Rokotevastaisuus on maksettu venäläinen kampanja
Venäläiset yrittävät ostaa somevaikuttajia valehtelemaan rokotteista. https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008004375.html
Kannattaa muistaa, kun katsoo tälläkin palstalla näkyvää näkyvää rokotevastaisuutta, että hyvinkin Venäjä yrittää jakaa disinformaatiota ja joku köyhä somesoturi on tarttunut tarjoukseen.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Niitä trolleja kirjoittelee tännekin palstalle harva se päivä. Tarkkailkaapa huviksenne.
Aika monesti joku raflaava artikkeli jaetaan ilman mitään pohjustettua keskustelunaloitusta, riittää kunhan saadaan lukijat ihan itse toistensa kurkkuun kiinni. Tai sitten keskustelun aloitus on suora kopio uutisen tai artikkelin otsikosta, ei muuta. Ei vissiin riitä kielitaito pidemmälle.
Toinen vastaava tyyppi on tyyliin ”Miksi suomalaiset miehet ovat niin lihavia?”, eli raflaava otsikko, yleensä suomalaisia miehiä tai naisia haukkuva, joka nousee etusivulla. Keskustelun aloitus on vain tuo sama kysymys uudestaan, ei mitään sen kummempaa pohjustusta, eikä aloittaja koskaan osallistu keskusteluun. Ja näitä postataan useampana päivänä peräkkäin, sillä yleensä nämä keskustelut poistetaan ennemmin tai myöhemmin modejen toimesta.
Tälle päivälle on sata Marin aloitusta. Samaa porukkaa.
Taitaakin olla niitä ainoita asioita, mistä olen samaa mieltä Venäjän kanssa 😂
Aika radikaali ajattelutapa jos kaikki erimieltä olevat ovat maksettuja venäjä trolleja.. mitä vasukilta voi odottaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myivät kuitenkin omaa Sputnik-rokotetta?
Kyllä, käyttävät sitäkin poliittisen vaikuttamisen keinona. Se on omituista että osalla ihmisistä on vielä vaaleanpunaiset aurinkolasit, joiden läpi katsellaan venäjän dokumentoituja toimia.
Täällä oli vk-kampanja ja osa hörhöistä meni sinne Venäjän oppiin.
https://www.tivi.fi/uutiset/google-sai-uhkavaatimuksen-venajalta/2897e1…
Vierailija kirjoitti:
Aika radikaali ajattelutapa jos kaikki erimieltä olevat ovat maksettuja venäjä trolleja.. mitä vasukilta voi odottaakaan.
Miltä tuntuu kuulua NATOn trollilistalle? Me täällä seurataan sua.
Aika paksua. Venäjän somesoturi, jos ei heti ensimmäisenä ryntää ottamaan jotain epämääräistä piikkiä kehoonsa. Please.
Venäläiset jotka tunnen eivät ota Sputnik V rokotetta. Paljon vastaisuutta maan sisällä jotuntemattoman sisällön ja/tai epätasaisen laadun takia. Naisystäväni otti vastahakoisesti koska Sputnik-rokotteen virallistaminen on "lähellä". Helpottaa myös matkustamista. Luulen että kun viisuminmyöntö alkaa niin rokotettavien määräkin nousee. Ulkomaanpassi löytynee vain alle 25% venäläisistä.
Heti alkoi puolustuskampanja jossa uutinen leimataan valheeksi.
Melko läpi näkyvää toimintaa. Sanoma voisi estää kirjoittajat Puolasta, Virosta ja Venäjältä. Sekä sieltä Donesta.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin kyllä laajempaa ajattelutapaa kuin laittaa kaikki venäjätrollilokeroon.
Minä en ole rokotetta ottamassa ehkä lainkaan, mutta mielenkiinnolla luen positiivisia uutisia rokotuksista ihan tuomitsematta ketään ja olen objektiivisesti kiinnostunut rokotteen eduista. Toivon samaa myös niille, jotka heti rokotteen ottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myivät kuitenkin omaa Sputnik-rokotetta?
Kyllä, käyttävät sitäkin poliittisen vaikuttamisen keinona. Se on omituista että osalla ihmisistä on vielä vaaleanpunaiset aurinkolasit, joiden läpi katsellaan venäjän dokumentoituja toimia.
Lopeta nyt tämä äärioikeistolainen lässyttelysi. En ole rokotevastainen, mutta kylläkin allekirjoitan aiemmin jonkun esittämän kommentin siitä, että kun argumentit loppuvat aloitetaan tämä naapurimaan syyttely.
Menkää hoitoon! Vainoharhaisuus ja fanaattisuus on sairautta, johon paras hakea apua ajoissa.
Hetkonen, USA:ssa Venäjän vastustajat ovat äärivasemmistoa ja meillä äärioikeistoa?
Mulle kerrottiin tässä kuussa Suomen hyökänneen Neuvostoliiton kimppuun ja siitä alkaneen talvisodan. Venäläinen vakuutti tätä monen viestin verran. Kertoi myös, että tämä oppositioaktivisti myrkytettiin Saksassa eikä Venäjällä. Mitäs mieltä sinä olet? Hyökkäsikö Suomi Neuvostoliiton kimppuun vai oletko sinäkin äärioikeistoa ja Venäjän vastustajia?
Just tämä. Kaikista typerimmän itsestään tekevät fanaattisesti rokotetta puolustavat henkilöt. Lisäksi heitellään läppää: ”pelkäätkö 5g sirua”, ”follari”, ”venäjän trolli”, vaikka ihan tavalliset ihmiset ovat päättäneet, etteivät ota rokotetta. Osa, myös minä, en ole päättänyt ja haluan vielä katsoa, miten rokote vaikuttaa.
Huomaan myös, että kieltäytyvät eivät tuomitse rokotteen ottajia, mutta toisin päin on. Mistä löytyy se palo tähän? Ovatko he kuulkaas jotain Pzitzerin agentteja :D