Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2022 OFFICIAL

Vierailija
26.05.2021 |

Ken voittaa viisut Italiassa?

Kommentit (12303)

Vierailija
2001/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovat musiikit Kuuma jäbä kappaleessa on, mutta sanat on vähän nolot 😳

Päinvastoin, Isaac näyttäisi tietävän täysin mitä tekee. Tämän tyyppiset teemat on Z-sukupolven juttuja:

Pidä must huolta silitä tukkaa

Sit anna piiskaa, oon ollu tuhma

Tuo mulle jäitä, tääl on niin kuuma

Mulla on nälkä, syön sua ku

Tuot mulle turvaa

Oot turvallinen

Sä voisit mut ottaa

Vähä vaarallinen

Nään et oot tuhma jäbä

Vähä uhka jäbä

Mut ku sä oot

Minun korvaani nuo sanat ovat lapselliset.

-eri

Niin ns. sänkykammaripuheet yleensä ovatkin 💦

Vierailija
2002/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tylsä ja kulunut aihe tossa Isaacin biisissä. Olen lopen kyllästynyt seksiin, jota tulee joka tuutista. En jaksa katsoa niitä Balkaninkaan perseenheilutuksia ikinä.

Hurricanen Loco Locohan on hyvä tanssibiisi. Heidän överinsäkin ovat minulle ihan ok. Lähinnä hymyilyttää hyväntahtoisesti. Hehän haluavat kansan viihtyvän. Laulutaidon puutteesta ei voi valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi rock oli viime viisujen juttu, onnistuuko sama genre tänä vuonna olemaan yhtä freesiä tuomareille ja yleisölle?

Tässä voinee "hieman" vaikuttaa se, että Måneskin koostuu erittäin hyvännäköisistä ja karismaattisista hieman yli 20-vuotiaista siinä missä The Rasmus on reilut 20 vuotta vanha bändi.

Vierailija
2004/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllästynyt seksin tuputtamiseen joka tuutista. Siksi valintani on Oliveira. Ei paljastelua eikä typeriä vihjailevia sanoja.

Vierailija
2005/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu, että Isaacin sanat ovat lapselliset. Alle 20-vuotiaana olisin voinut samaistua, en enää vuosikausiin.

Vierailija
2006/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeesti kannata Torinoon suomenkielistä laulua laittaa, niin hieno kun kielemme onkin, mutta sitä ei ymmärretä ulkomailla ja laulettuna voi kuulostaa vielä oudommalta.

Mitä sitten! Lähetetään mitä itse halutaan kuunnella 😊 Ovathan siellä virolaiset laulaneet viroksi, slovenialaiset sloveeniksi ja viime vuonna Ukraina tuli äidinkielellään toiseksi vai kolmanneksi. Se vasta oudolta kuulosti, ja tykkäsin.

Ja Unkarin ikimuistoinen Kevesem 😍. Opin sen sanatkin. Nyt muut oppivat muutaman sanan verran suomea jos Isaac lähetetään. Rakastan sitä, kuinka kieltäkin ja osittain Savon murrettakin käytetään hypnoottisena rytminä ja sanoituksena. Varmaan ensimmäinen hypnoottinen Savon murretta sisältävä kappale!

Aikamatka Lentävästä kalakukosta Kuumaan jäbään 😆.

Vierailija
2007/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu, että Isaacin sanat ovat lapselliset. Alle 20-vuotiaana olisin voinut samaistua, en enää vuosikausiin.

samaa sanottiin dark s idestä että sanat on lapselliset

Vierailija
2008/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin balladin jälkeen voittaa toinen balladi.

Jumputus on poikkeus, voi voittaa.

Euroviisut on ollut aina enemmän sateenkaarikansan spektaakkeli. Se näkyy näissä asioissa.

Kyllä, ja jostain syystä sateenkaarikansa tykkää aivottomasta musiikista ja karsastaa usein vähänkin raskaampaa musiikkia. Todella omituista. Itse kuitenkaan en spekuloisi tällaisella, vaan lähettäisin joka vuosi sen, mikä tuntuu parhaalta musiikillisesti ja esityksenä. Vaikka se sitten tarkoittaisi rokkia joka ikinen vuosi. Ei rock-musiikissa mitään vikaa ole, ja Suomessa ollaan juuri siinä musiikinlajissa hyviä.

Oletpa ennakkoluuloinen!

Ketä kohtaan? Olen itse myös sateenkaari-ihminen, ja olen ollut turhautunut siihen, että kaikissa sateenkaaritapahtumissa soi omaan makuuni ihan hirveä musiikki. En pysty tykkäämään siitä perushomobaarimusiikista.

Ihan sama asia heteroillakin on yøkerhoissa ja baareissa. Mieluisaa voi kuunnella kotona tæmæn koronakirouksen vuoksi.

Vierailija
2009/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllästynyt seksin tuputtamiseen joka tuutista. Siksi valintani on Oliveira. Ei paljastelua eikä typeriä vihjailevia sanoja.

Täysin samat fiilikset. Ja vielä kun hänellä on hyvää sanomaa kappaleessaan, eikä jotain täysin turhanpäiväistä, niin on se myös minun valintani.

