Luottokortin ensikertalaiselta kysymys... mitä tuo "lyhennyspäivä" tarkalleen tarkoittaa?
Minun korttini tiedoissa lukee että ensimmäinen lyhennyspäivä on 31.5. Mutta en ole saanut vieläkään mitään laskua nettipankkiini (varmistin jo aiemmin että laskut tulevat nettipankkiin). Eli tarkoittaako tuo lyhennyspäivä sitten sitä päivää kun lasku tulee. Eihän se voi olla jo määräaika maksamiseen kun ei laskuakaan ole tullut?
Kommentit (9)
Onko luottokortti omasta pankistasi, vai jotain muuta kautta?
Op:ssa ainakin voi lyhentää velkaa koska vain omassa nettipankissa.
Vierailija kirjoitti:
Omasta pankista. Tämä on siis ensimmäinen kerta kun käytin, joten yhtään aiempaa laskua ei ole mistä voisi ottaa viitenumeron yms. että hoitaisi asiaa. Katsoin jo sivuilta ja lukee "Maksutiedot pysyvät luottokohtaisesti samana laskusta toiseen, joten löydät tili- ja viitenumeron edellisestä laskustasi tai tilitapahtumista." joten tuossa oletetaan että on jo saanut ainakin sen yhden laskun..
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta pankista. Tämä on siis ensimmäinen kerta kun käytin, joten yhtään aiempaa laskua ei ole mistä voisi ottaa viitenumeron yms. että hoitaisi asiaa. Katsoin jo sivuilta ja lukee "Maksutiedot pysyvät luottokohtaisesti samana laskusta toiseen, joten löydät tili- ja viitenumeron edellisestä laskustasi tai tilitapahtumista." joten tuossa oletetaan että on jo saanut ainakin sen yhden laskun..
AP
Mikä pankki kyseessä?
Koska olet kortin saanut? 31.5. Eräpäivä koskee (ainakin minulla) laskutuskautta 10.4.-10.5. Eli jos et ole tuona aikana maksanut luotolla, niin ei tule laskuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mikä pankki kyseessä?
Koska olet kortin saanut? 31.5. Eräpäivä koskee (ainakin minulla) laskutuskautta 10.4.-10.5. Eli jos et ole tuona aikana maksanut luotolla, niin ei tule laskuakaan.
Ostin myöhemmin kuin tuo 10.5. joten lasku tuleekin sitten vasta myöhemmin ilmeisesti. Kiitos!
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mikä pankki kyseessä?
Ostin myöhemmin kuin tuo 10.5. joten lasku tuleekin sitten vasta myöhemmin ilmeisesti. Kiitos!
AP
Sanoisin että lasku tulee maksuun kesäkuun viimeisenä päivänä.
Lyhennys tarkoittaa laskun maksua tai osan maksua laskustasi. Sinulla nyt ei ole vielä yhtään laskua. Aiotko käyttää korttia tavallisiin ruokaostosiin. Jos käytät sitä luottopuolta kaupassa, lasku tulee kerran kuussa. Jos maksat vain osan siitä, on se silloin nimeltään lyhennys. Itse voit nytpäättää miten hoidat raha-asiasi. Netti-pankista näät paljonko jäi rahaa. Nettipankista voit maksaa laskuja, kirjoita maksun saajan pankkitili ja sitten eurot ja viitenumero. Lopulta varmistus kaikkien laskujen yhteinen hyväksyminen tietyllä koodilla. Sitten kirjaudu ulos pankin sivuilta. Kysy lisää, jos kysyttävää.
Yleensä lasku tulee edelliseltä täydeltä kuulta (eli tammikuun maksuista lasku tulee helmikuulla, jos eräpäivä on esim. kuun 30.päivä lasku tulee n. kuun puoli välissä ja eräpäivä on loppukuusta)
Nordean pankkisovelluksessa on onnistuu maksun lyhennys "napin painalluksella": klikkaa luottokortin kohdalta, ja sen jälkeen "maksa pois", ei tarvitse odotella laskua.
Itse käytän luottokorttia tiettyihin ostoihin (koska ostoturva), mutta makselen ostot saman tien tuon sovelluksen kautta pois.
Minulla on s-pankissa siinä luoton kohdalla nappi lyhennä luottoa, maksan kaikki tilaukset luotolla ja lyhenn yleensä muutaman kerran kuussa.
Hyvä ominaisuus, ei tule koskaan niitä korkoja ja kuluja mitä tulee, jos päästää laskulle asti.
Hukkunut roskapostiin. Laita suoraveloitus e laskuun 🤔