Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on outoa, että nämä katoliset maat lähettävät aina jotain ällöttävän seksikkäitä edustajia ja jos Suomi valitsisi siveellisen Oliveran, niin varmaan vetäisivät herneet neniinsä. Perseenheilutushan alusvaatteissa koko Euroopan edessa on oikein esimerkillistä ja siveellistä toimintaa kristitylle.
Vähän ennakkoluuloista? Muutenkin olen ihmetellyt sitä, kuinka täällä on useammassa viestissä puhuttu 'hartaista katolisista maista' ja siitä, kuinka siellä mahdetaan reagoida yhteen sun toiseen esitykseen tai lyriikkaan. Niistä maissa, joissa itse olen asunut ja reissannut, en ole kokenut, että siellä keskivertokansalaiset tai musiikki/tv/elokuvat olisivat millään tavalla hartaampia kuin täällä. Uskonnolla on toki selvästi erilainen rooli ja uskonnolliset asiat ilmenee eri tavalla kuin täällä, (en osaa paremmin kuvailla) mutta jossain asioissa tuntui välillä jopa Suomea vapaamielisemmältä, riippuu vähän.
En myöskään tiedä katsovatko kaikkein hartaimmat edes koko euroviisuja. Ja jos tällä viestilläsi viittasit eritoten tuohon Espanjan edustajaan, niin enpä keksi koska heillä muka olisi ollut edellisen kerran ollut samantyyppinen edustaja, yleensähän tämän kaltaiset tulevat Itä-Euroopasta päin tai Välimeren ortodoksimaista.
Kuppilassa myös luki, että EBU:n sääntöjen mukaan vain merkittävä hyöty esiintymisestä estää osallistumisen.
Isaac tuskin tulee voittamaan UMK:ta, tuskin on hänen tavoitteensakaan, vaan melko tuntemattomana artistina päästä suomalaisten huulille. Ei hänen pikkukeikkansa joskus viime kesänä jollain demolla ole mitään merkittävää hyötyä.
Suomalaisten huulille onnistui jo pääsemään.
Vierailija kirjoitti:
Kuppilassa myös luki, että EBU:n sääntöjen mukaan vain merkittävä hyöty esiintymisestä estää osallistumisen.
Isaac tuskin tulee voittamaan UMK:ta, tuskin on hänen tavoitteensakaan, vaan melko tuntemattomana artistina päästä suomalaisten huulille. Ei hänen pikkukeikkansa joskus viime kesänä jollain demolla ole mitään merkittävää hyötyä.
Suomalaisten huulille onnistui jo pääsemään.
Ei pidä paikkansa. Euroviisujen sääntöjen mukaan kaikki julkinen esittäminen etukäteen on kiellettyä. Mistään ”hyödyistä” ei ainoastaan ole kyse. Yksi kappale on juuri äskettäin diskattu samasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on outoa, että nämä katoliset maat lähettävät aina jotain ällöttävän seksikkäitä edustajia ja jos Suomi valitsisi siveellisen Oliveran, niin varmaan vetäisivät herneet neniinsä. Perseenheilutushan alusvaatteissa koko Euroopan edessa on oikein esimerkillistä ja siveellistä toimintaa kristitylle.
Vähän ennakkoluuloista? Muutenkin olen ihmetellyt sitä, kuinka täällä on useammassa viestissä puhuttu 'hartaista katolisista maista' ja siitä, kuinka siellä mahdetaan reagoida yhteen sun toiseen esitykseen tai lyriikkaan. Niistä maissa, joissa itse olen asunut ja reissannut, en ole kokenut, että siellä keskivertokansalaiset tai musiikki/tv/elokuvat olisivat millään tavalla hartaampia kuin täällä. Uskonnolla on toki selvästi erilainen rooli ja uskonnolliset asiat ilmenee eri tavalla kuin täällä, (en osaa paremmin kuvailla) mutta jossain asioissa tuntui välillä jopa Suomea vapaamielisemmältä, riippuu vähän.
En myöskään tiedä katsovatko kaikkein hartaimmat edes koko euroviisuja. Ja jos tällä viestilläsi viittasit eritoten tuohon Espanjan edustajaan, niin enpä keksi koska heillä muka olisi ollut edellisen kerran ollut samantyyppinen edustaja, yleensähän tämän kaltaiset tulevat Itä-Euroopasta päin tai Välimeren ortodoksimaista.
Ei ole lainkaan ennakkoluuloista. Yksi uskovainen teki reaktiovideon, jossa teilasi Oliveran. Mietin itse samaa, että miten tälläinen peppubiisi sitten olisi ok. T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lainkaan ennakkoluuloista. Yksi uskovainen teki reaktiovideon, jossa teilasi Oliveran. Mietin itse samaa, että miten tälläinen peppubiisi sitten olisi ok. T. Eri
Millä tavalla uskossa oleminen estää peppubiisin esittämisen?
Tietääkö joku milloin julkistetaan mikä päivänä kukakin esiintyy Sanremossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä maa valitsee viimeisenä?
https://eurovision.tv/calendar
Tuon mukaan Portugal, Ruotsi ja Islanti 12.3. Silloin on siis heidän kansallisten karsintojen finaalit. Samoihin aikoihin pitäisi olla tiedossa sitten nekin kappaleet, jotka vain ilmoitetaan eli ainakin Venäjä tulee mieleen. Heillä ei karsintoja ole vaan suora valinta ja viime tingassa ilmoittavat.
Huh, täällä on kyllä todellisia tietäjiä. Miten te olette alkaneet katsoa euroviisuja? Itse en ole koskaan tykännyt kilpailun musiikista (paitsi Ranskan biiseistä) mutta rakastan pisteiden laskua☺
Kun olin poliittisesti valveutunut, analysoin pisteiden antamista geopoliitikan kannalta.
Nykyisin tykkään myös euroviisujen muodista.Ainahan niitä on tullut katsottua. Nykyään en katso telkkarista enää muuta kuin UMK:n ja viisut. :)
Minäkin rakastan selvittää ja laskea voittajan etukäteen. Siksi en tykkää tästä nykypisteidenesitystavasta yhtään.
Mikä nykyisessä tavassa on vikana?
Ooh, lukuisia.
Siinähän siis raatipisteet luetellaan ensin "kuten ennenkin", tunnin showna maa kerrallaan. Se on jo liian pitkä ja puuduttava, meillä on täällä kello jo 2 yöllä siinä vaiheessa, kun voittaja on selvillä. Se ei edes selviä tuosta showsta vielä, koska sen jälkeen luetellaan yleisöpisteet finalisti kerrallaan käänteisessä järjestyksessä.
Tämä oikein korostaa sitä, miten huonosti monilla mailla menee. Jäädään pariin pisteeseen tai kokonaan nollille. Viime vuonna neljä maata putkeen sai nolla pistettä, joista yksi oli itse isäntämaa. Jokainen näistä lueteltiin ääneen. "X, zero points. Y, zero points. Z, another zero points." Se oikeasti on ikävää ja noloa, me suomalaiset jos ketkä sen tiedämme.
Raatien ja yleisön maku on eriytynyt niin paljon, että tulee isojakin heittelyjä molempiin suuntiin. Jonkun mielestä se on jännittävää, minusta lähinnä turhauttavaa ja ärsyttävää. Esim. Suomi oli viime vuonna 11. raatiäänissä ja 6. yleisöäänissä. Meidän pistepottimme julistettiin niin varhaisessa vaiheessa pisteidenlaskua käänteisen järjestyksen vuoksi, että ehdittiin johtaa kisaa jonkun aikaa, kun raatipisteissä meitä paremmin menestyneet saivat heikompia pisteitä yleisöltä. Oli melkoisen selvää, ettei me voida voittaa, joten vaikka on hienoa johtaa Euroviisuja, oli se silti ihan turhaa.
Erityisen ikäväksi tilanne menee, kun raadin ja yleisön parhaat ovat ihan eri esiintyjät, kuten 2018 kävi. Norjan KeiiNo ei pudonnut ollenkaan raateihin, mutta yleisöltä sai valtavasti pisteitä, kaikkein eniten. Oli tylsää seurata miten jokainen sen jälkeen tullut sai vähemmän pisteitä. Lopulta kertomatta oli enää Ruotsin pisteet. Heillä oli 253 pistettä eroa jo yleisöpisteetkin saaneet Hollantiin. KeiiNo oli saanut tuota enemmän, eiköhän nyt Ruotsikin saa vähintään tuon?!
Voi sitä ruotsalaisen artistin naamanvenähdystä, kun tulikin vain 93 pistettä, ja jäätiin kauaksi kakkossijastakin.
Lähes sama kävi Ruotsille seuraavanakin vuonna. Juryäänissä kakkosena, joten yleisöpisteet luettiin toiseksi viimeisenä. Yleisöltä herui 21 pistettä, ne olivat neljänneksi surkeimmat yleisöpisteet. Eipä sentään tarvinnut jännätä voittoa enää sen jälkeen, siihen ei ollut pienintäkään mahdollisuutta.
Viime vuonna Ruotsin teknisesti moitteeton ja täydelliseksi hiottu rallatus ei kiinnostanut enää edes raateja, joten sama ei päässyt taas toistumaan.
Jos meillä olisi vanha kunnon Asko kommentaattorina, hän laskisi meille kuinka paljon pisteitä on vielä jäljellä ja voisimme paremmin arvioida kenellä on saumoja voittoon. Täytyy tänä vuonna laskea nuo itse, että saan sen oivalluksen tunteen, kun tiedän voittajan jo ennen kuin nimi on telkkarissa kuulutettu.
Mielestäni vanha ääntenlaskutapa oli äärimmäisen tylsä. Kaikki tiesivät voittajan, vaikka useampi maa ei ollut vielä julkistanut pisteitään. Tämä uusi tapa on kivan jännittävä. Minä ainakin tykkään siitä, että ihan viimeiseen asti saa jännittää kuka voittaa. Ja jos kaipaa jotain erityistä oivaltamista itsekseen, niin sehän onnistuu nimenomaan paljon paremmin tämän uudemman systeemin kanssa, vanhassa ei voinut mitenkään oivaltaa.
Oli tietysti ikävää, että neljä maata ei saanut ollenkaan pisteitä. Sen olisi minusta voinut ilmoittaa jotenkin hienotunteisemmin toteamalla vain, "seuraavat maat x,y,z eivät saaneet yleisöääniä", sen sijaan että ensin sanotaan "Saksa" ja odotetaan ja kuvataan Saksan edustajaa lopulta todeten "zero points".
Mielestäni tämä raati- ja yleisöäänien antaminen erikseen on hyvä juttu, koska nyt raatien puolueellisuus tulee kaikkien näkyville ja ehkä toivottavasti sen myötä vähenee.
Vanhassahan sen tiesi siinä kohtaa, kun voittajalla oli enemmän piste-eroa kakkoseen kuin jäljellä oli pisteitä. Asko näitä aina kertoili ja kertoi myös 2006, kun oli matemaattisesti varmaa, että Suomi voittaa. Jos ei ole ylivoimaista voittajaa, noin ei käy. Kyllä se voittaja on joskus selvinnyt viimeisessä pisteenannossakin.
Yhtä lailla sitä pystyi arvoimaan jäljellä olevien pisteenantajamaiden osalta miten pistesaalis tulee kehittymään. "Siellä on vielä Viro, se antaa aina paljon pisteitä Venäjälle" jne.
Minusta on kaikkea muuta kuin hyvä juttu, että nuoret artistit joutuvat kokemaan tuon Ruotsi-kohtalon.