Vierailija
2010/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tässä oli selkeä yllätysmomentti, kun kuuma jäbä olikin jotain ihan muuta kuin Isaacin peilikuva! Tämä on naurattanut myös reaktiovideoita katsoessa, kun tyypit ovat yksi kerrallaan hoksanneet, mistä biisi kertoo (sikäli kun on ollut enkkutekstit päällä).

Harmi vaan, että tämä ei välttämättä välity Euroviisuissa kielimuurin takia. Mun mielestä viisuihin pitäisi tulla tekstityspakko ihan jo saavutettavuuden vuoksi - outoa, ettei sellaista ole jo valmiiksi olemassa.

Tekstit ovat videossa valittavana. Sen lisäksi kiinnostuneet kääntävät muille kielille Lyricstranslate.comissa.

Ei kukaan ala finaalissa kääntää kappaletta jollain nettisivulla.

Artisten karisma puree lavalla. Ajatelkaa ihmiset Hataria! Kuinka moni osaa sujuvaa islantia viisumaissa?

Vierailija
2011/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna euroviisut voittaa nainen, sellainen kutina.

Vierailija
2012/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samaa sanottiin dark s idestä että sanat on lapselliset

Ja Oliverasta. 🤣🤣🤣 Taitaa olla itse lapsellisia nuo lapsellisuuden hokijat. 😅

Vierailija
2013/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä tuo sanoitus ”Girl who looks like she’s a boy” toiste päin. Jos olisikin että ”poika joka näyttää tytöltä. Se soisi jokaisen korvaan jotenkin väärältä.

Todella seksistinen ja vanhanaikainen lausahdus. Toisaalta Lauri nyt on jo itsekin aikansa elänyt.

Vierailija
2014/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin balladin jälkeen voittaa toinen balladi.

Jumputus on poikkeus, voi voittaa.

Euroviisut on ollut aina enemmän sateenkaarikansan spektaakkeli. Se näkyy näissä asioissa.

Kyllä, ja jostain syystä sateenkaarikansa tykkää aivottomasta musiikista ja karsastaa usein vähänkin raskaampaa musiikkia. Todella omituista. Itse kuitenkaan en spekuloisi tällaisella, vaan lähettäisin joka vuosi sen, mikä tuntuu parhaalta musiikillisesti ja esityksenä. Vaikka se sitten tarkoittaisi rokkia joka ikinen vuosi. Ei rock-musiikissa mitään vikaa ole, ja Suomessa ollaan juuri siinä musiikinlajissa hyviä.

Oletpa ennakkoluuloinen!

Ketä kohtaan? Olen itse myös sateenkaari-ihminen, ja olen ollut turhautunut siihen, että kaikissa sateenkaaritapahtumissa soi omaan makuuni ihan hirveä musiikki. En pysty tykkäämään siitä perushomobaarimusiikista.

Ihan sama asia heteroillakin on yøkerhoissa ja baareissa. Mieluisaa voi kuunnella kotona tæmæn koronakirouksen vuoksi.

No, samasta syystä en viihdy yökerhoissakaan, ellei ole jokin tietyn musiikkityylin klubi erikseen. Itse käyn yleensä sellaisissa baareissa, joissa soitetaan oman makuni mukaista musiikkia (esim. rokkibaareissa), ja se on tietysti ihan hyvä ratkaisu, mutta seksuaalivähemmistöön kuuluvana olisi tietenkin kiva jos voisi viihtyä myös sateenkaaripaikoissa. 

Vierailija
2015/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tästä friikkikarkelosta on tullut joku tosimielinen kilpailu? 

Se että puhut friikkikarkeloista kertoo susta kaiken oleellisen ihmisenä ja näin ollen ketään ei kiinnosta sun mielipide.

Vierailija
2016/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpä tuo sanoitus ”Girl who looks like she’s a boy” toiste päin. Jos olisikin että ”poika joka näyttää tytöltä. Se soisi jokaisen korvaan jotenkin väärältä.

Todella seksistinen ja vanhanaikainen lausahdus. Toisaalta Lauri nyt on jo itsekin aikansa elänyt.

Totta. Mulle tulee tuosta lauseesta jotenkin mieleen ihmiset, jotka kiihottuu poikamaisesta lapsen vartalosta naisella, vähän Thaimaan ladyboyt. Ehkä vähän pedovibat. Eikö tää Jezebel kuitenkin ollut sellainen kohtalokas femme fatale? Jotenkin ristiriitaiset sanoitukset.

Vierailija
2017/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu minulla, näin yli kolmekymppisenä nuo sanat kuulostavat tosi hölmöiltä. Joskus 15-vuotiaana olisi voinut olla jännän kuuloiset nuo sanat.

Vierailija
2018/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasmus on jo isot lavansa nähnyt, annetaan tilaa uudelle nuorelle ja lahjakkaalle mahdollisuus esiintyä isolla lavalla. Isaac saa siis mun äänen.

Vierailija
2019/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen isaac sene on?

Vierailija
2020/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu minulla, näin yli kolmekymppisenä nuo sanat kuulostavat tosi hölmöiltä. Joskus 15-vuotiaana olisi voinut olla jännän kuuloiset nuo sanat.

Ei nyt ruveta ylianalyyttisiksi, ei monessakaan biisissä ole mitään järkeä sanoissa. Tilanne ja tarina kappaleessa aukee hyvin, vaikka hoetaan samaa.