Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin etätyö loppuu (siis mitä luulette)? Milloin paluu takaisin normaalisti töihin etätyötä tehneillä?

Vierailija
27.05.2021 |

Jostain luin joku aika sitten (en muista mistä eli en voi linkittää) jonkun asiantuntijan arvion että syyskuun alussa olisi kokonaan etätyöt ohi ja palattu normaaliin työhön toimistoille. (Ja kyllä, tiedän että tietyt alat ovat koko ajan olleet töissä työpaikoilla, ei tarvitse tästä huomauttaa).

Mitä luulette onko 1.9. realistinen? Intian virusmuunnos riehuu joillain alueilla pahasti.

Moni varmaan haluaisi että etätyöt jatkuu pitkään. Oma työnantaja ei salli etätöitä enää sen jälkeen kun valtion ohjeistus ei sitä vaadi (ja asiantintijafirmasta kyse).

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa ei tarvitsisi enää ikinä mennä toimistolle!

Vierailija
42/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä teette, joille etätyö on mahdollista? Kadehdin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen heti, kun työnantaja päästää takaisin. Meillä on joustava työpaikka, joten etätyöskentely on aina ollut sallittua, joten ei tässä menty nollasta sataan ja kaipaan työpaikalla oloa. Paljon huonommin on perillä kokonaisuuksista, ei kukaan jaksa jokaista asiaa varten erikseen digipalavereja järjestellä. 

Vierailija
44/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työnantajani on etätyöorganisaatio. Meillä me työntekijät olemme ympäri Suomea ja työnteko onnistuisi hyvin vaikka asuisi ulkomailla. Asiakaspalaverit pidetään teams:n kautta. Joskus satunnaisesti saatetaan tavata asiakkaita kasvokkain. 

Työni on sellaista, että olen asiakkaiden kanssa tiiviisti yhteydessä, puhelimitse, sähköpostilla tai teams:ssä joskus päivittäin, joskus jonkun kerran viikossa ja tai jonkun kerran kuukaudessa. 

Joten en ole palaamassa toimistolle, kun meillä on kyllä yksi toimisto, jossa käy pari-kolme kertaa viikossa toimistosihteeri. Työpisteitä ei ole kuin parille sekä neuvottelutila.

Vierailija
45/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin työpaikoissa vain eliitti sai tehdä etänä ennen koronaa..

Nyt on eliitti käsittänyt, että on kaikille kuuluva asia, jos mahdollista.

Vierailija
46/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intian variantti kun kunnolla jyllää nin veikkaisin 2022 syksyä.

Tätä selvästi toivotaan, varsinkin siksi, että hallitus sekoilee, sen takia, että informaatio on sekavaa. He eivät haluaisi sitä, mutta siellä sihteerit tekevät vaan työtä käskettyä.

EI voi mitään....jospa oppisivat tekemään työnsä kunnolla!

Vierailija
47/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyinen työnantaja pakottaa toimistolle aloitan etsimään etätyöt sallivaa työnantajaa. Olen ollut nyt tehokkaampi ja säästänyt hyvän summan asumisessa kun siirryin Helsingistä pieneen kylään. Vuokra putosi 1100€ -> 450€. Tänne voisin jopa asettua niin että ostaisin talon ja sitä rataa.

Vierailija
48/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja lopettaa varmasti etätyösuosituksen heti kun sen suositus alueelle loppuu. Viime elokuussahan tätä lähityötä ehti olla pari viikkoa kuun alussa, ennen kuin tilanne taas paheni ja palattiin etäksi. Vaikea vielä ennustaa auttaako varianttien takia rokotukset tarpeeksi, niin että noin ei tässäkin elokuussa kävisi. Arvelen kyllä että aika suurella riskillä käy samoin kuin viime vuonna.

Tai ainakin käy niin, että tyypit huomaa ettei siellä toimistolla lähityössä niin kiva olekaan maski jatkuvasti päässä, käsidesiä läträten. Ja turvavälien vuoksi jutellen Teamsissa tyyppien kanssa jotka istuu samassa avokontsassa, kun neukkarit on liian pieniä. Ja hipsivät takaisin etätöihin niin suureksi osaksi viikkoa kuin työnantaja sallii, kunnes tilanne oikeasti normalisoituu.

Vierailija
49/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että ainakin kesän yli, mutta nyt ilmoitettu että heinäkuun alusta takaisin toimistolle. Ollaan tehty etänä viime maaliskuusta ja homma toimii. En ymmärrä miksi kesken kesää tulee takaisin kutsu? Ja eikös ne suositukset ole vielä voimassa mihin asti?

Vierailija
50/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa osittain paluu elokuun alussa ja siitä on tarkoitus jatkaa vanhalla "ei etätöitä, ellei oma tai lapsen terveydentila sitä vaadi"-linjalla. Aion vaihtaa työpaikkaa, jos näin on. Etätöissä on tullut huomattua, ettei työpäivän kuulukaan väsyttää niin, ettei mitään enää jaksa päivän jälkeen ja päätä särkee jatkuvasti.

Vierailija
51/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sanottiin, että syksyllä olisi paluu, mutta että maskeja pitäisi käyttää. Ei kiitos. Aiheuttaisi päivittäisiä migreenejä. Mitä järkeä mennä toimistolle, jos pitäisi silti jotakin maskeja pitää?!

Vierailija
52/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka on kiva ja ajoittain parempikin ratkaisu tehdä edes osa ajasta etänä niin kokonaisuutena se ei paranna työtehoa, tuottavuutta tai innovatiivisuutta. Ja ihminen kun on laiska eläin niin onhan tässä nähtävissä selvästi miten kuri höltyy ja alkaa monella muut asiat olla päivässä mielenkiintosempia kuin työnteko. Itse asiassa etätyö ja oman työajan manageeraaminen on taitolaji. 

Ei työtehon tarvitse parantua etätyössä, ihan samat tulokset riittää kuin konttorillakin. Jos saa kotona enemmän aikaan, niin laiskotelkoon ylijäävän ajan ihan vapaasti. Ja ei kiinnosta yhtään onko Tiina kampaajalla tai Joonas lenkillä "työaikana" kunhan hommat hoituu ja sovittuihin palavereihin osallistutaan.

Onko teillä ihan sairaasti pokkaa vai täysin joustava työaika? Meillä on liukumat ja 9-15 välillä pitää olla töissä. Ei siinä oikein pitkälle lenkille kehtaisi lähteä, jos työkaveri, asiakas tai alihankkija soittaa ja yrittää tavoittaa. Työajat toki takaa myös sen, että oikein paljon ennen seiskaa tai neljän jälkeen ei tule työpuheluita.

Vierailija
53/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä teette, joille etätyö on mahdollista? Kadehdin.

Olen it-alalla. Suurimman osan työajasta koodaan, välillä olen erilaisissa palavereissa. 

Vierailija
54/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä johto on aktiivisesti luopumassa osasta toimistotiloja, huomattu että ne ovat isoja kustannuseriä ja ihmiset eivät halua enää isoissa määrin toimistolle.

Alustava suunnitelma on, että tiimit saavat päättää, ja suositus olisi kerran viikossa toimistolla, mutta senkin saa siis tiimi itse määritellä.

Jos tällä mennään, itse yritän 1-2 kertaa viikossa raahautua työpaikalle, jos työkaverit ovat siellä edes osin. Kaipaan ihmisiä ja toimiston tunnelmaa, mutta kokonaisuutena etätyö on parantanut työssä viihtymistäni.

Vierailija
55/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siirrytty pysyvästi etätöihin ja firma on jo luopunut vuokratiloistaan. Kuulemma tulee satojen tuhansien säästö kun työt tehdään etänä.

Vierailija
56/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että sitten palaa ne ketkä on palatakseen, kun kaikki ikäryhmät on rokotettu. Mitäs sitä sitten enää himmailemaan... Jotkut firmat ovat oppineet että etätyö kannattaa, toiset ei.

Vierailija
57/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen menossa konttorille huomenna. Työpaikan tulevista käytännöistä ei olla vielä linjattu.

Itse aion jatkossa ohittaa vetäjän vastuut, jos en saa pitää tilaisuuksia lähinä. Sen verran kypsyttää etätilaisuudet. Etäkokouksien falisitaattorit, seuraava sukuoolvi astukoot eturiviin ottamaan vastuuta 👍.

Vierailija
58/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin toivon, että nykyinen vapaa etätyökäytäntö jatkuu, eikä palata entiseen 40 etäpv/vuosi systeemiin. Ihan turhaa kyttäystä semmoinen, meillä on hyvin monen tyyppisiä hommia tekeviä ihmisiä joten jokainen voinee esimiehensä kanssa sopia sopivan etätyön määrän.

Vierailija
59/110 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juuri työ uudessa firmassa. Tarkoitus oli perehtyä tovi ja alkaa tehdä sitten ainakin osin etänä. Ei ole tullut uusia ohjeistuksia mutta kuulin juuri että firmassa on muuten erittäin tiukka suhtautuminen etätöihin. Vain poikkeustapauksissa ja esimiehen luvalla. Luulin, että tämä globaali yritys olisi hiukan avarakatseisempi tältä osin. Yksi pettymys taas tän työpaikan suhteen.

Vierailija
60/110 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi