Olen 42v nainen. Itsetunto oman ulkonäön suhteen rapenee, miten saan sen takaisin?
Olen ihan normaalipainoinen ja käyn säännöllisesti kampaajalla ja ostan vaatteita ym. Silti tämä vanheneminen jotenkin ahdistaa ja peilikuva ärsyttää. Eikä kukaan enää kehu. Ei edes mieheni, paitsi takalistoani joskus. Sitten kun mies ei kehu niin tuntuu, että en kai mä sitten kaunis ole kun ei sitä koskaan mainitse.
Tiedän, että tämä on tyhmää ja pinnallista ja että mulla on pienet murheet. Mutta miten sais oman olon paremmaksi omasta ulkonäöstä??
Kommentit (30)
Pitää vaan hyväksyä naaman rupsahtaminen ja yrittää pitää kroppa kunnossa ja elää terveellisesti. Miesten huomiosta tai huomioimatta jättämisestä ei pidä välittää. Lue kirjoja, käy kahvilassa, nauti luonnosta. Vietä aikaa lasten kanssa. Syö hyvää ruokaa. Vaikka mieli olisi apeakin. N1978
Millaiset tissit on, onko seksiä, perse ilmeisesti on kunnossa, annatko myös anaalia?
Jos vastasit kaikkeen kyllä, ei ole ongelmia ja huolta.
Sellainen mies on ikävä kumppani joka ei osaa kohteliaisuuksia sanoa. Harmi.
Mä olen sua vähän vanhempi ja mua auttaa juurikin meikki, kampaaja, kosmetologi, naiselliseen pukeutumiseen panostaminen (alusvaatteita myöten)
Jos oma miehesi ei tajua sinua immarrella, lähde kesällä viettämään aikaa yökerhoihin tms oikein laittautuneena. Saat varmasti mukavaa juttuseuraa herrasmiehistä ja sellainen voi kannatella taas pitkän aikaa.
Panosta itseesi! Vielä ei kannattaisi nelikymppisenä antaa periksi kun oikeasti olet vasta 20-30 v päästä oikeasti ”ryppyinen”.
Nuorempaa ei kannata yrittää jäljitellä, ole ylpeästi ikäisesi. Varmasti olet upea!
Toimintapainotteinen kesäsuhde salarakkaan kanssa joka kehuu sinua maasta taivaisiin?
t. kesäsuhdemies
Olen ruma mies ja en ole koskaan saanut kehuja mistään. En ulkonäöstä tai mistään.
Pari kertaa viikossa salille ja fillarointia, ei se nyt ihmeitä vaadi että pysyy kunnossa.
42 ei ole vanha siihen hommaan.
Mä oon 50 ja taistelen ikää vastaan" urheilemalla ja syömällä lähinnä vain kasviksia. Tämä ei ole oikeasti edes mitään taistelua mulle, koska pidän urheilusta ja kasviksista :-D. Urheilusta tulee sisältöä elämään eikä edes jaksa miettiä omaa ulkonäköään koko ajan,
Mutta siis, liikunnalla ja ruokavaliolla on sitä isompi merkitys, mitä vanhempi on. Oikeilla elintavoilla voi näyttää jopa 10 v ikäistään nuoremmalta, jos se nyt ylipäänsä on sellainen asia, jota haluaa tavoitella. Kaikki eivät halua ja sekin on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Se tän varmaan aiheuttaa, että on ollut hankaluuksia työssä ja parisuhteessa. Väsymisestä romahdin reilu vuosi sitten ja niitä jälkiä korjaan edelleen. Mieskin varmasti on vähän väsynyt eikä aina jaksa mua ajatella
Ap
Sitten vaan etusijalle me, myself and I. Minäkin näin koronavuoden aikana olen hetkittäin tuntenut oleväni kulahtanut, mutta ei ihme, kun tuli koronakiloja, hiukset aina ponnarilla ja naama meikitön. Kaksikymppisen näköistä minusta ei enää saa, mutta kun otin itseäni niskasta ja aloin taas treenaamaan oikeasti, hoidan ihoa, laitan hiuksia ja meikkiä useamman kerran viikossa ja teen asioita, jotka minua kiinnostavat sekä heitin vanhoja riepuja pois kaapista ja hankin pari todella hyvää ostosta, niin olemuskin miellyttää enemmän. Lisäksi on enemmän energiaa parisuhteelle ja perheelle. Ehkä jonkun mielestä pinnallista, mutta voi voi, minä voin hyvin, eikä siitä muut kärsi.
Kun voit itse hyvin, niin se myös näkyy ja tuntuu. Ja ehkä jos asetat itsesi etusijalle se heijastuu myös parisuhteeseen, joko niin, että energiasi auttaa sitä ja mieskin katsoo sinua toisella silmällä tai huomaat, että tämä parisuhde ei ole se, missä haluat loppuelämäsi olla ja teet muutoksen positiivisempaan suuntaan.
Voitko työongelmille mitään? Jos oikeasti et voi, niin älä ainakan murehdi etukäteen turhaan. Ja jos jotain ikävää tapahtuu käsittelet asian sitten ajallaan. Joskus asiat ratkeavat myös itsestään, näin on käynyt minulle useamman kerran kun työasiat ovat painaneet. Tosin jos kyse on loppuunpalamisesta, niin täytyy vetää jarrua heti ja vetää rajat. Sitä ei tee kukaan puolestasi eikä maailma kaadu, jos et tee viiden ihmisen töitä.
Tsemppiä!
Jo on ihme havainto että olisi jotain muutakin kuin ulkonäkö. Täytyy ihmetellä tuota pursuavaa älykkyyttä.