Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Ekalla kuuntelukerralla Rasmus oli valtava pettymys. Mutta useamman kuuntelukerran jälkeen pidän oikein paljon. Live/show ratkaisee myös paljon.
Ainoa vaan, että viisuissa pitäisi iskeä heti ensikuulemalla. Itselläni ainakin otti 10+ kuuntelua, että aloin jossain määrin tykkäämään Jezebelistä, ja vieläkin se on tylsä. Tuo ensi fiilis kertoo kaiken viisumielessä. Ehkä pääsisi finaaliin (sekään ei itsestäänselvyys), mutta siellä sijoitus varmaan jotain 19-24. Onhan sekin ihan ok sijoitus Suomelle, mutta en vielä heitä kirvestä kaivoon, että saisimme lähetettyä jotain raikkaampaa.
Younghearted ihan hyvä, mutta ei viisuihin. Toki pitäisi tietää kaikkien muiden maiden biisit, ja valita sitten Suomelta se mahdollisimman erilainen 😄
Jezebelissä on tylsä kertosäe, sen olisi pitänyt olla voimakkaampi. Nyt kappale lässähtää siinä, vaikka sen pitäisi siinä kohtaa lähtä lentoon.
Äärimmäisen tylsä Younghearted.
Hmmm.. itselläni alkaa tuo jezebel kuulostaa kanssa paremmalta useamman kuuntelukerran jälkeen.. ekalla kerralla olin todella pettynyt, siis todella (ja kävin pikkutyttönä katsomassa Rasmusta nuokulla, siis olen sitä ikäluokkaa..)
Ikinä en ole ollut varsinainen fani,ja tökkinyt vähän Laurin ääni/ääntämys.
Tosiaan keskiverto kuuntelelija ehkä kuulee biisin kerran/kaksi. Se vaikutus pitäisi tulla siinä.
No lopulta live vedot ratkaisevat.
Vierailija kirjoitti:
Jaa... Onhan tämä kaunis kappale ja kiva ”build up" lopussa.
Näitä biisejä on kyllä paljon Ollut muillakin tai saman kuuloisia.
Noh, kaunis melodia (tulee muuten joku Elviiran ja Raken tsipale mieleen melodiasta, hmm?) ja voin kuvitella soivan joskus Suomen radioissa, mutta siihen se jää. Ei oikein mitään tarttumapintaa. Kokonaisuus hyvä, mutta ääh. Ei jää mieleen yhtään.
Tuolla ei viisuja voiteta. Jonniin joutava biisi
..ja tähän väliin Cyan kicksistä:
Hurricane? Ei mitään yhtä kulunutta voinut keksiä?
Itse kävin kuuntelemassa bändin muita biisejä ja lähes jokainen oli mielestäni parempi.
Tämän sitten kommentoin videon alla ja heti tule joku levy-yhtiön edustaja (kyllä) kommentoimaan alle,että nyt etsitään parasta biisiä euroviisuihin ja suomalaiset yleensä tykkäävät menestyä.
No totta kai, olin aika yllättynyt tuosta kannanotosta.
Kun itsekin olen mukana äänestämässä niin kai oikeus kertoa mielipiteensä. Ei euroviisuihin ole mitään ”euroviisu formaattia” enää mielestäni.
Tai sitten olen vain täysin väärässä.
Mun lemppari tähänastisista on Bess. Kuuntelen sitä kokoajan. Ei ehkä viisuvoittajamatskua, mut hyvä kuitenkin.
Youngheartedin biisi on kiva, rauhallinen, raikas. Ei ehkä Euroviisu-materiaalia, mutta tämäkin on kiva uusi tuttavuus indie-musiikin ystävälle.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin kuuntelemassa bändin muita biisejä ja lähes jokainen oli mielestäni parempi.
Tämän sitten kommentoin videon alla ja heti tule joku levy-yhtiön edustaja (kyllä) kommentoimaan alle,että nyt etsitään parasta biisiä euroviisuihin ja suomalaiset yleensä tykkäävät menestyä.
Kun itsekin olen mukana äänestämässä niin kai oikeus kertoa mielipiteensä. Ei euroviisuihin ole mitään ”euroviisu formaattia” enää mielestäni.
Siis oikeasti? Kohtuullisen törkeää!
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa, kun jengi on sitä mieltä, että suomenkielisillä biiseillä ei voi menestyä. Eipä sinne viimeaikoina ole niitä lähetetykään ja Blind Channelia lukuun ottamatta on oltu aina häntäpäässä englanninkielisillä biiseillä.
Lordi? Softengine?
Jaa... Niin kauan lähetettiin suomenkielisiä,kunnes säännöt muuttuivat.
Joku italia/ranska kielinä kuitenkin universaalimpia.
Harvoin kuitenkaan menestyvät kansainvälisillä markkinoilla.. siis Suomen kieliset. Mistä johtuu?
Saksan kieli toimii Rammstein tyylissä toki.
En ole vieläkään täysin vakuuttunut,että suomeksi voi pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti? Kohtuullisen törkeää!
Jep, oikeasti. No vastasin siihen kyllä nätisti takaisin.
Ranka kustannus, bändin nykyinen.
Tai todella nätisti kirjoitin,että bändiltä löytyy parempiakin biisejä ihan alussa.
Löytyy tuo kommenttien vaihto sieltä umk videon alta vieläkin. Juutuubista.
En tajua miksi joku yhtiö ottaa tuolla lailla kantaa.. vähän piiloaggreswiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa, kun jengi on sitä mieltä, että suomenkielisillä biiseillä ei voi menestyä. Eipä sinne viimeaikoina ole niitä lähetetykään ja Blind Channelia lukuun ottamatta on oltu aina häntäpäässä englanninkielisillä biiseillä.
Enkä kyllä muista yhtään hyvää suomenkielistä biisiä joka olisi Euroviisuihin lähetetty. :D Jos olisi aivan bängeri biisi joka ei suomenkielisenä pärjää, niin uskoisin enemmän tähän kieliteoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi oli suomenkielinen biisi vuonna 2015. Pertti Kurikan Nimipäivät sijoittuivat koko kisan viimeiseksi. Olen silti todella ylpeä Suomen valinnasta tuona vuonna!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä kyllä muista yhtään hyvää suomenkielistä biisiä joka olisi Euroviisuihin lähetetty. :D Jos olisi aivan bängeri biisi joka ei suomenkielisenä pärjää, niin uskoisin enemmän tähän kieliteoriaan.
Niinpä. Sitä suomenkielisien kappaleen menestystä saa kaivaa niinkin kaukaa kuin vuodelta 1989, jolloin Anneli Saaristo sijoittui kuudenneksi. Nythän on ollut hyviä sijoituksia Lordin voitosta alkaen myös Softenginellä ja tietysti Blind Channelilla. Vanhaa viisufania lämmittää, kun on viimein löydetty se resepti, jolla Suomi menestyy. Kannattaa lähettää sitä, mitä täällä osataan tehdä ja se on rokkia. Englanniksi, niin menestyy paremmin.
Jezebelin pilaa tökerö sanoitus. Toki niitä on Euroviisuissa muutenkin, mutta jotenkin biisi, mikä on melodisesti kiva, menee nyt kyllä alaspäin sanoituksen takia.
Jezebelissä on tosi monta korvamatoa! Ihan niinku Saara Aallon uusimmalla levyllä!
En ymmärrä Jezebelin hehkutusta. Biisi on lattea vaikka bändistä tykkäänkin. Sanat pilaa sen lopullisesti. Lauri tuskin pärjää livenä. Olisi säälittävää lähettää matkaan huono biisi ja esiintyjä vaan koska se on rockia.
Younghearted kappaleesta tuli mieleen viime vuoden Illan kappale - vähän samanlainen melodia.
Kappale muuten ihan ok, mutta miksi laulaja röhnöttää sohvalla? Tuo häiritsi.
Jaa... Onhan tämä kaunis kappale ja kiva ”build up" lopussa.
Näitä biisejä on kyllä paljon Ollut muillakin tai saman kuuloisia.