Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2022 OFFICIAL

Vierailija
26.05.2021 |

Ken voittaa viisut Italiassa?

Kommentit (12303)

Vierailija
3141/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa on tänään eka semi, jossa on mukana konkariesiintyjät eli Azucar Moreno. Muistan heidät jo lapsuudesta, joten leideillä on jo ikää. Menevä biisi on heillä, mutta oma suosikkini on tämä:

Vierailija
3142/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latvia palaa Aminatalla vuosien tauon jälkeen finaaliin!

Ei kai tätä vielä ole valittu? Vai onko?

Ihan voimakas ääni etc. Itse en ole balladien kannalla. En tiedä. Puolessa välissä tuli tunne,että olen kuullut jo tarpeeksi. Vain minun eka mielipide. Ei kannata pahoittaa mieltä🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3143/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjassa on tänään eka semi, jossa on mukana konkariesiintyjät eli Azucar Moreno. Muistan heidät jo lapsuudesta, joten leideillä on jo ikää. Menevä biisi on heillä, mutta oma suosikkini on tämä:

Heh,mä kuuntelin ne kaikki biisit wiwiblogissa. Pelkkää Espanjaa,mutta aika kovaa kritiikkiä saivat..siis biisit.

Jostain syystä tämä etnobiisi Ollut enemmän esillä kuin muut.

Oli jotenkin niin vaikea ottaa omaa suosikkia sieltä.

Vierailija
3144/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh,mä kuuntelin ne kaikki biisit wiwiblogissa. Pelkkää Espanjaa,mutta aika kovaa kritiikkiä saivat..siis biisit.

Draamaa heillä on ollut, kun yksi kilpailijoista jäi pois, koska Euroviisut kieltää autotunen käytön. Artisti oli Luna Ki. Ei ollut minun makuuni, mutta erottui tuosta joukosta. Espanjalla on aika sliipatut ja samasta muotista olevat kilpailijat, heissä menee helposti sekaisin.

Vierailija
3145/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tuntia sitten julkaistu raktiovideo kaikista UMK kilpailijoista.

Vierailija
3146/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latvia palaa Aminatalla vuosien tauon jälkeen finaaliin!

Ei Latvia ole vielä valinnut kappalettaan. Minusta tämä on aika tylsä kappale, aihe on yksi kuluneimmista. Kappale kuulostaa siltä, että olen kuullut sen älyttömän monta kertaa elämäni aikana. Omaan korvaani ”I’m letting you GOOOOOOO” ei kuulosta oikein hyvältä.

Vierailija
3147/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelepa Portugalin biisit :D Melkein kaikki kuulostaa siltä, kuin kuuntelisi vain yhtä kappaletta ja laulaja vaan vaihtuu välillä.

Vierailija
3148/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme tuntia sitten julkaistu raktiovideo kaikista UMK kilpailijoista.

Tuo pakkopaita pitää rasittavaa kahinaa.

Vierailija
3149/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kissan suosikki tämän vuoden UMK-kisaajista taitaa olla Bess :D

oumaigaad :D

Toi kissa on editoitu tuohon videoon. Sen näkee noista kissan ääriviivoista.

Eikä ole😉

1. Rasmus

2. Bess

7. Younghearted

Vierailija
3150/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se kissa oikea tai ei, tuo on hauska fanivideo! 🐈

Vierailija
3151/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idioottimaista jakaa joku reaktiovideo, jossa kappaleet ei edes kuulu mitenkään, saatesanoilla ”tässä nämä Irlannin kappaleet”.

Jaahas.. Itse KYLLÄ KUULIN noi biisit. En tiedä onko syynä sitten parempi kuulo, kuulokkeet vai mitä?

Että en tiedä mitä idioottimaista siinä on? Kerro toki.

Ei ihme,ettei täällä halua keskustella,kun taso on tätä "koulukiusaaja" luokkaa.

Ihan voisit vaikka kirjoittaa,ettet kuule niitä?

Toki voi kuunnella ja arvostella kappaleet ääni muunnettuna ja päälle puhuttuna ja laulettuna. Se arvostelu ei vaan sitten perustu ihan todellisuuteen.

Vierailija
3152/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oliko nämä jo täällä. Mutta tässä Irlannin 6 biisiä.

Omat suosikit 2 ja viimeinen,eli nro 6.

Itseasiassa 6 voisi voittaa vaikka koko viisut🤷

(Balladit on niin tylsiä).

Irlanti siis Suomen kanssa samassa semissä.

Nooshin mielestä parempi kuin umk.

Kuka täällä nostaa tota Nooshia euroviisu-oraakkeliksi? Näitä reaktiovideo-tyyppejä on tuhansia, ei niiden mielipiteiden perusteella mitään päätöksiä tehdä.

Tämä! Youtuben viisufanit tykkäävät lähinnä ethnic bob-yass kween-biiseistä, joten edustavat aika pientä otosta

Puhelinäänestäjien enemmistö pitää ihan nykymusiikista. Mitä suurempi valta puhelinäänestäjillä niin sitä enemmän viisujen top teniin pääsee ihan nykymusiikkins kuunneltavia kappaleita.

Musiikissa voi olla etnisiä elementtejä ja kappale voi olla hyvä. Tästä esimerkkinä KEiiNOn kappaleen Spirit in the Sky. Siinä Fred joikasi väkevästi ja kamera rakasti trion jokaist jäsentä. Fred joikasi elämänsä ensimmäistä kertaa Norjan kisoissa ja hän ei todellakaan ole mikään ammattijoikaaja vaan muistaakseni poromies.

Niinpä vain kuitenkin joikasi viisumaissa kuuntelijoiden sydämeen. KEiiNOlla on muitakin hyviä biisejä viisubiisin lisäksi. He osaavat yhdistää nykymusiikkia ja joikaamista tyylikkäästi.

Vierailija
3153/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Heti ku astuin näist ovista sisään. tajusin sen

Tunsin niskas et joku mua silmällä pitää, sun tuijotuksen

Tää ilta on erilainen, joka ilta mul on ollu eri nainen

Mut ei tänään, joku tarjos jotai ja mä vedin kaiken

Ihan kaiken, yhtäkkii sä tuut mun viereen

Eilen mä oisin viel vaiheillu

Mut nyt mä haluan sut

Miten en oo ennen tajunnu

Et sä oot

Sä oot niin kuuma jäbä

Tääl on niin kuuma

Sä oot sillee tuuppa tähä

Kai mun on pakko tulla

Tää on mulle uutta jäbä

Tää on mulle uutta

Joten ota mut haltuun, aion antautuu

En haluu muuta

Sä oot niin kuuma jäbä

Tääl on niin kuuma"

Kovasti on se "savonmurre" muuttunut.

Hän kyllä ääntää osan sanoista savoksi. Vertaa laulua ja kirjoitettuja lyriikoita. Minusta ne savoksi äännetyt sanat rytmittävät todella hyvin kappaletta.

Vierailija
3154/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Redditissä pidettiin vastikään äänestys parhaasta UMK-biisistä (kansainvälinen Euroviisuyhteisö siis) ja BESS vei murskavoiton. Meillä on totuttu suomalaiseen poppiin ja siksi ei varmaan pidetä kummoisena, mutta jännä nähdä miten se puree kansainvälisesti. Heille varmaan paljon tuoreempi soundi kuin meille

tästä tykätään kyllä tosi paljon.  Mikä on itseni yllättänyt. En osaa jotenki kuunnella tuota biisiä "ulkomaalaisena", miltä se kuulostaa heille :D En tiedä miksi ei suomalaisiin iske samalla tavalla. Jos bess:llä on kova liveveto voi ihan hyvin tulla valituksi, mutta vaatii kyllä todella hyvän liven.

Joo, itseänikin on vähän yllättänyt BESSin suosio erityisesti ulkomailla. Mutta niinhän se Cicciolinakin keräsi viikoissa miljoonia katselukertoja ja fanitusta, vaikka on totaalisen suomalaista junttidiskoa. Ulkomaalaisilla ei tietenkään ole sitä sisäänrakennettua ”tää on vähän noloa, ei tätä kehtaa mihinkään lähettää” -fiilistä, mikä suomalaisilla tuntuu ihan rehellisen ja suoraviivaisen kotimaisen popmusan suhteen olevan.

Tosi jännä tulee finaalista. Okei, Rasmus ehkä voittaa ylivoimaisesti meni miten meni (sitten on kaikkea muuta kuin jännää), mutta itselläni kyllä on useampi suosikki ja tsemppaan nuoria(kin) artisteja…

Mä katsoin vähän aikaa sitten youtubesta videon jossa mentiin läpi Suomen euroviisu edustajia ja kommenteissa joku ulkomaalainen sanoi, että Suomi pystyy siihen mitä muut maat eivät uskalla tehdä ja se on laittaa erikoisia biisejä euroviisuihin tuntematta noloutta.

Herättää varmasti tuommoinen kommentti monia erilaisia ajatuksia.

Suomalainen ip-media ja anonyymit keskustelijat haukkuvat kunnialla edustaneet edustajansa maan rakoon jos ei olla finaalin tulostaulukon paremmalla puolella. Esimerkiksi Saara Aallon haukkuminen oli aivan sairasta, vaikka kansa itse valitsi hänet edustajakseen ja sai vielä osallistua show’n suunnitteluun Ylen euroviisusivustolla. Siellä sai kertoa anonyymina, että mitä halusi nähdä Suomen edustajan show’ssa.

Onneksi Yle oppi eikä kysele enää toiveita, koska Saara Aallon temppusirkus huonosti hänen sijoitus. Hän olisi sijoittunut paremmin kun olisi vaikka laulanut kappaleen flyygelin ääressä ja taustalaulajat olisivat laulaneet taustalla normaalilla ihmisäänellä eivätkä imitoineet pikkuoravia.

Vierailija
3155/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin hämmentynyt tästä Latvian viisuehdokkaasta. Tai siis lähinnä tuosta avauksesta. :D Olisi hauska nähdä, miten konservatiiviset katolilaiset reagoisivat tähän, heitä kun on viisumaissa paljon.

Vierailija
3156/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

On tää sitten Norjan viisuvalinta tai ei, niin virallinen video on ainakin yhdistelmä Teflon Bros ft Pandoraa ja The Roopin Discoteque'ta. Että se siitä biisistä.

Kappaleen nimi on ainoa hauska juttu tässä. Ei pärjää tasoltaan yhdellekään Suomen edustusbiisille.

Oon eri mieltä, rakastan tätä! Vaikka onkin ikään kuin vitsillä tehty, tää on tosi tarttuva ja melodialtaan oikeasti kaunis. Tähän asti muiden maiden karsintabiiseistä ainoa, joka on mennyt omalle soittolistalle.

Ei banana pärjää tälle Ylvis-tuotannolle, joka olisi ollut ESC:ssä 12 pointsin arvoinen.

Ja videon ideat olivat siis jo viime vuodelta.

Joo, ei ole muilla mailla mitään jakoa; Suomi-biisien top-7 jyrää näissä alkukarsinnoissa ihan suvereenisti.

En nyt tajua yhtään.. Onko tämä siis ehdolla johonkin?

Miten niin et tajua yhtään? Onko tämä yleinen olotilasi vai nytkö vaan et tajunnut? :D Jos poistuu viesti, niin tajuan kyllä missä sulla mättää ;D

Ei ole ehdolla, monta vuotta vanha biisi, mutta olisi ollut Ylvikseltä parempi veto Euroviisuihin ja saanut minulta siis sen 12 pistettä Ylviksen tuotannosta.

Vierailija
3157/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Redditissä pidettiin vastikään äänestys parhaasta UMK-biisistä (kansainvälinen Euroviisuyhteisö siis) ja BESS vei murskavoiton. Meillä on totuttu suomalaiseen poppiin ja siksi ei varmaan pidetä kummoisena, mutta jännä nähdä miten se puree kansainvälisesti. Heille varmaan paljon tuoreempi soundi kuin meille

tästä tykätään kyllä tosi paljon.  Mikä on itseni yllättänyt. En osaa jotenki kuunnella tuota biisiä "ulkomaalaisena", miltä se kuulostaa heille :D En tiedä miksi ei suomalaisiin iske samalla tavalla. Jos bess:llä on kova liveveto voi ihan hyvin tulla valituksi, mutta vaatii kyllä todella hyvän liven.

