Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuisitko mieluummin pääkaupunkiseudulla vai maaseudulla?

Vierailija
27.05.2021 |

Perustelusi? Kummassa mielestäsi lapsilla on paremmat oltavat?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noista kahdesta pitäisi valita niin varmaankin pk-seudulla. Enemmän tarvitsemiani palveluita kuin maaseudulla.

Vierailija
2/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vaihtoehdoista maaseutu. Mieluiten joku pikkukaupunki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele tarkemmin maaseutu.

Etäisyys suureen kaupunkiin?

Vierailija
4/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille maaseutu olisi kieltämättä parempi. Saisivat elää ja seikkailla luonnossa. Aina se ei ole mahdollista valitettavasti.

Vierailija
5/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka Sipoon maaseutu. 

Vierailija
6/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi valita mitään välimaastosta?

Vierailija
7/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla, mutta jonkun kaupungin läheisyydessä. Vietin lapsuuteni pienessä kylässä, ja se oli hienoa aikaa. Olen haaveillut paluumuutosta. Työt pitävät kuitenkin vielä kaupungissa.

Vierailija
8/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö pääkaupunkiseutu ole siitä syystä lapsille parempi, että on laajemmat mahdollisuudet valita koulut ja harrastukset?

Vierailija
9/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi välimaasto?

Vierailija
10/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkukaupunki ei ole "maaseutu".

Vierailija
11/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingin keskustassa. Kaksi vanhempaa yksi lapsi, asunnon koko 100m2. Helsingissä lapsellani on rajattomat harrastusmahdollisuudet. Kiinnosti häntä sitten sellonsoitto tai miekkailu, kaikkea löytyy lähietäisyydeltä. Kavereita löytyy paljon, omassa taloyhtiössä n. 20 lasta. Lapsella ensiluokkainen päivähoito. Päiväkoti 600m kotoa, ryhmässä 15 lasta, pätevä varhaiskasvatuksen opettaja + sosionomi + lähäri. Koulumahdollisuudet erinomaiset. Lähikouluun 200m, mahdollisuus valita esim. kielikouluista. Jatko-opintomahdollisuudet erinomaiset, yliopistolle kävelymatka. Lapsen sairastuessa mehiläiseen pääsee vartissa. Ehdottomasti parempi kasvaa Helsingissä kuin maalla.

Vierailija
12/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla. Olen kyllästynyt asumaan liian pienessä asunnossa, jota saa maksaa eläkeikään saakka. Olisi ihanaa, että kotona olisi tilaa niin, että ei aina kompastuisi toisiinsa. Lisäksi tykkäisin isosta pihasta ja rauhallisesta elämäntyylistä. Täällä on aina meteliä ja joka paikkaan saa hulluna jonottaa.

Vierailija
13/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt ja asunut Helsingissä, asunut Espoossa, asunut Vantaalla. Työn takia olen asunut Kajaanissa, Kouvolassa ja Hämeenlinnassa.

Nyt asun maaseutumaisessa Hämeenlinnan naapurikunnassa.

Olen viihtynyt joka paikassa ja lasten on hyvä olla siellä missä aikuistenkin on hyvä olla.

14/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noista pakko valita eikä tarvis työpaikkaa miettiä, niin maalla. Siellä on enemmän tilaa ja oikea metsä lähempänä. Ja olen asunut sekä maalla että pk-seudulla eli kokemus opettanut.

Mieluiten kyllä asuisin jossain keskisuuressa kaupungissa/kunnassa max 50 km isommasta kaupungista/kunnasta.

Vierailija
15/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseutu. Muutin Helsingistä pois jo vuosia sitten, koska siellä ei ollut mulle enää mitään elämänlaatuani parantavaa tarjottavaa. Nyt mulla asiat paljon paremmin, luonnonrauha ja sosiaalinen elämänikin vilkkaampaa kuin Helsingissä.

Vierailija
16/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkukaupunki ei ole "maaseutu".

Väitinkö niin?

Vierailija
17/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla. Enemmän ja monipuolisempia palveluja, toimiva julkinen liikenne suurimmaksi osaksi sekä vapaammat oltavat kuin maaseudulla. Maalla joutuu helposti ihan peruskunnollinenkin ihminen silmätikuksi, jos ei sovi yhteisön tyrkyttämään muottiin. Pk-seudulla isoin miinus on asumisen kalleus. Jos se olisi kohtuuhintaista, niin olisin jo lähtenyt.

Lasten kasvattamiseen en ota kantaa, koska en itse ole hankkimassa lapsia enkä ole siksi miettinyt asiaa siitä näkökulmasta.

18/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudulla. Enemmän ja monipuolisempia palveluja, toimiva julkinen liikenne suurimmaksi osaksi sekä vapaammat oltavat kuin maaseudulla. Maalla joutuu helposti ihan peruskunnollinenkin ihminen silmätikuksi, jos ei sovi yhteisön tyrkyttämään muottiin. Pk-seudulla isoin miinus on asumisen kalleus. Jos se olisi kohtuuhintaista, niin olisin jo lähtenyt.

Lasten kasvattamiseen en ota kantaa, koska en itse ole hankkimassa lapsia enkä ole siksi miettinyt asiaa siitä näkökulmasta.

Jännä miten eri ihmisillä näin eri kokemus. Ite maalla/pienemmässä paikassa saanut vapaammin olla oma itseni ja pk-seudulla pitänyt mahduttautua "cityläinen" massaan.

Vierailija
19/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin lasten kanssa maalla. Olihan siinä puolensa, mutta ei se mikään idylli ole jos sitä kuvittelet. Aika monen lapset oli huostassa, oli huumeongelmia, kauheita perhekohtaloita, työttömyyttä ja köyhyyttä. Kiusaamista oli pienessä kyläkoulussakin. Kyllä tasapainoisia lapsia kasvaa kaupungissakin ja olisi ollut vähän heterogeenisempi ympäristö. Itse en tutustunut kehenkään ja muutin lasten kasvettua kaupunkiin.

Vierailija
20/81 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla ei ole mahdollisuuksia opiskella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi