APUAA! Miten tehdään PDF johon kirjoitetaan CV tietokoneella?
En siis tarvitse CV teko ohjeita, vaan PDF teko ohjeita! Älkää haukkuko! En mene syihin miksi olen näin syrjäytynyt tietokone asioissa, mutta nyt on ongelmia aina työpaikkailmoituksiin vastaamisessa. Milloin minkäkinlaista erilaista CV.tä vaaditaan. Kelalle ei kelpaa kuin se ja se, mutta toisenlainen ei. Toiselle työnantajalle ei kelpaa kuin pdf mutta se mikä kelpasi Kelalle ei kelpaakaan heille. En edes muista niitä nimiä. Word ja joitain muita. Mulla ei ole koneella Wordia. Joku ilmaisversio Word pad ,mutta se ei oikein toimi, eikä nää työhakemuslomakkeet taida hyväksyä sitä. Aina tulee ilmoitus ei kelpaa.
ELi MITEN TEHDÄÄN PDF CV, tietokoneella, jossa ei ole mitätään ohjelmia, ja ostamaan EN RYHDY!
ja kyllä olen käynyt työkkärin työnhakukurssit ja muut, muut tällaista ei siellä kerrottu.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Asenna LaTeX
2. Asenna Emacs
3. Asenna Org-mode
4. Tee CV
5. TallennaJoku gui on helpompi, esim. texstudio tai lyx jos pienempää softaa haluaa.
Muutenkin kaikki tietää että pelkät tekstit kirjoitetaan vi:llä.
Vi on ensimmäinen asia mikä poistetaan koneelta ja EDITOR:ksi säädetään Emacs..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lataa LibreOffice. LibreOffice Writer on ilmainen tekstinkäsittelyohjelma, samantyyppinen kuin MS Word.
no kun just tuota olen käyttänyt mutta se ei kelpaa monille työnantajulle, siihen heidän lomakkeeseen, johon pitäisi liittää CV!!
WORDIA mulla ei ole, en ole maksanut sitä maksuversiota ENKÄ AIO MAKSAA!!!!!!!
ilmaisversio on, muttei nuo tulostustoiminnot toimi siinä KOSKA EN OLE MAKSANUT.
Eli ei toimi. Kirjastooon en pääse.
Tallenna sillä librelläsi se tiedosto pdf:nä. Ongelma ratkaistu. (export as... pdf)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lataa LibreOffice. LibreOffice Writer on ilmainen tekstinkäsittelyohjelma, samantyyppinen kuin MS Word.
no kun just tuota olen käyttänyt mutta se ei kelpaa monille työnantajulle, siihen heidän lomakkeeseen, johon pitäisi liittää CV!!
ilmaisversio on, muttei nuo tulostustoiminnot toimi siinä KOSKA EN OLE MAKSANUT.
Sitten se on voi voi.
Mene sinne aiemmin ehdotettuun navettaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LibreOffice Writerissa valitse File->Export as PDF
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta, minkä ikäinen olet?
Tiedän joitain kolmekymppisiäkin, jotka eivät tiedä miten tekstitiedoston saa lähetettyä sähköpostilla..
Vierailija kirjoitti:
1. Asenna LaTeX
2. Asenna Emacs
3. Asenna Org-mode
4. Tee CV
5. Tallenna
Miltä tuntuu olla ihminen, joka vastaa toisen avunpyyntöön selvästi sopimattoman ohjeen ihan vain päteäkseen?
Työkkärit tuputtaa jatkuvalla syötöllä erilaisia työnhakuvalmennuskursseja, siellä muun muassa opetellaan cv:n tekoa ihan kädestä pitäen. Eikö näistä kursseista ole kantautunut tietoa sinulle? Käytätkö ylipäänsä nettiä juuri ollenkaan?
ikääni on kysytty. noin 50. Ja käynyt KAIKKI atk-kurssit koulusta, lukioista, asti. Ei ole jäänyt päähän koska tällaista ei ole opetettu koskaan. Arvosana oli 9. Hyvähän se on teinien huudella kun teille on koulussa kaikki nykymaailman tietokoneasiat opetettu koulussa, ja annettu ilmaiset läppäritkin . Ei vanhemmille ole.
ap
tässä yksi ohjelma, joka löytyi haulla "CV creator"
Vierailija kirjoitti:
Työkkärit tuputtaa jatkuvalla syötöllä erilaisia työnhakuvalmennuskursseja, siellä muun muassa opetellaan cv:n tekoa ihan kädestä pitäen. Eikö näistä kursseista ole kantautunut tietoa sinulle? Käytätkö ylipäänsä nettiä juuri ollenkaan?
eivät opettaneet, Kävin kurssit.
Vierailija kirjoitti:
Google docs on ilmainen. Tee siellä cv. Sen voi ladata sieltä sitten myös pdf:nä.
Ja kaikki CV:n tiedot ovat Googlella myynnissä.
Googlaa Europass CV.
On valmis pohja, saa eri kielillä. Et tarvii Wordiä ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eivät opettaneet, Kävin kurssit.
Ok, olet siis trolli Ville viistoista Keravalta.
Kirjoita CV ruutupaperille. Skannaa se.
Tai ota siitä kännykällä kuva, tallenna koneelle ja sen jälkeen tulosta kuva pdf-tiedostona uudeksi tiedostoksi.
Se kirjoitetaan Officessa Libressellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Asenna LaTeX
2. Asenna Emacs
3. Asenna Org-mode
4. Tee CV
5. TallennaMiltä tuntuu olla ihminen, joka vastaa toisen avunpyyntöön selvästi sopimattoman ohjeen ihan vain päteäkseen?
Saa sen emaxillakin tehtyä, siinä missä esim. hammasharjalla saa pestyä helsingin kadut katupölystä keväällä. Helpompiakin välineitä löytyy kuten on ketjusta nähty. Kelpaako ne aloittajalle on sitten toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita CV ruutupaperille. Skannaa se.
Tai ota siitä kännykällä kuva, tallenna koneelle ja sen jälkeen tulosta kuva pdf-tiedostona uudeksi tiedostoksi.
Jos ei osaa pdf-muuntoa, miten osaisi skannatakaan?
Et varmaan pääse myöskään nettiin käyttämään noita selainpohjaisia CV-työkaluja vai mitä? Kuulin nimittäin, että Porvoosta on netti poikki kaikkialle muualle paitsi AV:lle.
Etkös sinä jokin aika sitten ollut ongelmissa kuvuen siirtämisen kanssa? Ainakin kirjoitustyyli on sama. Saitko silloin hommat toimimaan palstan ohjeilla?
Mene hyvä ihminen vielä kerran jollekin perus-atk-kurssille. Esim kansanopistoissa on ilmaisia kursseja.
Tämä!