Joo, itseänikin on vähän yllättänyt BESSin suosio erityisesti ulkomailla. Mutta niinhän se Cicciolinakin keräsi viikoissa miljoonia katselukertoja ja fanitusta, vaikka on totaalisen suomalaista junttidiskoa. Ulkomaalaisilla ei tietenkään ole sitä sisäänrakennettua ”tää on vähän noloa, ei tätä kehtaa mihinkään lähettää” -fiilistä, mikä suomalaisilla tuntuu ihan rehellisen ja suoraviivaisen kotimaisen popmusan suhteen olevan.

Tosi jännä tulee finaalista. Okei, Rasmus ehkä voittaa ylivoimaisesti meni miten meni (sitten on kaikkea muuta kuin jännää), mutta itselläni kyllä on useampi suosikki ja tsemppaan nuoria(kin) artisteja…

Mä katsoin vähän aikaa sitten youtubesta videon jossa mentiin läpi Suomen euroviisu edustajia ja kommenteissa joku ulkomaalainen sanoi, että Suomi pystyy siihen mitä muut maat eivät uskalla tehdä ja se on laittaa erikoisia biisejä euroviisuihin tuntematta noloutta.

Herättää varmasti tuommoinen kommentti monia erilaisia ajatuksia.

Suomalainen ip-media ja anonyymit keskustelijat haukkuvat kunnialla edustaneet edustajansa maan rakoon jos ei olla finaalin tulostaulukon paremmalla puolella. Esimerkiksi Saara Aallon haukkuminen oli aivan sairasta, vaikka kansa itse valitsi hänet edustajakseen ja sai vielä osallistua show’n suunnitteluun Ylen euroviisusivustolla. Siellä sai kertoa anonyymina, että mitä halusi nähdä Suomen edustajan show’ssa.

Onneksi Yle oppi eikä kysele enää toiveita, koska Saara Aallon temppusirkus huonosti hänen sijoitus. Hän olisi sijoittunut paremmin kun olisi vaikka laulanut kappaleen flyygelin ääressä ja taustalaulajat olisivat laulaneet taustalla normaalilla ihmisäänellä eivätkä imitoineet pikkuoravia.

Paitsi, että kansahan ei Saaraa valinnut... Mutta siitä kyllä samaa mieltä, että haukkuminen ja lyttääminen on typerää eikä millään tavalla edistä sitä, että yhä useampi ja jopa jo tunnettu artisti kiinnostuisi lähtemään mukaan.

Vierailija
3158/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi esiintyy toisen semifinaalin ensimmäisellä puoliskolla.

Kävipä taas huono tuuri. Ihmiset yleensä vasta asettuvat finaalin alkupuolella katselemaan viisuja. Jos ennen Suomea on jokin unettava veisu niin ihmiset lähtevät vessaan/hakemaan juomaa ja ruokaa jne ja Suomen esitystä ei nähdä kokonaan.

Vierailija
3159/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin hämmentynyt tästä Latvian viisuehdokkaasta. Tai siis lähinnä tuosta avauksesta. :D Olisi hauska nähdä, miten konservatiiviset katolilaiset reagoisivat tähän, heitä kun on viisumaissa paljon.

Jos tuo olisi edustuskappale, sana jouduttaisiin muuttamaan.

Vierailija
3160/12303 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ehkä paras esiintymispaikka, mutta äkkiseltään arvioituna sanoisin että parempi olla tuossa kakkossemissä.

Eihän me esiintymispaikkaa vielä tiedetä. Se ratkeaa vasta sitten, kun tiedetään mitkä kappaleet ovat mukana ja miten saadaan hyvä show (+lavasteiden vaatimat siirrot, joten mainoskatkon jälkeinen paikka mene rakenneltavalle esitykselle). Ei ole enää vuosiin arvottu muuta kuin alku- ja jälkipuolisko.

Kakkossemi on Suomelle ehdottomasti parempi. Eiköhän tuolta finaaliin päästä, oli edustajamme kuka vaan.

Miksi kakkossemifinaali olisi Suomelle parempi?

Sinne valikoitui Suomelle mukavampia kanssaosallistujia. Helpompia maita voittaa sekä maita, jotka antavat meille paljon pisteitä.

Ruotsin ammattilaisraadit eivät ole aikoihin antaneet Suomelle paljoa pisteitä. Yleisö antaa omat äänensä. Viron 12 menee venäjänkielisen väestön äänestysaktiivisuuden vuoksi automaattisesti Venäjälle. Saksassa asuu suuri venäläisvähemmistö, joka äänestää Venäjää jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä