Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2022 OFFICIAL

Vierailija
26.05.2021 |

Ken voittaa viisut Italiassa?

Kommentit (12303)

Vierailija
3041/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kissan suosikki tämän vuoden UMK-kisaajista taitaa olla Bess :D

oumaigaad :D

Toi kissa on editoitu tuohon videoon. Sen näkee noista kissan ääriviivoista.

Eikä. Ihan on oikeasti kissa siinä tykkäämässä Bessin biisistä. Kaikkihan sen näkee. Älä viitsi.

Vierailija
3042/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinainen Einstein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3043/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redditissä pidettiin vastikään äänestys parhaasta UMK-biisistä (kansainvälinen Euroviisuyhteisö siis) ja BESS vei murskavoiton. Meillä on totuttu suomalaiseen poppiin ja siksi ei varmaan pidetä kummoisena, mutta jännä nähdä miten se puree kansainvälisesti. Heille varmaan paljon tuoreempi soundi kuin meille

Vierailija
3044/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Redditissä pidettiin vastikään äänestys parhaasta UMK-biisistä (kansainvälinen Euroviisuyhteisö siis) ja BESS vei murskavoiton. Meillä on totuttu suomalaiseen poppiin ja siksi ei varmaan pidetä kummoisena, mutta jännä nähdä miten se puree kansainvälisesti. Heille varmaan paljon tuoreempi soundi kuin meille

tästä tykätään kyllä tosi paljon.  Mikä on itseni yllättänyt. En osaa jotenki kuunnella tuota biisiä "ulkomaalaisena", miltä se kuulostaa heille :D En tiedä miksi ei suomalaisiin iske samalla tavalla. Jos bess:llä on kova liveveto voi ihan hyvin tulla valituksi, mutta vaatii kyllä todella hyvän liven.

Vierailija
3045/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosikki vaihtelee kyllä joka paikassa.

Vierailija
3046/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Oikeasti kissa hytkyy Mata Harin tahdissa mutta on editoitu Bessin biisiin☺

Vierailija
3047/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Unkarin ikimuistoinen Kevesem 😍. Opin sen sanatkin. Nyt muut oppivat muutaman sanan verran suomea jos Isaac lähetetään. Rakastan sitä, kuinka kieltäkin ja osittain Savon murrettakin käytetään hypnoottisena rytminä ja sanoituksena. Varmaan ensimmäinen hypnoottinen Savon murretta sisältävä kappale!

Kuuma jäbä Hiottava ukkelj

Heti ku astuin näist ovista sisään, tajusin sen Ku rymistelin näestä poekkipuolisista hirsistä sissää nii alako leekkoomaan

Tunsin niskas et joku mua silmällä pitää, sun tuijotuksen Ihan ku oes ollunna niskassaen ylimiäräsijä näköelimijä, pit iha hierasta

Tää ilta on erilainen, joka ilta mul on ollu eri nainen Jottae erjlaesta tännäe pimmeenä aekana, ee aenasija emäntijä

Mut ei tänään, joku tarjos jotai ja mä vedin kaiken Eepä nuita aena jaksa, onneks joku tulj tyrkyttämmää jottae ja pithän sitä maestoo

Ihan kaiken, yhtäkkii sä tuut mun viereen Kaek mänj, Sinäkii siinä änkeet likelle

Eilen mä oisin viel vaiheillu Öölöttäen oesin suattanna pähkäellä

Mut nyt mä haluan sut Nyt kuetennii mielj tekköö

Miten en oo ennen tajunnu Eepä tuo oo ennen juolahtanna mielee

Et sä oot Sinnoot

Sä oot niin kuuma jäbä Sinnoot nii hiottava

Tääl on niin kuuma Hyh hyh mite poltteloo ihhoo

Sä oot sillee tuuppa tähä Sinnoot yrittännä hookutella lähemmä

Kai mun on pakko tulla Kaeppa tässä pittää iärelle hillaatuva

Tää on mulle uutta jäbä Ennoo tämmöstä nähnäkkää ennen, ukkelj

Tää on mulle uutta  Eepä oo ennen nähtynnä ee

Joten ota mut haltuun, aion antautuu Otappa tästä ku kerta suat

En haluu muuta Eepä tässä muuta tarvihe

Pidä must huolta, silitä tukkaa Piäppä huolessaes, koorase kutrija

Sit anna piiskaa, oon ollu tuhma Koevuniemehherra voes hivellä jos oon ollunna tuhma

Tuo mulle jäitä, tääl on niin kuuma Jiävuorem murusija tarviis, tiällon nii hiottavvoo

Mulla on nälkä, syön sua ku Mahakii kurnii, syön sinut näläkäen

Tuot mulle turvaa Turvoo suan

Oot turvallinen Hevonenko oot, heh heh

Sä voisit mut ottaa Otappa tästä

Vähä vaarallinen Suattaa käävvä vuaralliseks tahi sitte ee

Nään et oot tuhma jäbä Vaekutat ilikeeltä, ukkelj

Vähä uhka jäbä Uhkoovoo käätöstä

Mut ku sä oot Taejjat olla

Sä oot niin kuuma jäbä Sinnoot nii hiottava

Tääl on niin kuuma Hyh hyh mite poltteloo ihhoo

Hei jäbä, tuuppa tähä No ukkelj, änkeeppä tähä

Kiännetty savoks

Kerrataanpa vielä tätä 🥰!

Hyh hyh mite polttelloo ihhoo 🔥🔥🔥!

Vierailija
3048/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tästä tykätään kyllä tosi paljon.  Mikä on itseni yllättänyt. En osaa jotenki kuunnella tuota biisiä "ulkomaalaisena", miltä se kuulostaa heille :D En tiedä miksi ei suomalaisiin iske samalla tavalla. Jos bess:llä on kova liveveto voi ihan hyvin tulla valituksi, mutta vaatii kyllä todella hyvän liven.

Kyllä se iskee suomalaisiinkin, sillä kappale on roikkunut Spotifyn kuunnelluimpana päivätolkulla. Suomalaisilla vain on tapana laskelmoida viisuvalinnassaan ihan liikaa, "jottei vaan tarvitsisi hävetä". Tämä on myös suurin syy sille, miksi Suomi ei yleensä viisuissa menesty.

Jos vain voisi jotenkin varmistaa, että live-esitykset tulisivat olemaan jokaisella ehdokkaalla priimaa, minun puolestani UMK:n voittajaksi voisi aina automaattisesti valita sen, joka on striimannut eniten.

Vierailija
3049/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kissakaan ei oikeasti hytkynyt BESSin musiikin tahdissa niin miksi tuommoista roskaa pitää suoltaa tänne?

Teinejäkö ootte?

Vierailija
3050/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö Antti Tuisku voisi suostua ehdolle, en kestä et tämmönen onneton kopioversio lähetettäisiin sinne. Pakko äänestää kyllä jotain muuta.

Vierailija
3051/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se iskee suomalaisiinkin, sillä kappale on roikkunut Spotifyn kuunnelluimpana päivätolkulla. Suomalaisilla vain on tapana laskelmoida viisuvalinnassaan ihan liikaa, "jottei vaan tarvitsisi hävetä". Tämä on myös suurin syy sille, miksi Suomi ei yleensä viisuissa menesty.

Jos vain voisi jotenkin varmistaa, että live-esitykset tulisivat olemaan jokaisella ehdokkaalla priimaa, minun puolestani UMK:n voittajaksi voisi aina automaattisesti valita sen, joka on striimannut eniten.

No mikäs striimi sitten otettaisiin huomioon?

Vierailija
3052/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä. Ihan on oikeasti kissa siinä tykkäämässä Bessin biisistä. Kaikkihan sen näkee. Älä viitsi.

Niinpä. Kissa on sumea, koska on tarkennettu taaempana näkyvään videoon.

Vierailija
3053/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Oikeasti kissa hytkyy Mata Harin tahdissa mutta on editoitu Bessin biisiin☺

Höpö höpö. Kissat voi olla samannäköisiä. Tuo kissa kyllä ihan selkeästi tykkää BESSistä.

Vierailija
3054/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isaac perhana. Onko pakko lausua ihan noin savoksi! ?😊 Silti kannatusta täältä Siilistä.

Savoksi lauletut sanat tekevät kappaleesta omintakeisemman ja mielenkiintoisemman. Täällä ollut Savon murteelle käännetty versio se mainio onkin, en muista millä sivulla se hui hui hiottava ukkelj on.

Pliis antakaa joku mulle nää savonkieliset sanat😭😂

Mitteepä huuvvat, mitteepä riävyt, tuossaha nuo olj sivu' ylälaejjassa.

Murteet ovat hieno juttu. Isaacin julkaistuissa sanoissa ei ole murretta.

Täytyykin ottaa selvää, mistä murrealueilta muut osallistujat tulevat.

Vierailija
3055/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heti ku astuin näist ovista sisään. tajusin sen

Tunsin niskas et joku mua silmällä pitää, sun tuijotuksen

Tää ilta on erilainen, joka ilta mul on ollu eri nainen

Mut ei tänään, joku tarjos jotai ja mä vedin kaiken

Ihan kaiken, yhtäkkii sä tuut mun viereen

Eilen mä oisin viel vaiheillu

Mut nyt mä haluan sut

Miten en oo ennen tajunnu

Et sä oot

Sä oot niin kuuma jäbä

Tääl on niin kuuma

Sä oot sillee tuuppa tähä

Kai mun on pakko tulla

Tää on mulle uutta jäbä

Tää on mulle uutta

Joten ota mut haltuun, aion antautuu

En haluu muuta

Sä oot niin kuuma jäbä

Tääl on niin kuuma"

Kovasti on se "savonmurre" muuttunut.

Vierailija
3056/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei ole mitään järkeä, koska UMK-voittaja aloittaa nollasta promoamaan kappalettaan ja itseään muille viisumaille. Levy-yhtiö voi tehdä kotimaiseen striimauskisaan oman soittolistansa ja soittaa sitä nonstoppina jos aletaan edustajaa valitsemaan striimauslukujen avulla.

Tärkein asia on onnistunut live. Show’n voi muuttaa ihan hyvin ennen kisaa. Laulamaan ei ehdi oppia ennen Torinoa.

Toki Blind Channelin pojat käyttivät kaiken Ylen järjestämän harjoitusavun ihan vocal coachia myöten.

Vierailija
3057/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, itseänikin on vähän yllättänyt BESSin suosio erityisesti ulkomailla. Mutta niinhän se Cicciolinakin keräsi viikoissa miljoonia katselukertoja ja fanitusta, vaikka on totaalisen suomalaista junttidiskoa. Ulkomaalaisilla ei tietenkään ole sitä sisäänrakennettua ”tää on vähän noloa, ei tätä kehtaa mihinkään lähettää” -fiilistä, mikä suomalaisilla tuntuu ihan rehellisen ja suoraviivaisen kotimaisen popmusan suhteen olevan.

Tosi jännä tulee finaalista. Okei, Rasmus ehkä voittaa ylivoimaisesti meni miten meni (sitten on kaikkea muuta kuin jännää), mutta itselläni kyllä on useampi suosikki ja tsemppaan nuoria(kin) artisteja…

Vierailija
3058/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savovmuan tietäjä kirjoitti:

Kuuma jäbä on ihan hel...tin nolo biisi. Sehän voi pärjätä, kun kun tämä sateenkaariväki äänestää aatteen perusteella, ei biisin. Viime vuonna viisuissa ei tainnut olla yhtään "parrakasta naista", muunsukupuolista tmv. niin Suomen loistava biisi pärjäsi hienosti.

Esim. 2007 Serbian Marija Šerifović ei olsi voittanut mitäänsanomattomalla viisulla jos olisi ollut nätti heterotyttö tai -poika.

Suomalaisilla on erilaiset näkemykset kuin ulkomaalaisilla meidän maan mukaisista jutuista. Isaac Sene voisi olla aika hottia ulkomaalaisten silmin. Onhan se myös hyvin eksotiikkaa lähes kaikkien silmiin ja korviin.

Voisi olla aika hyvä kokeilu laittaa Isaac Sene edustamaan Suomea. Erilaisuutta kaivataan euroviisuissa. Nähtäisiin myös se kuinka hyvin suomen kielellä voisi pärjätä vai pärjääkö ollenkaan. Totuuttakaan ei tiedä jos ei tule kokeiltua mikä se oikea suhtautuminen on ulkomaalaisilta suomen kieleen.

BESS on myös suomeksi ja se voisi olla parempi vaihtoehto euroviisuihin, kun on saanut vau elämyksii ulkomaalaisten korviin. Siisti äänen muutoskin on BESSin biisissä ja tuommoista äänen muutosta ei olla kuultu ennen. Laulun melodiassakin on monenlaista eri sävyä tai ainaskin monimuotoisuutta. Kuulostaa kovalta kappaleelta ja on erittäin kaunis nainen.

Vierailija
3059/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, itseänikin on vähän yllättänyt BESSin suosio erityisesti ulkomailla. Mutta niinhän se Cicciolinakin keräsi viikoissa miljoonia katselukertoja ja fanitusta, vaikka on totaalisen suomalaista junttidiskoa. Ulkomaalaisilla ei tietenkään ole sitä sisäänrakennettua ”tää on vähän noloa, ei tätä kehtaa mihinkään lähettää” -fiilistä, mikä suomalaisilla tuntuu ihan rehellisen ja suoraviivaisen kotimaisen popmusan suhteen olevan.

Tosi jännä tulee finaalista. Okei, Rasmus ehkä voittaa ylivoimaisesti meni miten meni (sitten on kaikkea muuta kuin jännää), mutta itselläni kyllä on useampi suosikki ja tsemppaan nuoria(kin) artisteja…

Mä katsoin vähän aikaa sitten youtubesta videon jossa mentiin läpi Suomen euroviisu edustajia ja kommenteissa joku ulkomaalainen sanoi, että Suomi pystyy siihen mitä muut maat eivät uskalla tehdä ja se on laittaa erikoisia biisejä euroviisuihin tuntematta noloutta.

Herättää varmasti tuommoinen kommentti monia erilaisia ajatuksia.

Vierailija
3060/12303 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Heti ku astuin näist ovista sisään. tajusin sen

Tunsin niskas et joku mua silmällä pitää, sun tuijotuksen

Tää ilta on erilainen, joka ilta mul on ollu eri nainen

Mut ei tänään, joku tarjos jotai ja mä vedin kaiken

Ihan kaiken, yhtäkkii sä tuut mun viereen

Eilen mä oisin viel vaiheillu

Mut nyt mä haluan sut

Miten en oo ennen tajunnu

Et sä oot

Sä oot niin kuuma jäbä

Tääl on niin kuuma

Sä oot sillee tuuppa tähä

Kai mun on pakko tulla

Tää on mulle uutta jäbä

Tää on mulle uutta

Joten ota mut haltuun, aion antautuu

En haluu muuta

Sä oot niin kuuma jäbä

Tääl on niin kuuma"

Kovasti on se "savonmurre" muuttunut.

Sen taotta siihe joku muljaotti oekeeta savvoo näötiks vieree, jotta eevät ruppee hurjuvammaa. Luulooko "hesalaeset" ja immeeset ympärj Suomee, jotta tuo Iisakin höpötys savvoo oes? Aenae rihmassa mänivät lankaan.