Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin etätyö loppuu (siis mitä luulette)? Milloin paluu takaisin normaalisti töihin etätyötä tehneillä?

Vierailija
27.05.2021 |

Jostain luin joku aika sitten (en muista mistä eli en voi linkittää) jonkun asiantuntijan arvion että syyskuun alussa olisi kokonaan etätyöt ohi ja palattu normaaliin työhön toimistoille. (Ja kyllä, tiedän että tietyt alat ovat koko ajan olleet töissä työpaikoilla, ei tarvitse tästä huomauttaa).

Mitä luulette onko 1.9. realistinen? Intian virusmuunnos riehuu joillain alueilla pahasti.

Moni varmaan haluaisi että etätyöt jatkuu pitkään. Oma työnantaja ei salli etätöitä enää sen jälkeen kun valtion ohjeistus ei sitä vaadi (ja asiantintijafirmasta kyse).

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olis vaan jo aiemmin! Elokuussa.

Vierailija
2/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tulee vielä kolmas ja neljäs aalto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ilmoitettiin, että toimistolle voi palata maanantaina, tämä on vapaaehtoista. Mä ainakin siirryn sinne heti, riittää kotikonttori täysin.

Vierailija
4/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä tällä hetkellä etätyösuositus 1.9. saakka. Itse saan toisen rokotteen kesälomalla 30.7. ja aion palata lomalta konttorille 16.8. mikäli ei paljastu, ettei rokotukset auta mitään. Meillä siis suositusta ei kytätä vaan töissä on saaneet koko ajan käydä ne, jotka ei saa himassa mitään aikaan. Siellä pidetään turvavälit ja maskit. Toimisto, omat huoneet.

Vierailija
5/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ja toivon, että ehkä vuoden 2022 alusta palattaisiin konttoreille. Vaikka rokotukset ym. on menossa, on hyvä pitää ainakin loppuvuosi vielä varuaikaa.

Vierailija
6/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lopu koskaan. Tervetuloa tulevaisuuteen.

Vierailija
7/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää paluuta kellokorttikonttoreille sen enempää kuin kaskisavottaankaan. Maailma muuttui, nyt on huomattu että homma toimii fiksumminkin.

Vierailija
8/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on etätyö ollut koko pandemian ajan vapaaehtoista. Osa käy toimistolla ja osa tekee etänä. Mutta näin oli jo ennen pandemiaakin. 

Vierailija
9/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää paluuta kellokorttikonttoreille sen enempää kuin kaskisavottaankaan. Maailma muuttui, nyt on huomattu että homma toimii fiksumminkin.

Työnantajat ei ajattele näin. Pakottaa toimistoon takasin.

Vierailija
10/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on etätyösuositus elokuun loppuun. Sen jälkeen saa valita palaako toimistolle vai jatkaako kotona etätöitä. Meillä johto oppi, että työt sujuvat myös etänä, joten miksi pakottaa takaisin toimistolle. Itse ainakin työskentelen tehokkaammin etänä kuin meluisassa avokonttorissa.

Vierailija
11/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole vielä sanottu mitään aikataulua. Itse en näe mitään syytä siirtyä konttorille, koska kotona on tarvittavat laitteet ja sopiva tila tehdä töitä. Oman tiimini jäsenistä kukaan ei ole samalla paikkakunnalla ja käy samalla konttorilla kuin minä, joten niidenkin kanssa kommunikointi tapahtuu etänä huolimatta siitä olenko kotona vai en.

Vierailija
12/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on alustavasti ollut puhetta, että kesälomien jälkeen palaillaan normaaliin.

Vierailija
13/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat ei ajattele näin. Pakottaa toimistoon takasin.

Vain tyhmät työnantajat. Fiksummat huomaavat mahdollisuuden säästää toimitilakuluissa.

Vierailija
14/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 300km työmatka ja siis pendelöin eli asun viikot erossa perheestäni. Olen äiti ja mulla on pieniä lapsia. Sydäntä raastavaa olla erossa lapsista mutta en ole löytänyt lähempää töitä, koko ajan etsinyt olen.

Nyt on ollut MAHTAVAA tää etätyö. Kurkkua kuristaa ja itkettää ajatus että taas syyskuussa joudun eroon perheestäni. Työn perässä muutto ei käy koska siellä on huono työtilanne ja puoliso jäisi työttömäksi. Eli taas pitää palata pendelöimään.

Mietin jo sitäkin että vaan irtisanoutuisin. Vihaan sitä että pitää käydä eri kaupungissa työssä.

Vierailija
15/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ikinä. Ei ole edes työpistettä johon palata.

Vierailija
16/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

23.8. olisi paluu remontoituihin tiloihin. Meitä on 48, tuoleja ja pöytiä löytyy 39 kpl eli kaikille ei ole työtilaa.

Vierailija
17/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirsen meme den kaassnssa perhnekuvolaan&

Vierailija
18/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla etätyö loppuu 1.9. alkaen. Toivottavasti edes kerran viikossa vois tehdä jatkossakin etätöitä. Säästyy aikaa kun ei ole työmatkoja ja päivällä voi ottaa tupluurit.

Vierailija
19/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarkastellaan tilannetta seuraavan kerran 1.9.

Jo nyt tiedetään että paluuta entiseen ei ole koska työtiloista ollaan osittain luopumassa, ts.niitä vähennetään rankasti. Etätöitä tehtiin ennen koronaa jo 3-4 päivää ja jatkossa toimistolla ei tarvitse käydä jos ei ole itsellä ihan pakko.

Todella mukavaa.

Vierailija
20/110 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimistotilat vaihtuivat pienempiin ja ylibuukkausprosenttia nostettiin 30 prosenttiin joten ei sinne kaikki edes mahtuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän