Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti kannatusta täältä Siilistä.
Siilijjärvi piäsöö mualimankartalle, voe tokkiisa! Mitenkähä päen sitä oes, jotta ee maenittaes... Oesko yhtää kive'alusta vappaana?
♥️🔥🔥🔥♥️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs me nyt tehdään kuukausi, kun kaikki biisit julkaistu, ruodittu ja finaali vasta 26.2.?
No niinpä, tänään googletin että koskas se finaalin oikein onkaan ja vasta tuolloin !! Miks nää piti yli kuukautta ennen julkaista?
Kansa saa rauhassa kuunnella näitä. Ei voi valittaa etteikö olisi ollut aikaa. Ja mielestäni on kivaa, että Ylelläkin on radiokanavilla soitossa UMK-biisejä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän kissan suosikki tämän vuoden UMK-kisaajista taitaa olla Bess :D
oumaigaad :D
Vierailija kirjoitti:
Ihana 😻 Mä katsoin noin 14 v viisuja oman kissini kanssa. Tänä vuonna häntä ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Unkarin ikimuistoinen Kevesem 😍. Opin sen sanatkin. Nyt muut oppivat muutaman sanan verran suomea jos Isaac lähetetään. Rakastan sitä, kuinka kieltäkin ja osittain Savon murrettakin käytetään hypnoottisena rytminä ja sanoituksena. Varmaan ensimmäinen hypnoottinen Savon murretta sisältävä kappale!
Kuuma jäbä Hiottava ukkelj
Heti ku astuin näist ovista sisään, tajusin sen Ku rymistelin näestä poekkipuolisista hirsistä sissää nii alako leekkoomaan
Tunsin niskas et joku mua silmällä pitää, sun tuijotuksen Ihan ku oes ollunna niskassaen ylimiäräsijä näköelimijä, pit iha hierasta
Tää ilta on erilainen, joka ilta mul on ollu eri nainen Jottae erjlaesta tännäe pimmeenä aekana, ee aenasija emäntijä
Mut ei tänään, joku tarjos jotai ja mä vedin kaiken Eepä nuita aena jaksa, onneks joku tulj tyrkyttämmää jottae ja pithän sitä maestoo
Ihan kaiken, yhtäkkii sä tuut mun viereen Kaek mänj, Sinäkii siinä änkeet likelle
Eilen mä oisin viel vaiheillu Öölöttäen oesin suattanna pähkäellä
Mut nyt mä haluan sut Nyt kuetennii mielj tekköö
Miten en oo ennen tajunnu Eepä tuo oo ennen juolahtanna mielee
Et sä oot Sinnoot
Sä oot niin kuuma jäbä Sinnoot nii hiottava
Tääl on niin kuuma Hyh hyh mite poltteloo ihhoo
Sä oot sillee tuuppa tähä Sinnoot yrittännä hookutella lähemmä
Kai mun on pakko tulla Kaeppa tässä pittää iärelle hillaatuva
Tää on mulle uutta jäbä Ennoo tämmöstä nähnäkkää ennen, ukkelj
Tää on mulle uutta Eepä oo ennen nähtynnä ee
Joten ota mut haltuun, aion antautuu Otappa tästä ku kerta suat
En haluu muuta Eepä tässä muuta tarvihe
Pidä must huolta, silitä tukkaa Piäppä huolessaes, koorase kutrija
Sit anna piiskaa, oon ollu tuhma Koevuniemehherra voes hivellä jos oon ollunna tuhma
Tuo mulle jäitä, tääl on niin kuuma Jiävuorem murusija tarviis, tiällon nii hiottavvoo
Mulla on nälkä, syön sua ku Mahakii kurnii, syön sinut näläkäen
Tuot mulle turvaa Turvoo suan
Oot turvallinen Hevonenko oot, heh heh
Sä voisit mut ottaa Otappa tästä
Vähä vaarallinen Suattaa käävvä vuaralliseks tahi sitte ee
Nään et oot tuhma jäbä Vaekutat ilikeeltä, ukkelj
Vähä uhka jäbä Uhkoovoo käätöstä
Mut ku sä oot Taejjat olla
Sä oot niin kuuma jäbä Sinnoot nii hiottava
Tääl on niin kuuma Hyh hyh mite poltteloo ihhoo
Hei jäbä, tuuppa tähä No ukkelj, änkeeppä tähä
Kiännetty savoks
"Hyh hyh mite poltteloo ihhoo"
Kiitos tästä 🤣🤣❤️
Ragazzo caldo
Quando ho varcato le porte, ho capito
mi sentive al collo come se qualcuno mi stesse quardando
il tuo squardo
questa notte sarà diversa
ogni notte ho avevo donna diversa primama non stasera
qualcuno mi ha offerto qualcosa e io l’ho preso tutto
Mi sei venuto vicino, all’improssivo ti sei aviccinato a me
Ieri ho esitato, ma ora ti voglio
Perché non l’ho capito prima, che tu sei
un ragazzo cosí sexy?
Fa cosí caldo qui dentro, firmi ”vieni qui”
E devo venire, questa e qualcosa nuovo per me ragazzo
questo mi è nuovo
Quandi sono tuo è mi arrendero, non voglio nient’altro
Sei un ragazzo cosí sexy, fa cosí caldo qui
Prendersi cura ti me, accarrezzami i capelli
E poí sculacciami, sono stato cattivo
Portami del ghiaccio solo perché fa cosí caldo qui
Ho fame e ti mentre mangio
Mi tieni al sicuro, tu sei una persona sicura
Potresti portarmi con te
Un po’ pericoloso
Vedo che tu sei un ragazzo cattivo
ragazzo un po ’filo, solo perché tu sei
Sei un ragazzo cosí sexy…
🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Päevän italijankurssi.
Torinossa viisuturistinkin on hyvä osata tervehtimisen ja kiittämisen lisäksi todeta että ”Tu sei un ragazzo/ragazza cosí sexy…” 😘.
Haluaisin kyllä kappaleesta Iisakilta tuollaisen italodiskon parhaimpia vuosien perinteitä kunnioittavan coverin viisukappaleestaan. Muutama vuosikymmen sitten suomalaiset kuuntelivat italialaista musiikkia, vaikka osasivat kappaleesta muutaman sanan. Muutenhan suomalaiset ovat todella paljon tehneet italialaisista kappaleista suomekielisiä covereita kautta aikojen.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs me nyt tehdään kuukausi, kun kaikki biisit julkaistu, ruodittu ja finaali vasta 26.2.?
Melodifastivalenit kannattaa katsoa. :)
Ton kissan kun pistää euroviisulavalle ne homma on siinä!
#Helsinki2023
Vierailija kirjoitti:
Mikä päivä tällä viikolla se semifinaaliarvonta on?
Huomenna (ti 25.1.) 12.00 CET
Vierailija kirjoitti:
Titääkö joku milloin muiden maiden edustajat valitaan, että onko jo kuinka moni selvillä silloin kun on umk?
Espanja valitsee tällä viikolla edustajansa. Heillä on semit ke ja to. Finaali lauantaina 29.1. Benidorm fest on tuo kilpailu.
Norjan edustaja pitäisi olla tiedossa muistaakseni 19.2. Joka tapauksessa ennen UMK:a.
Islanti siirsi kilpailuaan koronatilanteen vuoksi viikolla eteenpäin, joten voittaja selviää vasta maaliskuun puolella.
Muita en muista :)
Vierailija kirjoitti:
Kuunnellaan ja katsellaan tietysti muiden maiden kisoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori en jaksa selata, joko Tsekin biisi oli käsittelyssä? Itse olen positiivisesti todella yllättynyt, aivan mieletön kokonaisuus.
Siinä on naisella ääntä. Muuten jännät vibat parinkymmenen vuoden takaa. Ei ehkä tarpeeksi erottuva kuitenkaan.
Tulee naisilla taisto äänikuningattaruudesta kun Albanialla on Ronela Hajati kappaleella Sekret. Albanian naisilla riittää noita äänivaroja. Sekretistä tehdään kolme revampia ja kisaan lähtee Ronelan mielestä paras versio.
Tuskimpa mikään niistä miellyttää, kun alkuperäinenkin oli niin huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. 5.2. – 12.3. :)
OIis noita UMK biisejä voinnut olla enemmänkin. Kyllähän se tietenkin aina maksaa enemmän, jos on enemmän kilpailijoita. Mutta 10 olis hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdestä asiasta olen 100% varma ja se on se, että suomalaisten maku on ihan toisenlainen kuin ulkomaalaisten. Varsinkin kun lukee vauva palstaa.
Avaisitko vähän tarkemmin?
Erilaiset maailmankatsomukset ja täten maut on erilaiset. Liian vakavasti täällä Suomessa suhtaudutaan euroviisuihin ja musiikkiin. Se pitää muistaa, että maailmalla on niin paljon simppelisti kuuntelijoita. Jos äidinkieli on muu kuin englanti ja koulutus on huonompi niin ihan melodian ja soundin mukaan biisejä helpommin kuunnellaan.
Kuvittele asioita toisten maalaisten silmin ja korvin niin hyvin erilaisesti he suhtautuvat asioihin kuin me. Onhan heilläkin omanlaisensa musiikit verrattuna meidän musiikkiin mitä olemme tottuneet kuulemaan. Ja ne maisematkin missä asuu myös määrittelee minkälainen musiikki keihinkin uppoo.
Ja kaikki kulttuurilliset seikatkin vaikuttavat mieltymyksiin. (Kestipä tässä kirjoittaa, kun piti miettiä miten kirjoitan nämä erilaiset mieltymykset)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroviisut kannattaa katsoa.
Saako United Kingdom taas "zero points" from the jury and televote. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isaac perhana. Onko pakko lausua ihan noin savoksi! ?😊 Silti kannatusta täältä Siilistä.
Savoksi lauletut sanat tekevät kappaleesta omintakeisemman ja mielenkiintoisemman. Täällä ollut Savon murteelle käännetty versio se mainio onkin, en muista millä sivulla se hui hui hiottava ukkelj on.
Pliis antakaa joku mulle nää savonkieliset sanat😭😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oumaigaad :D
Toi kissa on editoitu tuohon videoon. Sen näkee noista kissan ääriviivoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroviisut kannattaa katsoa.
Saako United Kingdom taas "zero points" from the jury and televote. :D
Niin no tuossahan kysyttiin tekemistä ennen Euroviisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isaac perhana. Onko pakko lausua ihan noin savoksi! ?😊 Silti kannatusta täältä Siilistä.
Savoksi lauletut sanat tekevät kappaleesta omintakeisemman ja mielenkiintoisemman. Täällä ollut Savon murteelle käännetty versio se mainio onkin, en muista millä sivulla se hui hui hiottava ukkelj on.
Pliis antakaa joku mulle nää savonkieliset sanat😭😂
Mitteepä huuvvat, mitteepä riävyt, tuossaha nuo olj sivu' ylälaejjassa.
Päevän italijankurssi.