Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrätkö oikeasti veroasioista mitään?

Vierailija
26.05.2021 |

Olen huomannut, että yllättävän moni on pihalla veroasioista kuin lintulauta. Nytkin eräs kaverini sanoi, että hänelle on tulossa maksettavaksi 200 euron veromätkyt, että voiko hän nyt nostaa veroprosenttiaan siten, ettei mätkyjä tarvitsisi maksaa. Voi tsiisus, sanon minä.
Ymmärrätkö sinä, että paljonko sinun tulee maksaa veroa esim työstä saamasta ansiotulostasi, vai menetkö vain sen mukaan mitä verokortissa lukee laskematta itse yhtään todellista tilannetta?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kysymys kaikille. Mitä veroille tapahtuu, kun ne on maksettu? Odotan paljon vastauksia, jossa asia on guuglattu ja väitetään, että se tiedettiin.

Mitä veroille tapahtuu? Ne on tietokoneella olevia ykkösiä ja nollia, ei niille mitään erikoista tapahdu vaan numerot kiertää tileiltä toisille.

Ei. Seuraava vastaaja on sitten jo guuglannut asian?

Kuinka monen palstan peruspersu on saanut vakuutettua, että verorahat menee Italiaan?

Vierailija
42/54 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kysymys kaikille. Mitä veroille tapahtuu, kun ne on maksettu? Odotan paljon vastauksia, jossa asia on guuglattu ja väitetään, että se tiedettiin.

Sanna loggaa sisään nordeaan ja siirtää ne fyffet italian nappisimmuille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ymmärrän. Kyse on kuitenkin hyvin yksinkertaisista asioista ja verotukseen löytyy kattavat ohjeet. Olen täyttänyt aikoinani vanhempien maatalousveroilmoituksia ja tietysti omani sekä puolisoni veroilmoituset jo vuosikymmenten ajan.

Mutta en silti säätele ennakonpidätystä pikku muutosten vuoksi. Lisäprosentin kanssa verotus menee aika lähelle oikeaa joka tapauksessa ja lopullisessa verotuksessahan kaikki korjaantuu. Tosin kotitalousvähennyksestä tulee joskus useiden tonnien palautuksia, mutta jaksan odottaa niitäkin enkä lähde säätämään muutosverokortin prosentteja.

Vierailija
44/54 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, kun en maksa mitään veroja. 

Maksatpas. Joka kerta kun ostat jotain, maksat arvonlisäveron. Vai lahjoittako joku sinulle kaiken?

Jos ollaan tarkkoja, ostaja ei ole verovelvollinen vaan myyjä.

Alvi pitää aina maksaa!

Vierailija
45/54 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän olevani ihan pihalla. Valmistun pian, eikä mulla ole hajuakaan, paljonko tulevasta, noin 1900€ palkasta nettoan. Saanko käteen noin 75%? En myöskään tiedä, mitä mahdolliset verovähennykset on. Luulen, että työelämä sitten opettaa. Tähän asti olen vain antanut verokortin työnantajalleni ja se on riittänyt. Opiskelujen ohessa osa-aikaisena työskennellessä ei veroasioihin ole tullut perehdyttyä.

Mistä valmistut kun palkka on noin suuri? Omnia?

Vierailija
46/54 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksatpas. Joka kerta kun ostat jotain, maksat arvonlisäveron. Vai lahjoittako joku sinulle kaiken?

No tuo on nyt eri asia. Mitä tuosta tarvitsee edes mitään ymmärtää, kun se tulee ihan automaattisesti ostoksien yhteydessä. 

No ei tule vaan menee !

Tulee maksettavaksi. 

Kyllä se on se myyjä, joka sen maksaa ja on siitä verovelvollinen. Myyjä voi myös olla lusmu ja jättää sen tilittämättä ja maksamatta eikä ostaja saa siitä mitään sanktiota, koska hän ei ole siitä verovelvollinen. 

Vierailija
47/54 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ollaan tarkkoja, ostaja ei ole verovelvollinen vaan myyjä.

Alvi pitää aina maksaa!

Myös lentokentän tax friissä?

Vierailija
48/54 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka harjoittaa liiketoiminnan muodossa tavaroiden ja palvelujen myyntiä, on arvonlisäverovelvollinen. Verovelvollisia ovat yleensä hyödykkeiden myyjät, mutta myös ostaja voi olla verovelvollinen.

-> Tajutkaa jo, että kuluttajat eivät ole arvonlisäverovelvollisia

Vierailija
49/54 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen, joka harjoittaa liiketoiminnan muodossa tavaroiden ja palvelujen myyntiä, on arvonlisäverovelvollinen. Verovelvollisia ovat yleensä hyödykkeiden myyjät, mutta myös ostaja voi olla verovelvollinen.

-> Tajutkaa jo, että kuluttajat eivät ole arvonlisäverovelvollisia

Eihän niin kukaan ole väittänytkään, mutta kuluttaja sen arvonlisäveron maksaa 😊 Yrirys sen kerää ja tilittää valtiolle, eli se on vain läpikulkuerä heille. Ei missään vaiheessa yrityksen rahaa.

Vierailija
50/54 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän veroasioista sen verran, että tärkeintä on maksaa niitä mahdollisimman vähän tämänkaltaiselle sossuvaltiolle kuin tämä verohellvetti suomi on :-D :-D :-D

Vierailija
51/54 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että sivutyötulo tai lisäprosentti eivät oikeasti tarkoita sitä, että niistä pitäisi maksaa jotenkin enemmän.

Ymmärrän, että kotitalousvähennys vähennetään suoraan veroista.

Ymmärrän, että työkirjallisuus/varusteet/matkat yms. taas vähennetään tuloista, ei veroista.

Ymmärrän, että ateriaedussa työnantaja ei oikeasti maksa sinulle syömisestä.

Ymmärrän, että verotus on todella progressiivista.

Siinä tärkeimmät.

Vierailija
52/54 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitään , enkä ole eläessäni veroilmoitusta täyttänyt. Olen 53-vuotias.

Vierailija
53/54 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin se menee jakeluun, että ihmiset maksavat eläkkeensä ihan itte. Se otetaan jokaisesta palkasta se eläkeraha. Myöskin eläkeläiset maksavat veroja ja kohtuuttomia summia maksavatkin esim. matalapalkka-alaisiin verraten.

Kyllä, palkasta peritään eläkemaksu, mutta väitätkö kirkkain silmin, että esim. 1600 euron (netto) eläkkeen saaja on maksanut joka kuukausi 1600 euroa eläkemaksua palkastaan?

Kommenttisi matalapalkka-alan työntekijän verotuksesta on törkeä. Yhteiskunta tarvitsee jokaista työntekijää.

Vierailija
54/54 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Olen yksityisyrittäjä, teen itse veroilmoituksen ja alv-ilmoitukset. Joka vuosi verottaja tekee ainakin yhden selvityspyynnön. Esim. haluaa tarkastaa ajopäiväkirjan tai haluaa nähdä joidenkin menojen kuitit. Milloinkaan ei ole tullut sanktioita. Yrittäjänä 20v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän