Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuisitko mieluummin pääkaupunkiseudulla vai maaseudulla?

Vierailija
27.05.2021 |

Perustelusi? Kummassa mielestäsi lapsilla on paremmat oltavat?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä vielä Helsingissä, mutta kaupungin ”kehitys” on saanut miettimään muuttoa esim. Hämeenlinnaan, Lahteen tai Porvooseen.

Vierailija
42/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuuden suhteen maalla jossa oma vesi, ravinto.hygienia,lämmönlähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla. Viihdyn hyvin työpaikkojen, palveluiden, harrastusmahdollisuuksien ja kaiken mukavan lähellä. En halua asua vakituisesti missään skutsissa.

Vierailija
44/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kaupungissa (elän yksin ja minulla ei mm. ole autoa) , joten noista vaihtoehdoista pk-seudulla.

Vierailija
45/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla koulumatka todennäköisemmin pitkä. Lapsi on kuljetuksen varassa kouluun, harrastuksiin ja näkemään kavereita. Jollei lapsi liiku ja on vanhempien seurassa paljon johtuen välimatkoista hän saattaa saada passiivisen elämäntyylin.

Itse arvostan sitä, että lapsilla lyhyt koulumatka, kaverit ja harrastukset lähellä, oma työpaikka lähellä kotia. Esim. Jos isompi lapsi on kipeänä tai lapset keskenään kesäloman, niin on helppo poiketa lounaalle kotiin lasten seuraksi kesken työpäivän.

Myös urheiluvarusteita tai vaatteita pitää ostaa toisinaan lapsille jo seuraavaksi koulupäiväksi. Viisi minuuttia autolla shoppailemaan on silloin hyvä juttu.

Itse olen liikunnallisesti aktiivinen kun kuntosali on lähellä. Kaupungissa näin on.

Kadit on aina aina aurattu kaupungissa.

Vierailija
46/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingin keskustassa. Kaksi vanhempaa yksi lapsi, asunnon koko 100m2. Helsingissä lapsellani on rajattomat harrastusmahdollisuudet. Kiinnosti häntä sitten sellonsoitto tai miekkailu, kaikkea löytyy lähietäisyydeltä. Kavereita löytyy paljon, omassa taloyhtiössä n. 20 lasta. Lapsella ensiluokkainen päivähoito. Päiväkoti 600m kotoa, ryhmässä 15 lasta, pätevä varhaiskasvatuksen opettaja + sosionomi + lähäri. Koulumahdollisuudet erinomaiset. Lähikouluun 200m, mahdollisuus valita esim. kielikouluista. Jatko-opintomahdollisuudet erinomaiset, yliopistolle kävelymatka. Lapsen sairastuessa mehiläiseen pääsee vartissa. Ehdottomasti parempi kasvaa Helsingissä kuin maalla.

Jos on miljonääri kuten sinä, voi olla ihan mukavaa asua Helsingissä. Ne jotka joutuvat tyytymään lähiöihin, voivat olla eri mieltä.

Vierailija
47/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin ihanan lapsuuden kaupungissa, H.gin Lehtisaaressa riittää luontoa ja kavereita.

Maaseutu ei tee autuaaksi.

Vierailija
48/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pk-seudulla, Espoossa oma koti.

Vierailija
49/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla. Vähemmän erinäisiä saasteita.

Vierailija
50/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan pääkaupunkiseudulla on itse asiassa vaikeampi nuorten kouluttautua.Maaseudulla riittää seiskalla alkavat keskiarvot lukioon, kun pääkaupunkiseudulla 8,5 on jo vaativaa päästä sisään.

Vierailija
51/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla ei ole mahdollisuuksia opiskella

Ainakin täällä on.

Vierailija
52/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingin keskustassa. Kaksi vanhempaa yksi lapsi, asunnon koko 100m2. Helsingissä lapsellani on rajattomat harrastusmahdollisuudet. Kiinnosti häntä sitten sellonsoitto tai miekkailu, kaikkea löytyy lähietäisyydeltä. Kavereita löytyy paljon, omassa taloyhtiössä n. 20 lasta. Lapsella ensiluokkainen päivähoito. Päiväkoti 600m kotoa, ryhmässä 15 lasta, pätevä varhaiskasvatuksen opettaja + sosionomi + lähäri. Koulumahdollisuudet erinomaiset. Lähikouluun 200m, mahdollisuus valita esim. kielikouluista. Jatko-opintomahdollisuudet erinomaiset, yliopistolle kävelymatka. Lapsen sairastuessa mehiläiseen pääsee vartissa. Ehdottomasti parempi kasvaa Helsingissä kuin maalla.

Jos on miljonääri kuten sinä, voi olla ihan mukavaa asua Helsingissä. Ne jotka joutuvat tyytymään lähiöihin, voivat olla eri mieltä.

Ihan tavallisen virkamiehen elintasoa.

Vierailija
53/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan pääkaupunkiseudulla on itse asiassa vaikeampi nuorten kouluttautua.Maaseudulla riittää seiskalla alkavat keskiarvot lukioon, kun pääkaupunkiseudulla 8,5 on jo vaativaa päästä sisään.

Sitten kannattaa hankkia se keskiarvo. Pk-seudulla on myös erikoislukioita, joihin pelkkä keskiarvo ei riitä vaan on pääsykoe tai muita vaatimuksia. Meillä keskimmäisellä oli keskiarvo 8,6 (huonoin kolmesta lapsesta). Kaikki kolme pyrkivät ja pääsivät kuvataidelukioon. Keskimmäinen pääsi parhailla pisteillä, koska hän loisti pääsykokeessa. 

Vierailija
54/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pk-seudulla, jossa olen asunut viimeiset 33v. Ensimmäiset 20v asuin maaseudulla enkä muistele lämmöllä. Ei ole palveluja, pitkät välimatkat, ei julkista liikennettä ja ennen kaikkea se kyttäys!

Täällä saa olla oma itsensä eikä kukaan pakota elämään tietyn normin mukaan. Aina löytyy vielä kummallisempi kuin minä. Täällä ovat lapset syntyneet ja kasvaneet ja ihan hyviä aikuisia on tullut. Lähikouluna oli koulu, jonne halutaan tulla myös muualta (jos pääsee). 

Ensin asuimme ihan keskustassa, nyt kauempana. Itseasiassa  nyt ympärillä on maaseutu, jopa lehmiä näkyy ikkunasta. Kuitenkin palvelut lähellä ja liikenne toimii.

Vierailija
55/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä 53:a riittää aina keskusteluun? Minun lapseni sai parhaat pisteet...... Sitäkö kysyttiin?

Vierailija
56/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Helsingin paikka on 54 sellainen, jossa näkyy lehmiä pihalla?

Vierailija
57/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan maaseuduksi? 

Vierailija
58/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä 53:a riittää aina keskusteluun? Minun lapseni sai parhaat pisteet...... Sitäkö kysyttiin?

Siis parhaat perheensisäiset pisteet, ei koulun parhaat.

Olen ollut palstalla vuodesta 1998 ja havainnut, että läheskään aina ei vastata siihen mitä kysytään ja välillä juttu lähtee rönsyilemään ihan väärille urille.

Ehkä sinäkin huomaat asian jossain vaiheessa.

Vierailija
59/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt pääkaupunkiseudullakin maaseutua. 

Vierailija
60/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se kuitenkin ole niin, että noin miljoona ihmistä asuu pääkaupunkiseudulla ja muualla suomessa yli 4 miljoonaa.Eiköhän sitä elämää ole siis muallakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi