Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ilmaista tai edullista voisi tehdä 12v lapsen kanssa kesällä?

Vierailija
27.05.2021 |

Auto kyllä käytössä mutta melko pieni budjetti muuten.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asutte ?

Vierailija
2/30 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme itäisessä Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paikkakunnasta ja siitä, mistä olette molemmat kiinnostuneet. Retkiä naapurikuntien nähtävyyksiä katsomaan, tapahtumiin, museoihin. Telttaretki? Jokin sopivan pituinen vaellusreitti?

Vierailija
4/30 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi yhteinen harrastus: valokuvaus, lintujen opiskelu, kasvien tunnistaminen, hyönteisten tunnistaminen? Kirja mukaan luontoon.

Vierailija
5/30 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää kotkaan maauimalaan! Se on aivan ihana paikka, pääsylippu ei ole montaa euroa, edes omia sampoita ei tarvi ottaa mukaan!

Vierailija
6/30 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkeily. Jos ei varaa ostaa telttaa niin saisko jostain lainaan? Kalastus, uinti, frisbeegolfaaminen. Edellyttäen tietysti että tällaiset paikat jossain lähistöllä

Vierailija
7/30 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenrannan linnoitus ?

Saimaan kanava

Salpalinnan hovi

Salpalinja

Saimaarium

Hiekkalinna

Vierailija
8/30 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uiminen, retkeily, pyöräily.

Vierailija
9/30 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiluontokohteet ja nähtävyydet.

Vierailija
10/30 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retki Kolille. Eihän siellä tarvitse muuta tehdä kuin ihailla maisemia.

Vierailija
11/30 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily

Retkeily

Suunnistus

Sarjamaraton (jos sataa tms)

Lautapelit

Ottakaa tavaksi että pakkaatte iltapalan (esim. leivät ja teetä termariin) ja menette meren/järvenrantaan tai kalliolle syömään..Tai jos sataa tms niin ajatte johonkin nättiin paikkaan ja syötte autossa.

Vierailija
12/30 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerätkää molemmat muutama ämpärillinen mustikkaa ja myykää ne torissa. Tienatuilla rahoilla hemmottelua molemmille.

Vierailija
13/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii kysyä lapselta mistä hän pitää.

Itse 12-vuotiaana en missään tapauksessa olisi tahtonut mihinkään eläintarhaan (luonnossa kun olin ollut tarpeeksi) mutta nyt keski-ikäisenä tekisi mieli lähteä katsoon Juuso ja Aina - karhuja Kuusamoon. :D

En lähde jollei joku lapsosta lainaa.

Särkänniemi? Josko lapsi pitäisi hupipuistosista, jokin Serena vesipuisto olemassa myös, tiedä sitten miten ovat auki koska korona, jos järkeä olisi, pitäisivät kiinni.

Niitä paljon ulkopelejä joista lapset saattaisi pitää, petankki, pesäpallo jne. joita voisi harrastaa?

Vierailija
14/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerätkää molemmat muutama ämpärillinen mustikkaa ja myykää ne torissa. Tienatuilla rahoilla hemmottelua molemmille.

Mitä hemmottelua?

Vierailija
15/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkeily on ilmaista, Suomessa on tosi hienoja paikkoja ja reittejä. On lintutorneja, on muinaishautoja, on pitkospuita, on hienoja maisemia ja luonnonmuodostelmia, kaikkea mahdollista. Eväät vaan mukaan, niin jaksaa lapsikin kävellä.

Vierailija
16/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geokätköily on tosi kivaa yhdessä tekemistä! Tuon ikäinen innostuu varmasti.

Vierailija
17/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu niin paikkakunnasta ja siitä, mistä olette molemmat kiinnostuneet. Retkiä naapurikuntien nähtävyyksiä katsomaan, tapahtumiin, museoihin. Telttaretki? Jokin sopivan pituinen vaellusreitti?

Itse ollaan kävelty lastenkanssa tuota susitaivalta pätkissä. Välillä aika vaikeaa kun maastoa mutta jos ei ole kiire...

Ja telttailu ollaan myös, vaikka itse pelkään öisin eläimiä metsässä. Mutta kun lapset tietää että äiti nyt pälkää kaikkea (olen aina nukkunut parhaiten telttaillessa silloin kun ukkostaa, niin en kuule oravia tai muita luonnon mekastajia 🙂), lapset oppii kaikkea luonnosta ja nuotion sytyttämistä ja muuta.

Uimme paljon lastenkanssa, järvillä.

Myös "kalastetaan" heidän kanssa.

Ollaan myös asuntovaunuiltu, mutta viimekesänä ei lähdetty mihinkään leirintäalueille mutta jos tänäkesänä, korona vähenee niin tuokin kivaa lasten kanssa.

Pyöräretket on vielä lasten mieleen meillä mutta tuossa vaikeuttaa kun meidän koirat ei osaa kulkea pyörän vierellä kaikki nämä muut Kesä toiminnat onnistuu niin että koirat on mukana.

Täällä sopii meidän lapsille, sopiiko nämä teidän kesään...

N40

Vierailija
18/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantsii kysyä lapselta mistä hän pitää.

Itse 12-vuotiaana en missään tapauksessa olisi tahtonut mihinkään eläintarhaan (luonnossa kun olin ollut tarpeeksi) mutta nyt keski-ikäisenä tekisi mieli lähteä katsoon Juuso ja Aina - karhuja Kuusamoon. :D

En lähde jollei joku lapsosta lainaa.

Särkänniemi? Josko lapsi pitäisi hupipuistosista, jokin Serena vesipuisto olemassa myös, tiedä sitten miten ovat auki koska korona, jos järkeä olisi, pitäisivät kiinni.

Niitä paljon ulkopelejä joista lapset saattaisi pitää, petankki, pesäpallo jne. joita voisi harrastaa?

Jos meillä kysyy lapsilta aina vastaus : ei kiinnosta lähteä mihinkään ollaan kotona mutta kun lähdetään ja vaikka lähtisivät mukaan vähän huonolla asenteella kyllä se hymy sieltä tulee ja kun tullaan kotiin takaisin niin kyllä se lähes poikkeuksetta lapset on onnellisia että lähtivät mukaan...

No lisäys vielä, käydään myös poimimassa yhdessä osan, lakkaa, sieniä ja syksyksymmällä mustikat ja puolukat ja syksy sienet. Vaikka lapsilla marjat menee pää osin suuhun mutta hyvää säilömistä sekin🙂.

N40

Vierailija
19/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ollaan kävelty lastenkanssa tuota susitaivalta pätkissä. Välillä aika vaikeaa kun maastoa mutta jos ei ole kiire...

Ja telttailu ollaan myös, vaikka itse pelkään öisin eläimiä metsässä. Mutta kun lapset tietää että äiti nyt pälkää kaikkea (olen aina nukkunut parhaiten telttaillessa silloin kun ukkostaa, niin en kuule oravia tai muita luonnon mekastajia 🙂), lapset oppii kaikkea luonnosta ja nuotion sytyttämistä ja muuta.

Uimme paljon lastenkanssa, järvillä.

Myös "kalastetaan" heidän kanssa.

Ollaan myös asuntovaunuiltu, mutta viimekesänä ei lähdetty mihinkään leirintäalueille mutta jos tänäkesänä, korona vähenee niin tuokin kivaa lasten kanssa.

Pyöräretket on vielä lasten mieleen meillä mutta tuossa vaikeuttaa kun meidän koirat ei osaa kulkea pyörän vierellä kaikki nämä muut Kesä toiminnat onnistuu niin että koirat on mukana.

Täällä sopii meidän lapsille, sopiiko nämä teidän kesään...

N40[/

Susitaipaleella on paljon myös paikkoja, joiden lähelle pääsee autolla, kävelymatka jää lyhyeksi. Autiotupiakin on useampia. Me itse ollaan käyty monta kertaa ja joskus yövyttykin Kaunisjärven laavulla.

Vierailija
20/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa museokortit. Hintaa toki tulee kertaostoksena (68€ kappale), mutta sillä pääsee koko vuoden vaikka mihin, jopa Heurekaan.