Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Kohtahan noi Laurin nahkahousutkin putoaa. Voi herrajestass sentään.
Toivottavasti putoaa ulalaaaa
Vierailija kirjoitti:
En ole ollenkaan seurannut tämän vuoden biisejä sillä minulle tehtiin todella pahasti ja tunnen kaiken olevan rikki. Ja minä olen oikeasti kiltti.
Mä en ymmärtänyt
Vierailija kirjoitti:
The Rasmuksen juryvetoa kehuttiin. Laurin äänikin kuulemma oli hyvä!
Juurihan mä sen jury-shown tuohon linkkasin pari viestiä aiemmin, voit ihan itse kuunnella. Jos tuo on juryjen mielestä hyvä niin en uskalla edes ajatella mikä on sitten huono
Kansainvälisillä foorumeilla (Discord ja Reddit ja YouTube-livejen kommentit) yleisimmät sanat kuvaamaan Rasmuksen jury-vetoa näyttäisi olevan "appalling" ja "embarrassing"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, meillä on edustajana 1990-luvulla aloittanut bändi ja suurin huolenaihe on että osaako sen laulaja laulaa kunnolla.
Josko ei ensi vuonna enää The Rasmusta/Darudea?
Jos olisi taas Waldon aika räjäyttää potti.
Waldo ft. Tauski & Ressu biisillä "Taas ja taas nuori oon, feels so good!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
UK:n Sam Ryderillä on muutama mainio kappale Spacemanin lisäksi. Tässä tämän hetken suosikkini Tiny Riot:
UK ohitti juuri tänä iltana Italian vedonlyöntitilastoissa. Eli vedonlyöjien mukaan Ukraina on 1. todennäköisin voittaja, UK toiseksi todennäköisin ja Italia kolmanneksi. Veikkaan, että Italia putoaa vielä lisää kun Brividin ennakkohype sulaa pois. Eikä Ukrainan voitto ole kiveen hakattu. Minusta Ukrainan viisuvoittoa povaavat eniten sellaiset ihmiset, jotka eivät ymmärrä viisuja kovin hyvin.
Tekeekö Sam Ryder Måneskinit, kiilaa viime metreillä vedonlyöntitilastojen kärkeen ja voittaa koko kisan? Minä uskon, että tekee.
Millä tavalla viisuja pitäisi sitten ymmärtää? Kaikki haluaa tukea Ukrainaa jollain tavalla ja tämä on yksi keino. Sitäpaitsi Ukraina on muutenkin tosi hyvä, ellei jopa paras. Valitettavasti Sam Ryder ei ole niin, vaikka jotkut sitä hehkuttaakin. En usko edes toiseen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollenkaan seurannut tämän vuoden biisejä sillä minulle tehtiin todella pahasti ja tunnen kaiken olevan rikki. Ja minä olen oikeasti kiltti.
Lääkkeet?
Millä numerolla suomi tänään esiintyy?
En usko Suomen pääsevän jatkoon. Ainoastaan vanhojen fanien aktiivisuus saattaa pelastaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä
Aika tyhjä olo tulee, jos Suomi jää (taas) pois finaalista. Viisuvuosi lässähtää. Tässäkö tää oli? Voi kun oltaisiin finaalissa, niin lauantaina olisi jännittämistä. Toisaalta voittoa Suomelle ei ole tulossa. Mutta top 10 olis hieno.
Onneksi Suomella on parhaat kaverit, eli Viro ja Ruotsi samassa semissä. Ainut vaan, että molemmat menevät myös finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Aika tyhjä olo tulee, jos Suomi jää (taas) pois finaalista. Viisuvuosi lässähtää. Tässäkö tää oli? Voi kun oltaisiin finaalissa, niin lauantaina olisi jännittämistä. Toisaalta voittoa Suomelle ei ole tulossa. Mutta top 10 olis hieno.
Aika ankeaa, jos viisujen seuraaminen on Suomen menestyksestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ykkösenä.
Sama sija, jolta heikosti laulanut sekavan ja mauttoman show'n vetänyt Ronela tippui tiistaina.
Just sayin'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ankeaa, jos viisujen seuraaminen on Suomen menestyksestä kiinni.
Jep. Suosittelen hankkimaan muita suosikkeja niin ei tule pettymyksiä!
Oma suosikkini tänä vuonna oli Itävalta, joka ei jatkoon päässyt. Harmi heille.
Teistä jotkut miettivät kuka oli se Bulgarian kuuma laulaja. Hän on Ronnie Romero ja hän on kotoisin Chilestä. Bulgarian rock-biisi oli kyllä yllättävän huono. Odotin että kun on kyseessä kumminkin meritoituneet tekijät niin biisissä olisi iskevä ja koukuttava kertosäe mutta eipä ollut!
Moldovalle on annettava hattua. Moldova, Euroopan köyhin maa, lähettää viisuihin biisin johon Moldova ei ole antanut euroakaan rahaa. Bändi on itse maksanut biisin, matkan, tehnyt esityksen ja kaikkea. Kyllähän sitä pitää arvostaa korkealle.
Veikkaan että tämänpäiväisestä semistä finaaliin menee Suomen ja Ruotsin lisäksi Serbian käsienpesulaulu. Myös Azerbaijanin rauhallisempi viisu voi olla jatkossa ja Maltan biisi.
Myös Australian todella henkilökohtainen biisi voi mennä jatkoon. Puolan Ochman lienee varmasti jatkossa. Tshekki on siinä ja tässä meneekö vai eikö mene.
Paljon jatkoonpääsystä riippuu live-esityksen onnistumisesta. Esimerkiksi Tshekin Dominika Hasek ei ole tähän mennessä ollut kovinkaan vahva laulaja livenä.
Toki, veikkasin suurimmaksi osaksi päin mäntyä tiistaina joten.
Albanian kaltaisia laulajia on perinteisesti totuttu näkemään Azerbaijanilta ja Kreikalta.
Bodyssa/alusasuissa viekoittelevasti laulava ja tanssiva nuori nainen on ollut Euroviisuissa lähes joka vuosi. Yleensä se on ollut vetävää r'n'b-poppia tai vastaavaa. Ehkäpä Albania vain oli sillisalaatti eikä laulukaan vakuuttanut. Tämä vuosi on kyllä selvästi eräänlainen ohivuosi Euroviisuissa. Biisit on latteita ja tasapaksuja ja kisan voitto ei määräydy niin kuin normaalisti: naapurimaita suosimalla. Eikä tänä vuonna kukaan ole pystynyt yllättämään niinkuin viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
tuolta kuulee tämän juryn shown livenä jos haluaa, Rasmus siis ensimmäisenä vuorossa siinä about 20min alusta ja noh... Minusta suoraan sanottuna aivan todellinen rimanalitus mitä tulee lauluun. Pidin lippua korkealla todella pitkään ja ajattelin että kyllä se siitä mutta noilla vokaaleilla ei kyllä juryääniä tipu. Enkä ole siis mikään Rasmus-hater, olin toiveikas todella pitkään ja ajattelin että kyllä ne vokaalit siitä paranee kun saa harjoitustaVierailija kirjoitti:
Nyt The Rasmus lauloi Juryille! Hänellä on popparin ääni ja se kesti koko kappaleen ajan, nuotilleen. Kiitos Aija Puurtinen! Ei mitään läähätystä eikä hengenhaukkomista. Nyt vain toivotaan, että tuomarit pitivät.
Ei ne vokaalit harjoituksella parane kun tyyppi on laulanut jo vuosikymminiä, eikä oppinut missään vaiheessa laulamaan
Mä tunnen vaan suunnatonta myötähäpeää, kun kohta 50v kaveri hyppii ilman paitaa liian pienissä housuissa sulat päässä :D joo lauri oli söpö, kun oltiin yläasteella, siitä on nyt 20 vuotta.
Jos minua joku tänään jännittää, niin Romanian pääseminen finaaliin. Tiistaina olin aivan ulalla niistä finalisteista. En selvästikään omaa mitään tutkaa siitä, mikä menestyy.