Uskokaa nyt, että KORONAROKOTE TOIMII ja on hyödyllinen.
Rokotettuja sairastuu ja erityisesti kuolee paljon vähemmän kuin influenssassa.
Influenssarokotettakin otetaan, vaikka se ei aina estä tartuntaa. Lääkäri sanoi mulle että influenssarokote voi lyhentää influenssakuumeen kahdesta viikosta yhteen viikkoon. Toipuminen on nopeampaa.
Sukulainen oli influenssan takia sairaalassa ja selvisi, mutta pitkä vuodelepo ja ankara tauti vaati veronsa ja hän jäi laitoshoitoon loppuelämäksi. Ilman rokotusta olisi todennäköisesti kuollut.
Kommentit (74)
Huomaa, ettei ihmiset oo yhtään selvittäneet asioita. Tää rokote ei todellakaan ole kehitetty vuodessa vaan n. 20 vuodessa, kun SARS JA MERS kiersi maapallolla. Koronaviruksia nekin. Kyllä mä luotan rokotteeseen, jota on tätä virustyyppiä vastaan kehitetty kaksi vuosikymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typpi kirjoitti:
Nyt on kyl sellaiset white trash -kokoontumisajot, että oksat pois. Veikkaan, että taidatte olla aikamoisia onnistujia elämässä?
Jep. Mun ystävä väitteli tohtoriksi lasten rokotteista ja tehnyt pitkän uran asian parissa. Suosittelee koronarokotetta jokaiselle joka voi sen ottaa (ei allergiaa yms).
Samoin tunnen useita lääkäreitä ja sairaanhoitajia, kukaan ei kieltäydy rokotteesta. Erään lääkärin vaimo raskaana, hänkin otti rokotteen.
Mutta kyllä, AaVeellä tiedetään paremmin 🙄.
Teitä selvästi harmittaa kovasti, kun ihmisillä on vielä joitain vapauksia, esim. ei ole rokotepakkoa.
Get over it.Tuo ei ollut minun teksti jota lainasit, mutta näinhän tuo asia on. Itsekin olen terveydenhoitoalalla.
Minua ei harmita yhtään, että joku ei ota rokotetta, vaan lähinnä ihmetyttää.
Koronavirus tulee kiertämään maapalloa niin kauan kuin sille löytyy maaperää eli ihmisiä jotka ei ole sairastaneet koronaa tai ottaneet rokotetta. Itse hankin mieluummin immuniteetin rokotuksella kuin sairastamalla. Sain itseasiassa molemmat rokotteet jo vuoden alussa.
Koska minkään rokotteen suojateho ei ole 100%, niin minulla on hyvin pieni mahdollisuus saada siltikin koronatauti, mutta vakavaa tautimuotoa tuskin saan.
Minäkään en ole se jota lainasit, mutta en ota mitään rokotetta, jota ei ole tutkittu normaalin protokollan mukaan. Ihmisillä on vastustuskykyä ilman rokotteitakin, tätä faktaa nyt yritetään nyt peittää kaikin voimin.
En ole koskaan sairastanut edes influenssaa, enkä siihenkään ole ottanut rokotetta. Tämä tauti on vaarallinen lähinnä ylipainoisille ja vanhemmille ihmisille, en kuulu kumpaankaan ryhmään.Jos se olisi minuun tarttuakseen, se olisi sen tehnyt jo. Voihan olla, että puolustuskykyni on niin hyvä, etten edes tarvitse rokotetta? Onko sellainen käynyt mielessä?
No ei ole käynyt mielessä.
Aika naiivia uskoa, että juuri itsellä on niin supervastustuskyky virustaudeille, että edes korona ei voisi iskeä.
Itse olen perusterve, normaalipainoinen, urheilua aktiivisesti harrastava, tosin jo yli 50v., mutta en hetkeäkään kuvittele etteikö otollisissa olosuhteissa korona voisi minuunkin tarttua.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, ettei ihmiset oo yhtään selvittäneet asioita. Tää rokote ei todellakaan ole kehitetty vuodessa vaan n. 20 vuodessa, kun SARS JA MERS kiersi maapallolla. Koronaviruksia nekin. Kyllä mä luotan rokotteeseen, jota on tätä virustyyppiä vastaan kehitetty kaksi vuosikymmentä.
Ihan samalla tavalla ei tätä rokotetta ole tehty. Tämän nykyisen tyyppistä rna-rokotetta ei ole testattu lainkaan pitkällä aikavälillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typpi kirjoitti:
Nyt on kyl sellaiset white trash -kokoontumisajot, että oksat pois. Veikkaan, että taidatte olla aikamoisia onnistujia elämässä?
Jep. Mun ystävä väitteli tohtoriksi lasten rokotteista ja tehnyt pitkän uran asian parissa. Suosittelee koronarokotetta jokaiselle joka voi sen ottaa (ei allergiaa yms).
Samoin tunnen useita lääkäreitä ja sairaanhoitajia, kukaan ei kieltäydy rokotteesta. Erään lääkärin vaimo raskaana, hänkin otti rokotteen.
Mutta kyllä, AaVeellä tiedetään paremmin 🙄.
Teitä selvästi harmittaa kovasti, kun ihmisillä on vielä joitain vapauksia, esim. ei ole rokotepakkoa.
Get over it.Tuo ei ollut minun teksti jota lainasit, mutta näinhän tuo asia on. Itsekin olen terveydenhoitoalalla.
Minua ei harmita yhtään, että joku ei ota rokotetta, vaan lähinnä ihmetyttää.
Koronavirus tulee kiertämään maapalloa niin kauan kuin sille löytyy maaperää eli ihmisiä jotka ei ole sairastaneet koronaa tai ottaneet rokotetta. Itse hankin mieluummin immuniteetin rokotuksella kuin sairastamalla. Sain itseasiassa molemmat rokotteet jo vuoden alussa.
Koska minkään rokotteen suojateho ei ole 100%, niin minulla on hyvin pieni mahdollisuus saada siltikin koronatauti, mutta vakavaa tautimuotoa tuskin saan.
Minäkään en ole se jota lainasit, mutta en ota mitään rokotetta, jota ei ole tutkittu normaalin protokollan mukaan. Ihmisillä on vastustuskykyä ilman rokotteitakin, tätä faktaa nyt yritetään nyt peittää kaikin voimin.
En ole koskaan sairastanut edes influenssaa, enkä siihenkään ole ottanut rokotetta. Tämä tauti on vaarallinen lähinnä ylipainoisille ja vanhemmille ihmisille, en kuulu kumpaankaan ryhmään.Jos se olisi minuun tarttuakseen, se olisi sen tehnyt jo. Voihan olla, että puolustuskykyni on niin hyvä, etten edes tarvitse rokotetta? Onko sellainen käynyt mielessä?
No ei ole käynyt mielessä.
Aika naiivia uskoa, että juuri itsellä on niin supervastustuskyky virustaudeille, että edes korona ei voisi iskeä.
Itse olen perusterve, normaalipainoinen, urheilua aktiivisesti harrastava, tosin jo yli 50v., mutta en hetkeäkään kuvittele etteikö otollisissa olosuhteissa korona voisi minuunkin tarttua.
No, flunssaakaan ei ole ollut 20 vuoteen, joten en vie muilta innokkailta mahdollisuutta rokotteeseen. Naivia on se, ettei ajattele mahdollisia terveysvaikutuksia, joista ei ole mitään pitkän aikavälin kokemuksia.
Ei se rokote briteissäkään ole tartuntojen lisääntymistä estänyt.
Suomessa jo 2,5 miljoonaa rokotteen tutkijaa enkä ole kuullut että olisi kenenkään terveyttä parantanut, vain reklamaatiota pukkaa. Lisäksi, mikäli rokotettu joutuu nyt pelkäämään joka toista vastaantulijaa eli rokottamattomia niin onko se hyvää mainosta. Miltä piikki suojaa ellei rokottamattomilta?
Englantia osaavat, googlatkaa netistä Science-lehti ja tutkijanimet Rudolf Jaenisch ja Richard Young.
He ovat tutkijoita MIT:sta ja Harvardista, jotka kuuluvat maailman arvostetuimpiin yliopistoihin. Heidän Science-lehdessä raportoidut tutkimuksensa osoittavat, että koronarokotteessa oleva viruksen geeniperimää sisältävä mRNA voi siirtyä pysyväksi osaksi ihmisen DNA:ta.
Mikäli näin käy, solut alkavat tuottaa jatkuvasti koronaviruksen piikkiproteiinia ja sen vasta-aineita. Tämä johtaa siihen, että vastustuskyky koronaviruksille ja mahdollisesti muillekin taudinaiheuttajille heikkenee. Muitakin seurauksia saattaa olla.
Nämä alle vuodessa kehitetyt koronarokoteaineet ovat kokeellisia aineita jotka toimivat geenitekniikalla. Ne eivät ole samanlaisia kuin vanhat, hyvin tunnetut ja tutkitut tuhkarokko- ym. rokotteet, joissa elimistöön ruiskutetaan toimintakyvyttömäksi tehtyä virusta, joka herättää immuunijärjestelmän tuottamaan vasta-aineita. Geenitekniikkaan perustuvien mRNA-rokotteiden tarkoitus on saada elimistö tuottamaan ensin itse elävää koronaviruksen ns. piikkiproteiinia ja sen jälkeen sille vasta-aineita. Rokotteita kehittävät lääkeyhtiöiden tutkijat väittävät, ettei viruksen geeniperimä voisi päästä kosketuksiin ihmisen DNA:n kanssa eikä muuttua pysyväksi osaksi sitä, mutta MIT:ssa ja Harvardissa tehdyt kokeelliset tutkimukset ovat osoittaneet että voi. Kokeissa on käytetty soluviljelmiä ja koronapotilaiden kudosnäytteistä ja ruumiinavauksista saatuja soluja.
Ilmiötä esiintyy jo nyt luonnostaan itse koronaviruksen kohdalla. Rokotteen kohdalla viruksen geenien integroitumista ihmisen DNA:han tulee tutkijoiden mukaan todennäköisesti tapahtumaan vielä useammin kuin luonnollisen koronaviruksen kohdalla siksi, että rokotteen lähettäjä-RNA , (siis aine jossa on viruksen geneettistä koodia) on kehitetty laboratoriossa vahvemmaksi ja pitempään soluissa pysyväksi kuin luonnollisen koronaviruksen RNA, joka hajoaa nopeasti.
Jos ja kun koronarokotteen saaneiden solut alkavat itse jatkuvasti tuottaa koronan piikkiproteiinia ja elimistö kehittää siihen vasta-aineita, prosessi on vaiheittainen ja jatkuu solujen jakautuessa ihmisen elimistössä. Vuosien mittaan siis kasvaa niiden solujen määrä, joissa on pysyvä geenimuutos.
On ainakin teoreettisesti mahdollista, että rokotteen aiheuttama geenimuunnos ehtisi solujen jakautuessa myös sukusoluihin, jolloin muuntunut perimä siirtyisi jälkipolvillekin.
Rokotteiden ottamisessa kannattaisi harkita itse kunkin omalla kohdallaan hyötyjen ja mahdollisten riskien suhdetta, ja noudattaa varovaisuusperiaatetta. Pikavauhtia kyhättyjen kokeellisten rokotteiden suositteleminen koko väestölle on mielestäni vastuutonta.
"Tää rokote ei todellakaan ole kehitetty vuodessa vaan n. 20 vuodessa, kun SARS JA MERS kiersi maapallolla."
TÄHÄN kommentti. SARS- ja MERS- virusten rokotekehittelyt tyssäsivät aikoinaan mm. siihen, että lähettäjä-RNA:ta ei saatu kestämään soluissa riittävän pitkään, jotta se ehtisi tehdä tehtävänsä, ohjelmoida solun tuottamaan viruksen piikkiproteiinia. Nyt kehitetty koronarokote ei enää ole tässä suhteessa puutteellinen, vaan sen mRNA kestää pitempään. Juuri tässä piileekin riski siitä, että viipyessään solussa viruksen geeniperimä pääsee integroitumaan solutumassa olevaan ihmisen DNA:han.
Vierailija kirjoitti:
Englantia osaavat, googlatkaa netistä Science-lehti ja tutkijanimet Rudolf Jaenisch ja Richard Young.
He ovat tutkijoita MIT:sta ja Harvardista, jotka kuuluvat maailman arvostetuimpiin yliopistoihin. Heidän Science-lehdessä raportoidut tutkimuksensa osoittavat, että koronarokotteessa oleva viruksen geeniperimää sisältävä mRNA voi siirtyä pysyväksi osaksi ihmisen DNA:ta.
Jaat väärää tietoa joko tarkoituksella tai ymmärtämättömyyttäsi. Kumpikaan ei ole puhunut että rokote muuttaisi mitään geeniperimää vaan esittäneet teorian että virus voisi muuttaa sitä.
Alla olevassa Reutersin jutussa Jaenisch sanoo sanasta sanaan seuraavaa: "There is no evidence that vaccine RNA could integrate and we believe that this is highly unlikely".
https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/new-antibod…
Kyllä Trumpin ehdottomana kloriittia suoneen on paljon parempi kuin rokotteet. Etenkin rokoteskeptikoille.