Show on niin pitkä jo, että siihen ei tarvita yhtään lisäviivytystä mukamas jännittävän pistelaskun nimissä.
Mun pielestä pisteidenlasku on koko Euroviisujen kohokohta, ei todellakaan tarvitse lyhentää.
Munkin mielestä tämä uusi pistelasku on mielenkiintoinen. Tykkään myös niistä postikorteista joissa maata esitellään.
Vuoden 2014 postikortit on mun lempparit!
(Liput ilmestyivät eri asioista, kuten mekoista, jääpaloista ja sateenvarjoista)
Vuosi 2014 oli ainoa vuosi kun todella pidin ja jaksoin keskittyä niihin postikortteihin. Suomellakin oli aika hieno.
Kerranki:D
Eiks ne Blind Channelin jäbät seisoskellu viimeks jossain työmaalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla uskossa oleminen estää peppubiisin esittämisen?
Himo jotakin muuta kuin aviopuolisoa kohtaan on syntiä ja alusvaatetteissa seksuaalisesti esiintyminen ajaa myös katsojia syntisiin ajatuksiin. (En siis itse henkilökohtaisesti ajattele asian olevan näin, mutta eikö kristinuskossa näin opeteta.)
Vierailija kirjoitti:
Legendaariset flamencodiivat humppaavat Andalucia goes Carola -tyyliin, en usko näiden tätien voittoon Espanjassa
Tulee Balkan-vibat:D
Myös UMK:n säännöissä kielletään kappaleiden julkaiseminen millään tavalla ennakkoon, erityisesti kohdissa 1.1 ja 3.13:
1.1. Kilpailuun voi osallistua vain ennen julkaisemattomalla kappaleella.
3.13. Kilpailuun lähetettyjä sävellyksiä tai sanoituksia ei saa esittää julkisesti eikä julkaista kaupallisesti tai ei-kaupallisesti (nuotti, äänilevy, kasetti, CD, DVD, elokuva, video, radio, televisio, internet, mobiili, on demand, tms.) ennen kuin Yle valitsee jatkoon menevät kappaleet syksyllä 2021. Jatkoon valittuja kappaleita ei saa esittää julkisesti eikä julkaista kaupallisesti tai ei-kaupallisesti ennen kuin kilpailuun valitut kappaleet julkaistaan keskitetysti Ylen valitseman yhteistyökumppanin toimesta tammi-helmikuussa 2022.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isaac on ilmeisesti myöntänyt jossain instalivessä esittäneensä tämän euroviisukappaleensa viime kesänä jossain keikalla. Diskataankohan?
Missä tästä on juttua?
Viisukuppilassa puhuivat, että Isaac oli sanonut näin instalivessä.
Näköjään. No niin, keneltä löytyy tämä live tai joku tallenne keikalta?
Toivottavasti ei keneltäkään, sillä mikäli live-esitys on yhtä hyvä tai tietysti mielellään vielä parempi kuin video, voisi ko. kappaleella olla aidosti potentiaalia menestyä.
Musiikillisesti täysin eri kategoriassa esim. juuri valittuun Espanjan heikkotasoiseen renkutukseen, jonka taas pelkkä hyvin suunniteltu esitys hyvin todennäköisesti nostaa jopa kisan kärkikymmenikköön.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kovin korkealle arvosteta.
Samaa mieltä reagoijan kanssa. Ihan hyvö ja tarttuva biisi, mutta joku puuttuu:/ vähän ruotsipoppia
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä persut täällä kitisee, Olivera voittaa...
Ite kanssa haluaisin että Olivera voittaa, mutta persuilla ei oo mitään tekemistä tän kanssa.
Suomi siis tokan semin alkupuoliskolla.
Sanoisin että maiden perusteella semi on hyvä. Jälkipuolisko olisi kuitenkin ollut parempi, olisi jäänyt paremmin katsojille mieleen.
Toivottavasti ei olla ihan ennen katkoakaan, kun osa käy aikasella vessatauolla.
Mutta yleisesti ihan hyvä paikka, eikä Suomelle nyt olisi mitään parempaa odotettukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isaac on ilmeisesti myöntänyt jossain instalivessä esittäneensä tämän euroviisukappaleensa viime kesänä jossain keikalla. Diskataankohan?
Missä tästä on juttua?
Toivottavasti ei keneltäkään, sillä mikäli live-esitys on yhtä hyvä tai tietysti mielellään vielä parempi kuin video, voisi ko. kappaleella olla aidosti potentiaalia menestyä.
Musiikillisesti täysin eri kategoriassa esim. juuri valittuun Espanjan heikkotasoiseen renkutukseen, jonka taas pelkkä hyvin suunniteltu esitys hyvin todennäköisesti nostaa jopa kisan kärkikymmenikköön.
Eli sinulle olisi ok, jos Isaac voittaisi UMK:n, voittaisi Euroviisut, juhlittaisiin ja suunniteltaisiin Helsinki 2023, ja sitten voitto otettaisiin Suomelta pois ja annettaisiin toiseksi tulleelle? En voi sietää huijareita.
Vierailija kirjoitti:
Suomi siis tokan semin alkupuoliskolla.
Sanoisin että maiden perusteella semi on hyvä. Jälkipuolisko olisi kuitenkin ollut parempi, olisi jäänyt paremmin katsojille mieleen.
Toivottavasti ei olla ihan ennen katkoakaan, kun osa käy aikasella vessatauolla.Mutta yleisesti ihan hyvä paikka, eikä Suomelle nyt olisi mitään parempaa odotettukaan.
Eihän me tiedetä meidän paikkaa vielä. Se voi olla vaikka ykkösenä. Tai sitten ollaan ykköspuoliskon vikana, mikä on vähiten huono vaihtoehto. Tai sitten jotain noiden välistä.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kuule Isaacissa euroviisuvoittajaa. Biitti pysyy aika samana ja yksitoikkoisena, eikä kappaleessa ole oikein kunnon koukkuja tai nostatuksia. Sanat on plussaa, mut ulkomaalaiset ei niitä ymmärrä. Käytännössä biisi lepää ennen kaikkea Isaacin karisman varassa, viisujen voittoon tarvitaan vähän enemmänkin.
Et olisi voinut paremmin sanoa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tästä on juttua?
Eli sinulle olisi ok, jos Isaac voittaisi UMK:n, voittaisi Euroviisut, juhlittaisiin ja suunniteltaisiin Helsinki 2023, ja sitten voitto otettaisiin Suomelta pois ja annettaisiin toiseksi tulleelle? En voi sietää huijareita.
Ei sitä diskausta jälkikäteen tehtäisi.
Yleensä erilaiset kohut on vaan nostattaneet kilpailijan näkyvyyttä, vrt. Ruotsin ”Heroes”, jonka esitys oli suoraan kopioitu joltain toiselta musiikkivideolta, mutta niin vaan kohusta huolimatta pienillä muutoksilla voitti koko kilpailun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kova esitys espanjalla. Koreokrafiaa on ainakin harjoiteltu ja hiottu. Biisi on aika nähty ja kulunut. Parasta Espanjaa silti vuosiin.
Erinomainen esimerkki siitä, miten paljon Euroviisuissa ihan pelkkä esitys ratkaisee.
Pelkästään kuultuna kyseistä kappaletta tuskin jaksaisi kuunnella toistamiseen, ja jo ensikuulemallakin keskittyminen olisi todennäköisesti jossain muualla, mutta tuo tanssiesitys suorastaan vangitsee katsomaan ja jää mieleen.
Näitä ketkuttelijanaisia on viisut pullollaan. Sillä ei todellakaan erotu joukosta vaan voi käydä kuten viime vuoden Kroatian esiintyjälle. Biisin pitää olla kova, jos tuolla menolla meinaa pärjätä. Ja Slomo on kehno biisi.