mies ei kehu niin tuntuu, että en kai mä sitten kaunis ole kun ei sitä koskaan mainitse.
Tiedän, että tämä on tyhmää ja pinnallista ja että mulla on pienet murheet. Mutta miten sais oman olon paremmaksi omasta ulkonäöstä??
Kommentit (30)
Rapenee? Mahdollisesti joutuu räizkatuksí?
Paras vaan myöntää, että ulkonäkö rapistuu, eikä sitä voi kuin hidastaa. Voihan sitä toivoa olevansa kaunis/komea, mutta ei se tosiasioita muuksi muuta. Ehkä siihen tottuu tai sitten ei. Vanheneminen on perseestä.
Se tän varmaan aiheuttaa, että on ollut hankaluuksia työssä ja parisuhteessa. Väsymisestä romahdin reilu vuosi sitten ja niitä jälkiä korjaan edelleen. Mieskin varmasti on vähän väsynyt eikä aina jaksa mua ajatella
Ap
Näytä paremmalta. Tee jotain. Ja ensimmäiseksi lopeta itkeminen täällä ikärasistisella White trash -foorumilla.
Kehitä itsetunto ja paranna ulkonäköäsi. Itsetunto kaunistaa valtavasti ja hyvä olo säteilee. Olet liian epävarma.
Jos rapenee kovin rapeaksi, suihkuttele sumutepullolla, niin oitis nihkeytyy ja notkistuu.
Vierailija kirjoitti:
Näytä paremmalta. Tee jotain. Ja ensimmäiseksi lopeta itkeminen täällä ikärasistisella White trash -foorumilla.
Tyly kommentti, mutta voi viimeinen neuvo oli helmi. Missään muualla ei olla niin epärealistisia ja julmia ’vaatimuksista’ kuin av:lla ...
Usein hyvä kasvovoide piristää kasvojen ilmettä, jos näyttää kalpealta elottomalta. Hetken kuluttua on kuin uudestisyntynyt.
Murenee plus rapistuu on yhtä kuin rapenee :D
AP
Ei ole pinnallista jos tuntuu että peilistä katsoo joku tuntematon ja väsähtänyt. Mutta onneksi on kaikenlaisia tehohoitoja!
Ota muutaman syvän kuorinnan sarja, sellasia joissa todella iho kuoriutuu. Ja langoilla saa just sellasen minimaalisen kohotuksen että itse huomaa eron mutta muut eivät niinkään, eli ei näytä pullistelta vaan hyvin nukkuneelta.
Esim. Gorgeously Aging Youtubessa on hyvä ja asiantunteva.
Itsevarmuus on tärkein asia, jos haluaa tuntea itsensä kauniiksi.
Olen 42v ja koen olevani parhaimmillani nyt. Itsetunto on kohillaan. Elämässä menee hyvin.
Joo sama täällä. Enkä oikein jaksa pukeutua nätisti tms. eli vähän oma vika. Joten täytyy vaan keskittyä muihin asioihin. On siis hyvä olla muitakin asioita kuin ulkonäkö. N42 myös.
Vierailija kirjoitti:
Paras vaan myöntää, että ulkonäkö rapistuu, eikä sitä voi kuin hidastaa. Voihan sitä toivoa olevansa kaunis/komea, mutta ei se tosiasioita muuksi muuta. Ehkä siihen tottuu tai sitten ei. Vanheneminen on perseestä.
Voi silti korjata kohtia jotka ärsyttävät. Jos vaikka hampaat on vinossa, ne voi suoristaa.
Miten kehittää itsetuntoa ja itsevarmuutta paremmaksi?
Hyväksy se että näytät petolinnun peräreiältä äläkä valita. Turhaan rääkkäät kampaajia että ne saisivat petolinnusta jotain.
Sinulla on kuitenkin mies joka toivottavasti tukenasi ja osoittaen teoillaan, että välittää. Itse olen mies; en ole katkera mutta olisin enemmän kuin iloinen, jos pääsisin joskus kokemaan parisuhteen. En siksi, että olisin tyytymätön sinkkuelämääni. Olen päässyt sen murehtimesesta eteenpäin. Tiedostan että niin parisuhteessa kuin sinkkuudessa on omat hyvät kuin huonot puolensa. Mutta jos eläisn parisuhteessa niin totta kai haluaisin tuntea ja kokea, että se olisi parempaa kuin eloni sinkkuna. Ellei näin käy, niin jatkan sinkkuna, niinkuin tähänkin asti. Yksin. Toivottavasti en koskaan yksinäisenä. Tämä tuskin lohdutti mutta tulipahan sanottua.
Onko sinulla muut asiat elämässä hyvin, ap? Jos elämä on hyvää ja on onnellinen, niin se näkyy myös ulospäin. Tai ainakaan ei murehdi turhia peilikuvaansa.