Vierailija kirjoitti:
Ööö,,, kukahan tässä ei ole tutkinut asioita.
THL;
” Onko mRNA-rokotteita käytetty aiemmin?
Ei ole. RNA:han perustuvia rokotteita on kehitetty 1990-luvulta lähtien ja erityisesti ebolaepidemioiden siivittämänä. mRNA-rokotetta on tätä ennen tutkittu ja kehitetty vesikauhua eli rabiesta vastaan.”
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…
Eri
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa vaan piikki.. kyllä se ”vaikutus” teidän elämässä taatusti tulee näkymään.
Vuodessa EI kehitetä mitään rokotetta ilman kunnollisia tutkimusta. Rokote vuodessa?! Ja jengi uskoo tähän.. Jeesus..
Koita edes ottaa asioistaa selvaa. Ei mitaan rokotetta ole kehitetty vuodessa, sen parissa on tyoskennelty pitkaan. Sina olet vasta nyt herannyt siita kuulemaan uutisia.
Tietenkin koronarokotteen kehittely pohjaa joiltakin osin aiempien koronavirusten, mm. SARS-virusten parissa tehdylle työlle. Näiden rokotteiden kehittämisessä oli kuitenkin ongelmia, joiden vuoksi rokotteet eivät valmistuneet odotetusti. Nyt on ollut kiire, joten on päätetty ottaa vähän "rennommin" joidenkin kehitysvaiheiden suhteen ja, ilmeisesti myös luottaa hyvään onneen.
Koronarokotetta ei todellakaan ole kehitetty ja testattu normaalin kaavan mukaan. Siksi sen lanseeraminen koko väestölle, vieläpä kaikkein haavoittuvimmille ryhmille kuten lapsille ja odottaville äideille, on vastuutonta. Valtavalla kiireellä ja sosiaalisella paineella... rokotuksen ottamisesta on tullut suorastaan kansalaisvelvollisuus. Vaikka se ei tosiaankaan sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö,,, kukahan tässä ei ole tutkinut asioita.
THL;
” Onko mRNA-rokotteita käytetty aiemmin?Ei ole. RNA:han perustuvia rokotteita on kehitetty 1990-luvulta lähtien ja erityisesti ebolaepidemioiden siivittämänä. mRNA-rokotetta on tätä ennen tutkittu ja kehitetty vesikauhua eli rabiesta vastaan.”
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…
Eri
Pikemminkin pitäisi sanoa, että teknologiaa millä perintöaines saatetaan solujen sisään ilman viraalista kantajaa on kehitetty pitkään. Rokote on tälle teknologialle vain yksi sovellus.
Täälläpä tuntuu olevan kansanedustaja Q-Anus Törähtelijän kannattajien kesäpäivät. Sen verran on tiedevastaisuutta ja mutu-tuntumaa havaittavissa.
Pelkurit, koko lähipiirini on nyt rokotegttu ja näin sitä porskutetaan. Hyvä rokote on.
Onko terijoki2 hallituksen pissikset ottaneet rokotteen ja jos eivät niin miksiköhän??
Kavin lontsoossa. Kiertelin paikkoja, nuolin kulmia, toniskelin vakijoukossa.
Kavin testeissa. Ei mitaan. Vaikka olo oli sairas ja keuhkoja kivisti. Negatiivisen tuloksen saatuani olo koheni hetkessa.
Kun jokin on liian hyva ollakseen totta. Tai kun sinulle luvataan palkkio heti. Voit olla varma, etta maksu seuraa jalkijunassa.
Rokote toimii, uskon sen. Se toimii sen hetken. Sitten tulee maksun paikka. Ja se tulee kalliiksi.
Israelissa lahti luvut nousuun, briteissa myos. Siina johtotahdet.
Vierailija kirjoitti:
Onko terijoki2 hallituksen pissikset ottaneet rokotteen ja jos eivät niin miksiköhän??
Ovat.
En ole koskaan sairastanut edes influenssaa, enkä siihenkään ole ottanut rokotetta. Tämä tauti on vaarallinen lähinnä ylipainoisille ja vanhemmille ihmisille, en kuulu kumpaankaan ryhmään.
Jos se olisi minuun tarttuakseen, se olisi sen tehnyt jo. Voihan olla, että puolustuskykyni on niin hyvä, etten edes tarvitse rokotetta? Onko sellainen käynyt mielessä?