Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Suomelta jotain uutta ja raikasta. Ja semmoinen oka osaa laulaa. Genre voi olla mitä tahansa!
Onhan nyt jo selvää faktaa, että Suomi pärjää parhaiten bändillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen suosio äänestäjien keskuudessa näyttää tosiaan paljon paremmilta kuin lopullinen sija pistetaulukossa, kun katsoo tarkemmin eri maiden äänestystuloksia:
Viro äänesti Suomen sijalle 3.
Ruotsi 4.
Ukraina 7.
Albania 9.
Tšekki, Latvia ja Malta 10.
Armenia, Kreikka, Slovenia ja UK 11.
Saksa ja Serbia 12.
Itävalta, Tanska, Israel ja Liettua 13.
Bulgaria, Kypros, Espanja ja Sveitsi 14.
Australia, Italia, Pohjois-Makedonia ja Moldova 15.
Kroatia, Islanti, Irlanti, Portugali 16.
Ranska ja Norja 17.
Belgia 18.
Alankomaat 20.Azerbaijan, Georgia, Montenegro, Puola, Romania ja San Marino?
Kuuden viimeksi mainitun osalta yleisöääniäkään ei ole kerrottu, mutta noiden muiden sijoitusten keskiarvo on 10. tai 11. eli Suomen esityksen yleisön suosion voi sanoa olleen jopa parempi kuin vedonlyöntitilastot ennusti.
Tuolla laskutavallasi mikään maa ei sijoitu sijalle yksi eikä toisaalta mikään myöskään sijalle 25 (=finaalin viimeinen). Skaala siis supistuu. Parhaan maat saavat huonomman näköisen sijoituksen kuin mikä toteutui, huonoimmat paremman. Eli ihan suoraan ei voi päätellä, menikö Suomella noin laskien paremmin.
Laskematta asiaa niin eiköhän Ukrainan sijoitus olisi ykkönen kumminkin, kun se sai niin lähelle täydet yleisöpisteet (94 %) . Joten luulis sijoituksen pyöristyvän ykköseen?
Vierailija kirjoitti:
Japp, luulen että ainakin yli 500 sivulla haukutaan ruotsia / en tajua ... luultavasti kateutta...... minun mielestä ruotasaiset osaavat nämä sävellys - sanoitus - koreograafi - ja esiintyjähommat loistavasti / viimeinen esimerkki oli Cornelia jonka esiintyminen oli ihan ok / suomikin oli ihan ok mutta ei samaa tasoa kuin ruotsin / toivon että ensi vuonna vähentyisi ruotsin haukkumissivut ainakin puolella :- )
Enemmänkin ehkä arvostelua kuin haukkumista (varmasti haukkumistakin mahtui sekaan sekä turhaa jankkaamista). Itse ajattelen, että monien viestien takana oli se, että täällä monia ärsyttää juurikin tuo mainitsemasi kateus, joka ilmenee myös niin, että Ruotsi nostetaan jalustalle ja ihaillaan kuinka kaikki sieltä tuleva on niin paljon parempaa = automaattiset 12 pistettä jne jne.
Miettikääpä Cornelia vaikkapa Slovenian edustajaksi. Olisiko sama sijoitus?
Luulen että Cornelias esitys olisi toiminut vaikka hän olisi ollut edustamassa jotain muuta maata sillä se oli hyvä
Oho, nyt on englannintaitoisille lisätietoa niistä raatien väärinkäytöksistä: https://eurovision.tv/mediacentre/release/ebu-statement-irregular-votin…
Oho siksi, että ei EBU aiemmin ole tuollaisia paljastanut.
Vierailija kirjoitti:
Oho, nyt on englannintaitoisille lisätietoa niistä raatien väärinkäytöksistä: https://eurovision.tv/mediacentre/release/ebu-statement-irregular-votin…
Oho siksi, että ei EBU aiemmin ole tuollaisia paljastanut.
Eli noiden maiden raadit ovat sijoittaneet toisensa korkeimmille sijoille toisessa semifinaalissa. Kuinka yllättävää.
Minua edelleen nolottaa the rasmus. Biisi ei ollut huono mutta mies ilman paitaa haaremihousuissa, sulat päässä ja heikolla lauluäänellä ei vaan toimi. Siksi ehkä menestys finaalissa oli vähän kehno.
Paula Koivuniemi ens vuonna Suomelta
Tarvittais todella kaunis nainen seksikäissä vaatteissa lavalle ja sen pitäisi osata tanssia ja laulaakin.
Ei taida Suomesta löytyä sellaista neitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japp, luulen että ainakin yli 500 sivulla haukutaan ruotsia / en tajua ... luultavasti kateutta...... minun mielestä ruotasaiset osaavat nämä sävellys - sanoitus - koreograafi - ja esiintyjähommat loistavasti / viimeinen esimerkki oli Cornelia jonka esiintyminen oli ihan ok / suomikin oli ihan ok mutta ei samaa tasoa kuin ruotsin / toivon että ensi vuonna vähentyisi ruotsin haukkumissivut ainakin puolella :- )
Enemmänkin ehkä arvostelua kuin haukkumista (varmasti haukkumistakin mahtui sekaan sekä turhaa jankkaamista). Itse ajattelen, että monien viestien takana oli se, että täällä monia ärsyttää juurikin tuo mainitsemasi kateus, joka ilmenee myös niin, että Ruotsi nostetaan jalustalle ja ihaillaan kuinka kaikki sieltä tuleva on niin paljon parempaa = automaattiset 12 pistettä jne jne.
Ruotsista jankuttaminen on sitä kaikkein turhinta jankuttamista, maa on yksi viisujen menestyneimmistä maista, tasaisen varma vuodesta toiseen. Ruotsia ei ole nostettu jalustalle, vuosiin mahtuu sekä hyviä että huonoja vuosia. Joillekin Ruotsi näyttää olevan punainen vaate, ihan suotta.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä Cornelia vaikkapa Slovenian edustajaksi. Olisiko sama sijoitus?
Tai Suomen edustajaksi? Ei taatusti olisi ollut sama tulos. Esiintymisnumerokin olisi ollut ihan jotain muuta kuin Ruotsilla, jota senkin suhteen aina suositaan.
Ja sitten jos taas vaikka WRS olisi edustanut Ruotsia, niin jo olisi menestystä tullut?
Vaikka WRS olisikin ollut Ruotsin edustajana kanssa kakkospaikalla niin kaikki ois silti muistanu sen koska se on Ruotsi.
Tšekkiäkin kiusattiin, kun semissä sai olla vika mutta finaalissa olikin eka. Eikö esiintymisjärjestystä voisi tehdä mahdollisen menestyksen mukaan tasoittaakseen maiden asemia?
Vierailija kirjoitti:
Tarvittais todella kaunis nainen seksikäissä vaatteissa lavalle ja sen pitäisi osata tanssia ja laulaakin.
Ei taida Suomesta löytyä sellaista neitoa.
Saara Aalto?
Jos sama meininki jatkuu, Ukraina voittaa myös ens vuonna.
Top-10:iin veikkaan myös Ruotsia ja Italiaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua edelleen nolottaa the rasmus. Biisi ei ollut huono mutta mies ilman paitaa haaremihousuissa, sulat päässä ja heikolla lauluäänellä ei vaan toimi. Siksi ehkä menestys finaalissa oli vähän kehno.
Niin, kyllä miehellä tulee olla värjäämätön siilitukka ja pappafarkut.
Ensi vuonna viisuihin suomenkielistä alt-poppia! Mitä mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Esitys muutenkaan ei ollut kovin hyvä. Bassisti ja kitaristi löntystelivät jäykästi ja loikkivat kuin jänöjussit
Oli kyllä, mutta ne eivät koostuneet musiikin ammattilaisista silloin, vaan niiden piti koostumuksensa puolesta edustaa koko väestöä.