Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako esimies vaatia että kamera on päällä tiimikokouksessa?

Vierailija
27.05.2021 |

Minä ja naispuolinen kolleega sanoimme että emme halua laittaa kameraa päälle. Muut 4 miestä kyllä laittoivat. Nyt saimme kuulla että olisi ollut mukava nähdä rennoissa tunnelmissa. Mistä minä tiedän mitä siellä katsellaan kun itsekin istuin tässä vain yöasu vielä päällä!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä voisit pukeutua töihin asianmukaisesti? Kyllä, se on ihan ok vaatia että kamera on päällä palavereissa. Meidänkin firmassa ihan vakiokäytäntö. Eikä ole mikään mies-nais-asia, eikä sitä kannata sellaiseksi vääntää.

Ja sähän tiedät ihan tarkkaan mitä "siellä katsellaan" kun tämä on täysin sun omassa kontrollissa.

Vierailija
2/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työnantajalla on oikeus päättää palaverikäytännöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä pyytää, mutta voihan sulla kamera tai yhteys olla jotenkin epäkunnossa...

Vierailija
4/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on oltava päällä, jos firma näin vaatii. Sinulla on työpäivä ja velvollisuus pukeutua sen mukaan.

Vierailija
5/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mekaanisesti irroittanut kameran tietoturvasyistä. Siinäpähän vaatii. No one cares.

Vierailija
6/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän esimies ja palkkasi maksajakin voi vaatia, että osallistut täysipainoisesti järjestettyihin kokouksiin. En näe mitään estettä siihen, ettetkö voisi hieman pukeutua kokouksiin!

Vierailija
7/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on tullut HR:sta ohje, että kameroita pitäisi pyytää pitämään päällä henkilökunnan hyvivoinnin ja yhteenkuulumisen tukemiseksi.

Vierailija
8/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri hiljattain laitoin hienon kauluspaidan päälle videopalaveriin. Sain kehuja ja totesin, että kukaan teistä ei oikeasti tiedä onko mulla housuja ollenkaan. Ja ei muuten ollut :D

Niin pieni vaiva, että tuntuu taas vähän keksityltä ongelmalta.

Vierailija
9/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi, ethän neukkarissakaan piiloudu sermin taakse. Olen itsekin sitä mieltä, että tietyissä palavereissa on syytä olla kamerat päällä koska osalla on tapana tehdä muuta palaverien aikana. Ja minä olen osallistunut moneen isoon palaveriin ilman meikkiä ja t-paidassa.

Vierailija
10/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mikään ongelma heittää paita päälle ennen palaveria. Kuten edellä on sanottu, työnantaja päättää kokouskäytännöistä. Se on kumminkin työaikaa.

Vierailija
11/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin on tullut HR:sta ohje, että kameroita pitäisi pyytää pitämään päällä henkilökunnan hyvivoinnin ja yhteenkuulumisen tukemiseksi.

Olen asiantuntijatehtävissä. Jos haluaisin sosialisoida ja luoda pilipali mukakaverisuhteita töikseni, olisin valinnut alakseni jotakin jotain pseudotieteitä. Työnantaja ei voi velvoittaa työntekijöitään vastuullisiksi toisten hyvinvoinnista, varsinkaan tilanteessa jossa olettaa että pelkkä näkymättömyys aiheuttaisi toisille pahan mielen. Enhän minä ole millään muullakaan työpaikalla samanaikaisesti nostattamassa tunnelmaa, eikö koko muu Suomi masennus kun en ole paikalla?

Vierailija
12/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, mutta jos on oikeasti syy miksi kameraa ei voi pitää päällä kyllä useimmat esimiehet ymmärtää. Omalla kohdalla ainakin esimies onneksi ymmärsi miksen voi pitää kameraa päällä ellei ole ihan, ihan täysin pakottava tarve tehdä niin kun keskusteltiin tuosta.

Vierailija
13/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mekaanisesti irroittanut kameran tietoturvasyistä. Siinäpähän vaatii. No one cares.

Olet lapsi 🤣

Vierailija
14/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatikoon minkä haluaa, en omista nettikameraa. 

Vierailija
15/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaatia, mutta riippuu nettiyhteyksistä, että toimiiko käytännössä. Meillä yritettiin viime keväänä pitää tiimipalaverit kamerat päällä, mutta yhteydet alkoi pätkimään niin pahasti että nyttemmin ei olla edes yritetty firman sisäisissä palavereissa.

Vierailija
16/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asiantuntijatehtävissä. Jos haluaisin sosialisoida ja luoda pilipali mukakaverisuhteita töikseni, olisin valinnut alakseni jotakin jotain pseudotieteitä. Työnantaja ei voi velvoittaa työntekijöitään vastuullisiksi toisten hyvinvoinnista, varsinkaan tilanteessa jossa olettaa että pelkkä näkymättömyys aiheuttaisi toisille pahan mielen. Enhän minä ole millään muullakaan työpaikalla samanaikaisesti nostattamassa tunnelmaa, eikö koko muu Suomi masennus kun en ole paikalla?

Käsittämätöntä jänkkäystä ja ihme lastentarhameininkiä.

Työnantaja voi aivan hyvin määrätä, että etäpalsuissa on kamerat päällä. Näin meilläkin.

Asiakas voi toki pitää omansa kiinni, mutta siitäkin on meillä ohjeistus kysyä voisiko laittaa päälle.

Vierailija
17/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa!

Vierailija
18/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihtoehdot ovat joko  etäosallituminen kamera päällä tai lähiosallituminen toimistolla. Sellaista työsopimusta, että joku saisi olla näktmättömänä töissä, ei ole kirjoitettu kenellekään.

Vierailija
19/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kamera päälle jos työnantaja määrää. Miks tollasesta täytyy ees vängätä. Blurraat taustan jos kodin näyttäminen häiritsee.

Vierailija
20/41 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs sille mahtaa, jos ei yhteydet vaan toimi. Voihan työnantaja tietysti kustantaa paremmat laitteet ja yhteydet kotiin ja kesämökillekin, jos se pärstän näkyminen niin tärkeää on.